Τις περισσότερες δίαιτες τις ξέρετε. Δίαιτες χημικές, πρωτεϊνικές, χορτοφαγικές, κάθε είδους ορθόδοξος ή ανορθόδοξος τρόπος για να αφήσουμε πίσω μας τα περιττά κιλά, ειδικά όσο πλησιάζει η ώρα της καλοκαιρινής «αποκάλυψης». Τη «δίαιτα του Survivor», όμως, την ξέρατε;

Ούτε εμείς. Τη μάθαμε, όμως, κατά την επίσκεψή μας σε πολύ γνωστό οπωροπωλείο στο Ψυχικό, επί της λεωφόρου Κηφισίας. Εκεί, ο κ. Κυριάκος μας εξήγησε ότι, στο πλαίσιο της νέας μόδας που έχει «χτίσει» το Survivor, όλο και περισσότεροι πελάτες (κυρίες, στην πλειοψηφία τους)  ζητούν να καταναλώσουν τα φρούτα που τρώνε οι παίκτες της αγαπημένης τους σειράς, ώστε να χάσουν κιλά και να βιώσουν λίγο… Άγιο Δομίνικο μέσα στην πόλη.

«Οι καρύδες κι οι ανανάδες έχουν τεράστια ζήτηση. Τα μάνγκο είναι περίπου στα ίδια, όσοι έπαιρναν πριν, συνεχίζουν να παίρνουν τώρα» μαθαίνουμε. «Αλλά στις καρύδες, που είναι πρώτες αυτή τη στιγμή σε ζήτηση, έχει αυξηθεί και η τιμή».

Ήδη αρκετός κόσμος αγόραζε εξωτικά φρούτα από το συγκεκριμένο μαγαζί και πριν το πανδαιμόνιο του Survivor. Τώρα, όμως, η κατάσταση έχει ξεφύγει.

Πράγματι, όπως μας λέει, στην κεντρική αγορά, η τιμή της καρύδας έχει διπλασιαστεί, δηλαδή από 1 ευρώ έχει φτάσει στα 2.

Οι περισσότεροι πελάτες που ζητούν να κάνουν αυτή τη δίαιτα είναι κυρίες. «Έρχονται και μας το λένε έτσι, ανοιχτά» εξηγεί ο κ. Κυριάκος. «Θέλω να φάω ό,τι και στο Survivor. Κι επειδή, φυσικά, δεν μπορούμε να φέρνουμε τεράστιες ποσότητες καρύδας, έρχονται και μας κάνουν παραγγελίες».

Οι επαγγελματίες, όμως, πώς βλέπουν τη νέα αυτή μόδα;

 «Ε, εμείς πώς να το σχολιάσουμε; Μια χαρά είναι για εμάς» λέει γελώντας.

Εκτός από κυρίες της κοσμικής Αθήνας που ζητούν να ακολουθήσουν τη δίαιτα της καρύδας, η άλλη μερίδα πελατών που υποκύπτει στη νέα μόδα είναι οι νέοι. «Έρχονται πιτσιρίκια, γύρω στα 20, που είναι κολλημένα. Ό,τι βλέπουν θέλουν να το κάνουν».

Φυσικά, υπάρχουν κι εκείνοι που παίρνουν καρύδα μία μόνο φορά, ίσα για να δοκιμάσουν «τι είναι αυτό που τρώνε εκείνοι εκεί και ζουν», όπως μας εξηγεί ο ιδιοκτήτης του μανάβικου.

Οι καρύδες είναι 2-3 ειδών. Λόγω της ζήτησης, οι λαχαναγορίτες αποφάσισαν να φέρουν μεγαλύτερη ποικιλία στην Αθήνα, από αυτή που υπήρχε ήδη, όπως μας εξηγούν στο οπωροπωλείο. «Εμείς εδώ, επειδή είχαμε ήδη πελατεία που δοκίμαζε εξωτικά φρούτα, δεν έχουμε παρατηρήσει πολύ μεγάλη διαφορά στη ζήτηση. Σε άλλες περιοχές, θα δεις ότι η ζήτηση έχει τριπλασιαστεί».

Στις πολλές δεκαετίες λειτουργίας του συγκεκριμένου οπωροπωλείου, δεν είναι η πρώτη φορά που η ζήτηση προϊόντων διαμορφώνεται από την τηλεόραση κι από μόδες. «Ό,τι βλέπουν στο διαδίκτυο, το θέλουν. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλουν να κάνουν λαχανοντολμάδες κι ας μην είναι η εποχή του λάχανου. Παλιότερα, είχε γίνει μόδα το κέιλ (ένα είδος λαχανίδας). Έρχονταν, τότε, και ζητούσαν τρελές ποσότητες για ψητό, τηγανιτό, πιτάκια, ντολμάδες… Κράτησε η τρέλα για κανά εξάμηνο και πάει, αυτό ήταν, τους πέρασε». 

 

Μαρία Ανδρικάκη

m.andrikaki@star.gr

Tags: