Το cabrio της SKODA λέγεται SLAVIA

Μια αξιέπαινη προσπάθεια νέων σχεδιαστών 

SKODA SLAVIA

Η SKODA ACADEMY, η επαγγελματική σχολή της SKODA AUTO, ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα και σε αυτήν φοιτούν νέοι και νέες που ονειρεύονται μία καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, είτε ως σχεδιαστές, είτε ως μηχανικοί είτε σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα τους ενδιαφέρει. Το SKODA SLAVIA, το έβδομο SKODA Student Concept Car, που σχεδιάστηκε από 31 εκπαιδευόμενους που αποφοιτούν την εφετινή χρονιά, συνδέει το παρελθόν με το παρόν: το χωρίς συμβιβασμούς ανοιχτό SKODA SLAVIA αποτίει φόρο τιμής στη επέτειο των 125 χρόνων από την ίδρυση της SKODA AUTO, που εορτάζεται εφέτος. Το όνομα SLAVIA χρησιμοποιήθηκε από τους ιδρυτές της SKODA, Václav Laurin και Václav Klement, με την ίδρυση της εταιρείας το 1895, για τα πρώτα ποδήλατα που κατασκεύασαν, πριν παρουσιάσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο.

Πηγή έμπνευσης για το SKODA SLAVIA αποτέλεσε το SKODA 1100 OHC. Αυτό το σπορ πρωτότυπο, που παρουσιάστηκε το 1957, ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δύο θέσεων ανοιχτού τύπου που σχεδιάστηκε από τη SKODA για χρήση σε αγώνες αντοχής. Με το χαμηλό και πολύ αεροδυναμικό αμάξωμά του από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και βάρος μόλις 550 κιλά, το SKODA 1100 OHC, με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων με ισχύ 92 ίππων, έφτανε τελική ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα. Αυτό το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι ένα από τα ορόσημα στην ιστορία της SKODA. Ένα από τα δύο πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, εκτίθεται σήμερα στο μουσείο της SKODA AUTO, στη Mladá Boleslav. 

Για να μετατραπεί το SCALA σε SLAVIA, ακολουθώντας το παράδειγμα του SKODA 1100 OHC, οι εκπαιδευόμενοι πραγματοποίησαν πολλές τροποποιήσεις στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, με επανασχεδιασμό πολλών περιοχών και προσαρμογή των υπαρχουσών λύσεων. Ενδεικτικά, ενισχύθηκαν το κάτω μέρος του αμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν οι πίσω πόρτες στη θέση τους, μετατρέποντας έτσι ένα compact μοντέλο hatchback με άφθονο χώρο για πέντε άτομα σε δίθυρο coupe.

Για να διαφοροποιηθεί η ροή αέρα πάνω από το όχημα, εξελίχθηκε ένα ειδικό κάλυμμα με χαρακτηριστικές αεροδυναμικές καμπύλες πίσω από τα καθίσματα, που καταλήγουν σε ένα εξίσου νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, με ενσωματωμένη πίσω αεροτομή. Οι μαθητές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις καθαρές μεταβάσεις στις κολόνες Α και στις πόρτες. Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών από το SKODA KODIAQ RS δημιουργούν μια ιδιαίτερα σπορ εμφάνιση. Το σύστημα φρένων και οι πλήμνες τροχών προέρχονται από το OCTAVIA RS. Ο επανασχεδιασμένος χώρος κάτω από το δάπεδο φιλοξενεί ένα τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής. 

Οι μαθητές ήταν πολύ σίγουροι για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και δεν δίστασαν να ζητήσουν από τον Jan Kopecky (Γιαν Κοπέτσκυ), παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι στη WRC2 με τη SKODA το 2018, να δοκιμάσει το δημιούργημά τους στην πίστα.  O Kopecky δήλωσε εντυπωσιασμένος από το πώς το SLAVIA, παρά τις όποιες δομικές επεμβάσεις έγιναν στο SCALA από το οποίο προήλθε, διατηρούσε έντονη ακαμψία που συνοδευόταν από απουσία τριγμών, δείγμα και της ποιότητας του μοντέλου στο οποίο βασίστηκε. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top