Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 116d Auto

Κούκλα με προσόντα που σου "παίρνει τα... μυαλά"

BMW 116d Auto δοκιμή

Η νέα BMW 116d είναι σαν μια όμορφη γυναίκα με  καυτή εμφάνιση η οποία μόλις την αποκτήσετε θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω . Δεν έχει μόνο εμφάνιση αλλά είναι και...οικονόμα καθώς ο πετρελαιοκινητήρας της έκδοσης μας  είναι ιδιαίτερα φειδωλός στην κατανάλωση. Η νέα σειρά 1 μάλιστα έγινε  εμπροσθοκίνητη για πρώτη φορά  στην...ζωή της.


Η νέα BMW 116d "πατάει" στην ίδια πλατφόρμα που βασίζονται η νέα X2 η νέα X1 και η Σειρά 2 Active Tourer . Η φιλοσοφία της "μπέμπας" άλλαξε η  κίνηση όπως είπαμε είναι  εμπρός όμως οι χώροι  είναι σαφώς μεγαλύτεροι από το προηγούμενο μοντέλο. Από εμφάνιση...σκίζει.Η μικρή Γερμανίδα είναι πιο όμορφη από πριν ,έχει πιο"καυτή" εμφάνιση .

Μπροστά η μάσκα είναι μεγαλύτερη  με τα γνωστά "νεφρά", να είναι και αυτά μεγαλύτερα  ενώ και οι καμπύλες της είναι πιο τονισμένες. Τα φωτιστικά σώματα είναι πανέμορφα, πιο επιθετικά και διαθέτουν full-LED τεχνολογία .Πίσω τα στενά μακρόστενα  φωτιστικά σώματα "γεμίζουν' ακόμη περισσότερο την μάτια σου που καταλαβάνει ότι το πλάτος έχει μεγαλώσει .Για τους αριθμο-λάτρεις το ο πλάτος έχει αυξηθεί κατά 34 mm (1.799 mm) και το ύψος του αυτοκινήτου κατά 13 mm (1.434 mm). Όμως έχει μειωθεί το μήκος κατά 5 mm φτάνοντας δηλαδή τα 4.319 mm ενώ το μεταξόνιο και 20 mm αντίστοιχα αγγίζοντας τα  2.670 mm.

Στην πράξη η νέα "μπέμπα" Σειρά 1 δείχνει μεγαλύτερη και πιο επιθετική από την πρόγονη της. Το ίδο ισχύει και για τους χώρους των επιβατών όπου 5 ενήλικες με κανονικό ύψος κάθονται χωρίς να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Την ίδια στιγμή και το πορτμπαγκάζ διαθέτει 20 λίτρα περισσότερο χώρο για τις αποσκευές σας αγγίζοντας τα 380 λίτρα .

Επιπλέον υπάρχει και αναδιπλούμενο  δάπεδο. Οι επιβάτες αισθάνονται "πλούσιοι" όταν μπουν στο εσωτερικό . Η ποιότητα κατασκευής των υλικών αλλά και η συναρμογή τους είναι σε υψηλά επίπεδα, με το ταμπλό νά έχει μπλε ραφές που δίνουν άλλο αέρα, όπως και στα  μεγαλύτερα και σαφώς ακριβότερα  μοντέλα της Βαυαρικής εταιρείας   Αυτό όμως δείχνει ότι η BMW σέβεται τους πελάτες της και δεν κάνει εκπτώσεις σε κανένα μοντέλο της ,ανεξάρτητα κατηγορίας. Όσο για την τεχνολογία και εδώ θα μπορούσαμε να πούμε σχεδόν τα ίδια.

Ο πίνακας οργάνων στο μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε την οθόνη των 10,25 ιντσών ενώ και η οθόνη των πολυμέσων και της συνδεσιμότητας έχει τη ίδια  διάσταση Μιλάμε δηλαδή για ένα μικρό ...πιλοτήριο. Στην βασική έκδοση, το σύστημα προσφέρεται με την οθόνη διαστάσεων 8,8 ιντσών. Όμως δεν είναι μόνο η εμφάνιση είναι και το λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων του infotainment BMW Operating System 7.0 με σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto το οποίο ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του χειριστή.Ο έλεγχος γίνεται  με την αφή ή με τον εύχρηστο περιστροφικό διακόπτη και τα πλήκτρα δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων.

Το κινητό σας τηλέφωνο μπορεί να φορτιστεί με ασύρματη φόρτιστη ενώ υπάρχει και ειδική θήκη που το κρατάει σταθερό. Αν επιθυμείτε υπάρχει και το προαιρετικό σύστημα Gesture Controls με το οποίο δίνετε εντολές μέσω χειρονομιών. Να θυμίσουμε ότι αυτό το σύστημα το είχαμε δει για πρώτη φορά το είχαμε δει στην ναυαρχίδα  BMW Σειρά 7.Επιπλέον υπάρχει και Head-up display των 9,2 ιντσών με βασικές πληροφορφίες για να μην αποσπάται η προσοχή σας από τον δρόμο την ώρα που οδηγείτε. Καταλαβαίνετε λοιπόν την πρόοδο που έχει γίνει.  


