Οδηγήσαμε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed

Ποιότητα, απόοδση εμφάνιση και υψηλή τεχνολογία

Kia XCeed Δοκιμή Ελλάδα

Δοκιμάσαμε έστω για λίγες ώρες το νέο μοντέλο της Kia από το οποίο η εταιρεία περιμένει πολλά στις πωλήσεις. Νομίζουμε ότι θα τα καταφέρει καθώς το νέο μοντέλο δεν είναι απλά ενττυπωσιακό σε εμφάνιση αλλά και εξαιρετικά ποιοτικό μελουσιότατο εξοπλισμό. Τα βλεμματα θαυμασμού στόυς κεντρικούς δρόμους της Αθήνας και στην Εθνική την ώρα που το τεστάραμε εναλλάξ με τον συνάδελφο Πάρι Ποντίκα.    
Το Kia XCeed το νέο αστικό crossover (συνδυάζει την πρακτικότητα ενός SUV με το σπορ αμάξωμα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός hatchback.

Με συνολικό μήκος 4.395 mm, το Kia XCeed είναι 85 mm μεγαλύτερο από το πεντάθυρο hatchback Ceed και 90 mm πιο μικρό από το Sportage. Το μέγιστο ύψος του είναι 1.490 mm, κάτι που σημαίνει πως είναι 43 mm πιο ψηλό από το Ceed και 155 mm πιο χαμηλό από το Sportage, παρέχοντας στους οδηγούς του χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το πιο ψηλό SUV και μια πιο ψηλή θέση οδήγησης συγκριτικά με το συμβατικό Ceed.

Ο μεγαλύτερος πίσω πρόβολος του Kia XCeed εξασφαλίζει εκτός και ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 426 λίτρα (VDA), 31 λίτρα περισσότερα από το Ceed και από τα πιο επιτυχημένα μικρομεσαία SUV στην Ευρώπη. Με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.378 λίτρα.Η αυξημένη απόσταση από το ,το ύψος του αμαξώματος σε συνδυασμό με τα  προστατευτικά στα φτερά και τα μαρσπιέ, ,τις ασημένιες ράγες οροφής δημιουργούν μια πιο περιπετειώδη εικόνα που παραπέμπει σε SUV, η οποία ενισχύεται και από το μεταλλικό στοιχείο στον πίσω προφυλακτήρα.

 
'Οταν μπήκαμε στο εσωτερικό πραγματικά νετυπωσιαστήκαμε τόσο  με τα hi tech στοιχεία όσο και με την ποιότητα κατασκευής η οποία επιβεβαιώνεται από τα μαλακά πλαστικά που εντοπίζεις ακόμη και στο κάτω μέρος του ταμπλό, όσο και από τον τρόπο που έκλειναν  οι πόρτες. Το βαρύ "γδουπ' στο κλείσμο σε προδεζειι  για την βαρύτητα της κατασκευής. Άλλωστε η κορυφαία  εγγύηση των 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων του  Kia XCeed το οποίο θα κατασκευάζεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της μάρκας στη Ζιλίνα της Σλοβακίας  δείχνει την εμπιστοσύνη  που έχουν οι ιθύνοντες της Κορεάτικης Εταιρείας στο προιόν τους.  

Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 10,25 ιντσών διαθέτει πολλαπλή σύνδεση Bluetooth ως στάνταρ, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν ταυτόχρονα δύο κινητές συσκευές, τόσο με Apple CarPlay όσο και με Android Auto. Η προηγμένη λειτουργία split-screen επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν ή να παρακολουθούν ταυτόχρονα πολλές λειτουργίες του οχήματος, προσαρμόζοντας την οθόνη ώστε να εμφανίζονται ταυτόχρονα μέχρι τρεις εφαρμογές, μαζί με μια σειρά διαθέσιμων μικρο-εφαρμογών (widgets). Κάτι τέτοιο επιτρέπει στον οδηγό να έχει μία μόνο οθόνη (όπως π.χ. την πλοήγηση) ή να συνδυάζει ταυτόχρονα διάφορα στοιχεία στην οθόνη. Μία οθόνη αφής 8,0 ιντσών είναι επίσης διαθέσιμη, ανάλογα με τις προδιαγραφές και την έκδοση, προσφέροντας λειτουργίες Android Auto, Apple CarPlay και ψυχαγωγίας. 


