Στο τιμόνι του smart forfour 1.0 twinamic

Είναι έξυπνος τρόπος ζωής

smart forfour 1.0 twinamic

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η smart κατασκευάζει αυτοκίνητα που απευθύνεται σε  ανθρώπους  που ξεχωρίζουν, είναι πρακτικοί και έχουν ένα Life style τρόπο ζωής. Η έκδοση για δυο δηλαδή το smart όπως το γνωρίζουμε όλοι χωράει παντού αλλά όπως και να το κάνουμε σε περιορίζει στην μεταφορά δυο ατόμων. Τι γίνεται όμως όταν η οικογένεια μεγαλώσει αλλά θέλεις smart γιατί απλά σε βολεύει και στου αρέσει. Η έξυπνη λύση που  ακούει στην έκδοση smart forfour που καλύπτει τις ανάγκες τεσσάρων  ατόμων χωρίς όμως να χάνεται η μοναδικότητα της σχεδίασης και του στυλ της διθέσιας έκδοσης. Με  λίγα λόγια όταν το κοιτάς από μπροστά σε σύγκριση με την διθέσια  έκδοση απλά βλέπεις μόνο smart  δηλαδή δυο ίδια αυτοκίνητα.

 

 

Όταν όμως  μετακινηθείς προς τα πλάγια τότε εντοπίζεις την διαφορά στο μακρύτερο αμάξωμα  Η επιμηκυμένη εκδοχή  έχει αύξηση 62 εκατοστών στο μεταξόνιο και έχουν προστεθεί δυο ακόμη πόρτες. Δηλαδή μιλάμε για ένα πανομοιότυπο smart με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,5 μέτρα αλλά με χώρους για την οικογένεια σας.( Διαστάσεις 3.495 x 1.665 x 1.554 mm). Όσον αφορά τον τρόπο κατασκευής και την ασφάλεια φροντίζει και πάλι  ο γνωστός κλωβός tridion cel σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα  ηλεκτρονικά συστήματα. Η μαμά Mercedes ουσιαστικά αξιοποίησε την συνεργασία με την Renault  παρουσιάζοντας ένα όχημα που είναι μοιάζει καταπληκτικά με το νέο Twingo  αλλά δεν είναι ίδιο γιατί  όπως και να το κάνουμε έχει την σφραγίδα από μια αστεράτη εταιρεία. Την ίδια στιγμή ο διαφορετικός συνδυασμός  χρωμάτων  δείχνει καθαρά τον νεανικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου και το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Μάλιστα η γκάμα  είναι τέτοια που μπορείς να το οδηγεί από εφοπλιστή μέχρι υπάλληλο  γραφείου και αυτό νομίζουμε ότι είναι επιτυχία. Μπαίνοντας στο εσωτερικό εντοπίζεις την απόλυτη ομοιότητα με την διθέσια έκδοση.

 

 

Ίδιο ταμπλό με υφασμάτινη επένδυση ,το μεγάλο πολυόργανο μπροστά από τον οδηγό  και τα δυο μικρότερα στρογγυλά όργανα πάνω αριστερά .Το ένα είναι το στροφόμετρο και το άλλο είναι αναλογικό ρολόι  που «προσγειώνει « την προχωρημένη υπόλοιπη σχεδίαση . To τέλο της δοκιμής μας διέθετε και την πανοραμική οροφή συνδυασμού δυο τμημάτων από κρυστάλλων με ελαφρύ χρωματισμό που μειώνει την ηλιακή ακτινοβολία ενώ τα εσωτερικά υφασμάτινα σκίαστρα τις καλύπτουν εντελώς. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετοί με  ξεχωριστό  το βαθύ συρταράκι στο πλαϊνό μέρος της βάσης της κονσόλας. Ξεχωριστό σημείο είναι και το συρόμενο χειριστήριο του κλιματισμού.

 

 

Ο  χώρος αποσκευών είναι στα 185 λίτρα και όταν τον ανοίγεις εντοπίζεις την προσοχή που έχει δοθεί στο «ντύσιμο» του   σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια με την παχιά μοκέτα και το θερμομονωτικό υλικό που απομονώνει την θερμοκρασία και τον ήχο που προέρχεται από τον κινητήρα.  εξοπλισμός άνεσης είναι πλήρης με τα συρόμενα χειριστήρια του κλιματισμού να τραβούν την προσοχή.

Στην καρδιά του forfour είναι ο τρικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. που βρίσκεται στο πίσω μέρος και κινεί και το fortwo μόνο που εδώ έχει να τραβήξει μεγαλύτερο φορτίο. Τα  71 άλογα  στις 6000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 9,3κιλών  στις 2850 σ.α.λ. κινούν ιδιαίτερα  σβέλτα το τετραθέσιο αμάξωμα  και μάλιστα με χαμηλή μέση κατανάλωση που κυμαίνεται με …προσεκτικό το δεξί πόδι στα  5,5 λίτρα/100 χλμ. Η  επιλογή «Εcoο» προσφέρει  μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το μοτέρ αυτό πάντως με την βοήθεια του αυτόματου σειριακού  κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις αποδείχθηκε ελαστικό με πολιτισμένη λειτουργία και ήσυχο χάρη και στην προσεγμένη όπως είπαμε ηχομόνωση. Στην περίπτωση που θέλετε να κινηθείτε πιο γρήγορα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επιλογή “SPORT” πατώντας το σχετικό διακόπτη στην βάση της κονσόλας. Η  κατανάλωση εδώ ανεβαίνει ακόμη και στα 7 με τα 7,5 λίτρα αλλά και πάλι Ι αν σκεφτούμε το πόσο σκληρά του φερθήκαμε νομίζουμε ότι  είναι μέσα σε λογικά πλαίσια. Στην περίπτωση που …βαρεθείτε υπάρχει και η επιλογή σειριακής αλλαγής με τον μοχλό ταχυτήτων στην βάση της κονσόλας.

 

 

 

Τα καλά νέα συνεχίζονται και από την οδική συμπεριφορά το τετραθέσιο smart δείχνει στιβαρό  με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και το κυριότερο ότι έδειξε σχεδόν ανεπηρέαστο από τους πολύ ισχυρούς ανέμους του Ξενοφώντα που χτύπησε την Ελλάδα  με το σύστημα διεύθυνσης να παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση . Επιπλέον τα φαρδιά ελαστικά (σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση και το επίκαιρο σε δυσκολίες ESP σταματούν τις όποιες τάσεις υπερστροφής  κρατώντας το smart  forfour στην τροχιά που χαράζεις . Εξίσου ικανοποιητική είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από το σύστημα πέδησης που είναι αποτελεσματικό ακόμη και μετά από συχνή χρήση. Εξαντλώντας τα όρια  του μοτέρ επιτυγχάνεις τελική ταχύτητα 151 χλμ./ώρα με ικανοποιητική και την τιμή της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 15,9 δευτερόλεπτα. Όμως το δυνατό του σημείο είναι μέσα στην πόλη όπου το τιμόνι κόβει πολύ με αποτέλεσμα το τετραθέσιο smart να είναι ιδιαίτερα σβέλτο μέσα στα στενάκια. Για να αποκτήσετε ένα αυτοκίνητο με στυλ ,life style εμφάνιση και την σφραγίδα της Mercedes  χρειάζεστε 14455 ευρώ.


Βαγγέλης Γκούμας
 

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top