Ρυθμίζουμε ηλεκτρικά το μπάκετ κάθισμα του οδηγού με την εξαιρετική στήριξη.Ξεκινάμε πατώντας το μπουτόν εκκίνησης που βρίσκεται πάνω  στην κεντρική κονσόλα και δίπλα στον λεβιέ ταχυτήτων. Κάποιους θα ξενίσει αυτή η θέση που θα ψάξουν το μπουτόν δίπλα από το τιμόνι ενώ σε άλλους θα αρέσει καθώς τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της. Σπορ θα αναρρωτηθεί καποιος ,με diesel μοτέρ 1500 κ.εκ.και βάρος αμαξώματος 1440 κιλών;  Ναι θα πούμε καθώς το μοτέρ δεν είναι... μόνο του αλλά έχει πολύτιμη βοήθεια από τα υπόλοιπα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Η ισχύς του υπετρτροφοδοπτούμενου κινητήρα TwinPower Turbo είναι  116 ίππους στις/ 2.250 σ.α.λ. Στο πάτημα του γκαζιού το τράβηγμα του κινητήρα είναι άμεσο, ελέω ροπής των 270 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Το μοτέρ συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων το οποίο έχει υποδειγματική λειτουργία. Στο πρόγραμμα Sport το μοτέρ ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού αποδεικνύοντας ότι η 3κύλινδρη  “καρδιά” της "μπέμπας"  είναι ψυχωμένη.Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Ο θόρυβος του μοτέρ κάθε άλλο παρά τρικύλιδρο πετρελαιοκινητήρα θυμίζει .Νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με βενζινοκινητήρα .Τα  πράγματα  βέβαια αλλάζουν όταν αρχίζεις και κινείσαι στα..."κόκκινα" όπου το μοτέρ μας επιθεβαιώνει για την τρικύλινδρο και πετρελαιοκίνητο "χαρακτήρα" του. Μιλήσαμε όμως στην αρχή της δοκιμής μας για" βόλτα με μια κούκλα...χωρίς έξοδα. Έτσι λοιπόν στο πρόγραμμα  ECO Pro και χωρίς φόβο αλλά με πάθος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6  λίτρα. Με ελαφρύ το δεξί πόδι και με προσοχή πλησιάσαμε πολύ-  χωρίς όμως να καταφέρουμε- να επιτύχουμε την μέση τιμή των 3,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα που ανακοινώνει η εταιρεία.Νομίζουμε όμως ότι αυτή τιμή μπορεί να επιτευχθεί αν αγοράσετε την έκδοση με τα λιγότερα εξτρά κυρίως στην ανάρτηση και τα στενότερα ελαστικά.

 Όσο για τις εκπομπές ρύπων ξεκινούν από τα 100 CO2 γρμ./χλμ.Η νέα BMW 116 d με τα εξτρά της έκδοσης της δοκιμής μας έχει οδική συμπεριφπορά για σεμινάρια.  Η ανάρτηση (διαθέτει σε όλη τη γκάμα της πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων ) M Sport έχει χαμηλώσει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με την απλή έκδοση . Τα φαρδιά ελαστικά με το χαμηλό πέλμα διαστάσεων 225/40 /18 δίνει ελάχιστες κλίσεις ακόμη και με αυξημένη ταχύτητα σε κλειστές καμπές του δρόμου.Το σύστημα διεύθυνσης  έχει πολύ καλή ακρίβεια και βάρος με άμεση ανταπόκριση στις εντολές που του δίναμε.

Εδώ συναντάμε για πρώτη φορά το ARB το οποίο χρησιμοποιεί  ελεγκτή ολίσθησης στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα και όχι στο σύστημα Dynamic Stability Control με αποτέλεσμα οι πληροφορίες να μεταδίδονται με πολλαπλάσια ταχύτητα και τον έλεγχο της ολίσθησης να γίνεται μέχρι και 10 φορές πιο γρήγορα.Η υποστροφή που συναντάμε συνήθως στα μπροσθοκίνητα αυτοκίνητα εδώ αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την συνεργασία ARB  και DSC. Επιπλεόν υπάρχει και η υποστήριξη του συστήματος  BMW Performance Control  με το torque vectoring της BMW να επεμβαίνει στα δυνατά φρένα όποτε χρειάζεται.

Επιπλέον υπάρχει και η "ασπίδα" προστασίας με το αυτόματο φρενάρισμα ,την διατήρηση λωρίδας, την προειδοποίηση "τυφλού' σημείου και  τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα και η πλήρη σειρά αερόσακων που προστατεύουν απόλυτα τους επιβάτες. Η νέα BMW 116 d είναι όμορφη , εμβληματική με κύρος , πολλά προσόντα και σκωτσέζικη κατανάλωση . Στην πλούσια βασική της έκδοση κοστίζει 26300 ευρώ ενώ με επιπλεόν 3.800 ευρώ παίρνεις το αυτόματο κιβώτιο και με 6150 ευρώ το πακέτο M Sport .

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top