Στα hi tech στοιχεία ανήκει η μεγάλη οθόνη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό αλλά και η δυνατότητα προαιρετικής διάθεσης έκοδσης με ψηφιακό πίνακα οργάνων Supervision διαγώνιου 12,3 ιντσών με οθόνη υψηλής ευκρίνειας . Ανάμεσα στις προαιρετικές τεχνολογίες που βελτιώνουν την άνεση και την απόλαυση σε κάθε διαδρομή με το XCeed, περιλαμβάνεται το ηχοσύστημα JBL Premium με τεχνολογία Clari-Fi, ο διζωνικός κλιματισμός, οι θερμαινόμενοι ηλεκτρικοί καθρέφτες, το θερμαινόμενο τιμόνι, τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα και θερμαινόμενα Το Kia XCeed είναι ένα από τα πρώτα οχήματα στην Ευρώπη που προσφέρουν το καινοτόμο σύστημα τηλεματικής UVO Connect, με πλήρη συνδεσιμότητα και πρόσβαση σε ένα ευρύ πεδίο πληροφορίων μέσω της οθόνης αφής και του/ των smartphone. 


Η έκδοση που οδηγήσαμε εναλλάξ με τον Πάρι Ποντίκα είχε στην "καρδιά" της το τρικύλινδρο μοτέρ 1,0 λίτρων με το χειροκίνητο  κιβώτιο ταχυτήτων με τις  6  σχέσεις. Στην πραξη ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής και κινεί με άνεση το αμάξωμα. Η έκδοση με τον τετρακύλινδρο 1.4 T-GDi αποδίδει 140 ίππους και 242 Nm. Διαθέσιμος και στο XCeed είναι ο 1.6 T-GDi που αποδίδει 204 ίππους και 265 Nm, ο οποίος τοποθετείται επίσης στα Ceed GT και ProCeed GT και προσφέρει μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Το Kia XCeed διατίθεται επίσης με δυο εκδόσεις Smartstream - των πιο καθαρών και αποδοτικών κινητήρων πετρελαίου που έχουν κατασκευαστεί ποτέ από την μάρκα: τους 1.6 Smartstream απόδοσης 115 ή 136 ίππων. 


 Με εξαίρεση τον 1.0 T-GDi, όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων ή αυτόματα διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Ο κινητήρας 1,0 λίτρου συνδυάζεται μόνο με το μηχανικό κιβώτιο. Το σύστημα Idle Stop & Go είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
 Όπως συμβαίνει και με άλλες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις μοντέλων της μάρκας, με χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, έτσι και το XCeed από τις αρχές του 2020 θα προσφέρεται σε υβριδική έκδοση 48V και υβριδική plug-in έκδοση. Εδώ ένας τετρακύλινδρος GDI κινητήρας βενζίνης 1.6 Kappa συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 44,5 kW και μπαταρία 8,9 kWh για ηλεκτρική κίνηση έως περίπου 60 χιλιόμετρα. Η συνολική απόδοση του XCeed Plug-in Hybrid είναι στους 141 ίππους και στα 265 Nm που μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις (6DCT).  


Το Kia XCeed προσφέρει μια ευρεία γκάμα από προηγμένες και έξυπνες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού  μεταξύ των οποίων είναι ττο Smart Cruise Control με Stop & Go, η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind-spot Collision Warning), η Προειδοποίηση Πρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Ανίχνευση Οχημάτων και πεζών, η Έξυπνη Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Warning), η Έξυπνη Υποβοήθηση Στάθμευσης (Smart Parking Assist), η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Assist) κ.α. Τέλος, το σύστημα υποβοήθησης LFA Assist (LFA) είναι η αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης “Επιπέδου 2” της Kia, η οποία ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το τιμόνι. Το LFA μπορεί να αναγνωρίζει οχήματα και σήματα οδικής κυκλοφορίας για να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του και σε ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Όπως ισχύει για κάθε αυτοκίνητο της Kia που πωλείται στην Ευρώπη, έτσι και το ολοκαίνουργιο XCeed είναι στάνταρ εξοπλισμένο με το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (Vehicle Stability Management).  


Δυστυχώς τόσο η κίνηση μέσα στην πόλη δεν μας έδωσε την δυνατότητα να κινηθούμε σε ιδάιτερα υψηλές ταχύτητες παρά μόνο για λίγο στην Εθνική οδό. Όμως μπορούμε να πούμε ότι το Kia XCeed  παραπέμπει σε Γρμανική κατασκευή με ποιοτική κύλιση,. σαφές σύστημα διεύθυνσης με πολύ καλή πληροφόρηση ,αποτελεσματικά φρένα  και ασφαλή πατήματα.Περιμένουμε να το πάρουμε περισσότερες ημέρες στα χέρια μας για να επιβεβαιώσουμε την ήδη καλή εικόνα που σχηματίσαμε..Oi tιμές του  θα ανακοινωθούν μέσα στον Νοέμβριο..  

Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top