Οδηγούμε το Nissan Juke 1,5 dci

Παιχνιδιάρικο

Nissan Juke 1,5 dci

Υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα που απλά σου φτιάχνουν την διάθεση  μόνο με την εμφάνιση τους. Ένα από αυτά είναι και το Juke το οποίο αν και  κυκλοφορεί αρκετά χρόνια στην αγορά σχεδιαστικά μοιάζει σαν να ήρθε από το… μέλλον. Άλλωστε όταν πρωτοεμφανίστηκε ως πρωτότυπο όλοι όσοι το είδαμε είπαμε  «σιγά μη το βγάλουν στη παραγωγή.» Και όμως τόλμησαν το έβγαλαν στο δρόμο και μετά την τελευταία αισθητική ανανέωση τραβάει τα βλέμματα ακόμη και αυτών που δεν ασχολούνται με το αυτοκίνητο. «Παιχνιδιάρικο» όχι μόνο στην εμφάνιση αλλά όπως θα δείτε και πιο κάτω και στην οδήγηση.

Το Juke είναι μυώδες  με την οροφή να χαμηλώνει στο πίσω μέρος . Από το πλάι ξεχωρίζουν οι φουσκωμένοι θόλοι  στα φτερά ενώ με δυσκολία διακρίνεις τις κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Πίσω στα τολμηρά ..καπούλια ξεχωρίζουν τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα που έχουν σχήμα  μπούμερανγκ. Μπροστά υπάρχουν δυο σειρές φώτων.

Ψηλά βρίσκονται τα λεπτά επιθετικά τεχνολογίας led και από κάtω δυο μεγάλοι στρογγυλοί προβολείς. Όλα δένουν αρμονικά με τη νέα «V» μάσκα μπροστά Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχαν και τα διακοσμητικά ένθετα σε μπορντό χρώμα σε διάφορα σημεία του αμαξώματος  . Οι εντυπωσιακές αλουμινένιες  ζάντες διαθέτουν διχρωμία .

Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι τα πλαστικά μέρη είναι σκληρά πλαστικά πλην όμως έχουν πολύ καλή συναρμογή. Το ψηλό κατώφλι της κονσόλας η επιλογή χρωματιστών πλαστικών στην κονσόλα και σε διαφορά εσωτερικά σημεία δίνουν μια νεανική νότα στο Juke που ούτως ή άλλως αποτελεί ένα «προχώ» όχημα. Την νεανική εικόνα συμπληρώνει το…καπέλο με την δερμάτινη επένδυση πάνω από τα κεντρικά όργανα και οι επενδύσεις στο χρώμα του αμαξώματος οι οποίες  δίνουν μια άλλη ξεχωριστή και πολύ νεανική όψη. O εξοπλισμός είναι πλούσιος ανάλογα με την έκδοση και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την τελευταία γενιά συστήματος ψυχαγωγίας και πλοήγησης Nissan Connect αλλά και το πακέτο Nissan Safety Shield για την ασφάλεια σας. Στην πάνω οθόνη εμφανίζονται και οι ενδείξεις από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου αλλά και η εικόνα από την έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας  

Η κάτω οθόνη είναι… μαγικός ο τρόπος που αλλάζουν οι ενδείξεις στους διακόπτες πατώντας την επιλογή Climate ή Nissan Dynamic Control System .Είναι σαν να έχεις δυο διαφορετικές οθόνες. Στην δεύτερη επιλογή προγραμμάτων οδήγησης  εμφανίζονται οι έγχρωμες ψηφιακές ενδείξεις Eco Normal και Sport . Από αυτές αλλάζεις κατά το δοκούν την χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού εγκεφάλου που διαχειρίζεται τον κινητήρα. Tην ίδια στιγμή από αυτή την επιλογή μπορείς και βλέπεις και τις επιμέρους αντίστοιχες ενδείξεις κατανάλωσης καυσίμου και άλλων στοιχείων του υπολογιστή του αυτοκινήτου. Οι χώροι κρίνονται άνετοι για τέσσερεις επιβάτες ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και 354 λίτρα με διπλό πάτο  αποθήκευσης για τις αποσκευές τους.

Ξεκινάμε την δοκιμή μας με τον 1500 άρη πετρελαιοκινητήρα να δείχνει από τα πρώτα χιλιόμετρα την απόδοση του. Χάρη και στο κοντό 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων τα 110 άλογα στις 4000 σ.α.λ. δείχνουν πολλά περισσότερα. Η ροπή των 260 Nm στις 1750 σ.α.λ. προσφέρει δύναμη από χαμηλά . Στην επιλογή Sport ο κινητήρας «φυσάει» και κινεί  με αγωνιστικούς ρυθμούς το Juke ,καθώς στην κάθε αλλαγή έχεις δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών.  Πιο ισορροπημένη είναι η κατάσταση στην επιλογή Normal  με την οποία κινηθήκαμε στο μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,2 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα  Η επιλογή  Eco λειτουργεί προς όφελος της οικονομίας ,καθώς με μαλακό το δεξί πόδι και με  χαμηλές στροφές στην κάθε αλλαγή σχέσης καταφέρνεις να κατεβάσεις την μέση κατανάλωση κάτω από τα 5 λίτρα. Πάντως τιμή πάνω από 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα δεν είδαμε μέχρι την στιγμή που παραδώσαμε το αυτοκίνητο.

Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά παρά το αυξημένο ύψος του Juke οι κλίσεις είναι μειωμένες κυρίως χάρη στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Αυτό σου επιτρέπει να κινείσαι με υψηλή ταχύτητα ακόμη και σε στροφές με το τιμόνι να έχει την απαραίτητη «βαριά» αίσθηση και πληροφόρηση. Αν και δικίνητο είπαμε να «παίξουμε «λίγο και στην παραλία.

Το Juke στην παραλία της Αναβύσσου όπου βρεθήκαμε πέρασε με άνεση από σχετικά βαθιά άμμο της παραλίας ενώ δεν κόλλησε ούτε στα λασπώδη κομμάτια από τις πρόσφατές  βροχές. Μην ξεχνάμε όμως όπως είπαμε ότι πρόκειται για ένα όχημα με κίνηση σε δυο τροχούς όποτε μην ξεθαρρέψετε αν βρεθείτε σε εκτός δρόμου διαδρομές. Όσο για τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και δυνατά. Και πάμε στο θέμα της τιμής. Στην έκδοση  Acenta το κόστος είναι στα 19850 ευρώ ενώ η έκδυση  Acenta CON με το σύστημα Nissan Connect κοστίζει 20850 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top