Στιγμές ιστορίας της Citroen

H BX με την υδροπνευματική ανάρτηση

Citroen ΧΜ ιστορία

Τον Οκτώβριο του 1982, για παράδειγμα, άρχισε η υλοποίηση της BX, ενός αυτοκινήτου σχεδιασμένου δια χειρός Bertone, του διάσημου Ιταλού σχεδιαστή. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1986, έκανε το ντεμπούτο του το μικρό AX, σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις. Το τέλος της δεκαετίας, σημαδεύτηκε από την XM, ένα νέο μοντέλο κύρους που ξεκίνησε τον Μάιο του 1989. και έναν κινητήρα V6, αποτελώντας ένα εξαιρετικό πάντρεμα καινοτομίας και παράδοσης.

Ο σχεδιασμός του σαλονιού έγινε από τον  Bob Matthews ο οποίος εφήρμοσε μια πρωτοπόρο ιδέα όπως ήταν η  τοποθέτηση των πίσω καθισμάτων πιο ψηλά από τα μπροστινά δίνοντας στους πίσω επιβάτες πανοραμική θέα. Όσον αφορά τις επιδόσεις  διέθετε και βενζινοκινητήρα 3.0 λίτρων με απόδοση 167 ίππων με 235 Nm ροπής . Το μοτέρ έδινε για την εποχή του εξαιρετικές επιδόσεις καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. Ανάλογα με την έκδοση, ήταν εξοπλισμένο με υδροπνευματική ανάρτηση Hydractive η οποία ήταν πολύ πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές του.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top