Ένοχος για ανθρωποκτονία εξ΄αμελείας κρίθηκε χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καλαμάτας, γνωστός ορθοπεδικός της Μεσσηνίας.

Ο γιατρός που πλέον έχει πάρει σύνταξη, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 18 μηνών με 3ετή  αναστολή, καθώς το δικαστήριο έκρινε πως ο θάνατος λικιωμένης γυναίκας στο Νοσοκομείο Καλαμάτας οφειλόταν στο γεγονός ότι χειρούργησε… λάθος ισχίο!

Όπως διαβάζουμε στo tharrosnews, το περιστατικό συνέβη το Φεβρουάριο του 2011 και η άτυχη 89χρονη υποβλήθηκε μέσα σε δύο ημέρες σε δύο χειρουργεία, καθώς στο πρώτο χειρουργήθηκε το αριστερό ισχίο και όχι το δεξί που είχε το κάταγμα, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί η υγεία της.

Κατηγορούμενος, επίσης, για το θάνατο της γυναίκας ήταν και ορθοπαιδικός γιατρός, που τότε ήταν ειδικευόμενος στο Νοσοκομείο Καλαμάτας, τον οποίο το δικαστήριο απάλλαξε, έπειτα από πρόταση και της εισαγγελέως, καθώς δεν είχε συμμετάσχει ενεργά στις επεμβάσεις.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΗΣΕ ΛΑΘΟΣ ΙΣΧΙΟ!

Η 89χρονη λίγες ημέρες μετά και τη δεύτερη επέμβαση και ενώ είχε επιστρέψει στο σπίτι της κατέληξε, ενώ ο γιατρός που συνέταξε το πιστοποιητικό θανάτου ανέφερε πως αιτία ήταν το κάταγμα που είχε στο ισχίο και οι κατακλύσεις εξαιτίας του.

Η άτυχη γυναίκα διακομίσθηκε στα Επείγοντα του Νοσοκομείου Καλαμάτας με κάταγμα στο δεξί ισχίο στις 23 Φεβρουαρίου 2011. Εκεί έγιναν ακτινογραφία και άλλες εξετάσεις και εισήχθη στην Ορθοπαιδική Κλινική, όπου διευθυντής ήταν ο κατηγορούμενος.

Στην απολογία του ο κατηγορούμενος είπε ότι για το περιστατικό τον ενημέρωσε ο γαμπρός της ηλικιωμένης, με τον οποίον γνωρίζονταν. Περιέγραψε ότι η ηλικιωμένη αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα καρδιολογικά και αναπνευστικά, ενώ είχε σωρευμένο λίπος στο κάτω μέρος του σώματός της και υπέφερε από κήλη. Το πρώτο χειρουργείο έγινε στις 25 Φεβρουαρίου και ο κατηγορούμενος είπε ότι θα έκανε οστεοσύνθεση. Ισχυρίσθηκε ότι η ακτινογραφία που είχε βγει στα επείγοντα δεν ήταν ξεκάθαρη και δεν ανέφερε ποιο ισχίο είναι. Χαρακτηριστικά είπε ότι η ακτινογραφία ήταν λοξή και ελλιπής και τον παραπλάνησε, ενώ όταν προχώρησε σε κλινική εξέταση της γυναίκας, αυτή έβγαλε κραυγή πόνου, όταν της εξέταζε το αριστερό ισχίο. Επίσης, ότι και μέσα στο χειρουργείο, όταν ο ίδιος τη γύρισε και την έβαλε στο δεξί της πλευρό, δε διαμαρτυρήθηκε. Έτσι, όπως είπε, δεν είχε καμία αμφιβολία ότι το κάταγμα ήταν στο αριστερό ισχίο.

Η δεύτερη επέμβαση

Η πραγματικότητα ανακαλύφθηκε μετά το πρώτο χειρουργείο και όταν η κόρη της ηλικιωμένης παρατήρησε ότι η επέμβαση είχε γίνει σε λάθος πόδι. Τότε ξαναέγιναν εξετάσεις και στις 27 Φεβρουαρίου η ηλικιωμένη υποβλήθηκε σε δεύτερη επέμβαση, αυτή τη φορά στο ισχίο που είχε το κάταγμα.

Ο κατηγορούμενος τόνισε ότι μετά και τη δεύτερη επέμβαση η ηλικιωμένη είχε καλή μετεγχειρητική πορεία, τη σήκωσαν και κινήθηκε. Επίσης, είπε πως οι εξετάσεις τόσο πριν από το δεύτερο χειρουργείο όσο και μετά, ήταν πολύ καλές.

Σε ερώτηση ότι στο πόρισμα της ΕΔΕ αναφέρεται ότι η δεύτερη ακτινογραφία μετά το πρώτο χειρουργείο λείπει από το φάκελο της ασθενούς, ο κατηγορούμενος γιατρός απάντησε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει τι έγινε, καθώς αυτός μετά την έξοδο της ασθενούς έστειλε το φάκελο στο αρχείο.

Τέλος, για τις κατακλύσεις που παρουσίασε η 89χρονη ανέφερε ότι είναι φυσιολογικό σε αυτές τις ηλικίες και παρουσιάζονται σε ποσοστό 80% σε άτομα άνω των 80 ετών.

Ο έτερος κατηγορούμενος γιατρός, που αθωώθηκε, είπε στην απολογία του ότι πράγματι η ακτινογραφία δεν ήταν καθαρή, καθώς και ότι το δεύτερο χειρουργείο έπρεπε να γίνει και η μετεγχειρητική πορεία της ήταν καλή.

Τι είπε η εισαγγελέας

Η εισαγγελέας Έδρας, Φ. Γκιντώνη, τόνισε ότι ήταν εσφαλμένη η συμπεριφορά του κατηγορούμενου γιατρού, καθώς έπρεπε να μελετήσει καλύτερα τον ιατρικό φάκελο της ασθενούς και όχι να κοιτάξει μόνο τα βασικά, και να ζητήσει νέα ακτινογραφία, αν η υπάρχουσα δεν του έδινε καθαρή εικόνα. Αυτό, όπως είπε, ήταν σοβαρό σφάλμα σε ιατρική πράξη και συνέχισε εξετάζοντας αν αυτό έπαιξε ρόλο στο θάνατο της γυναίκας. Τόνισε ότι απαιτήθηκε να γίνει μια επιπλέον επέμβαση σε έναν ήδη επιβαρυμένο άνθρωπο από ένα λάθος χειρουργείο και με προβλήματα υγείας, που τον επιβάρυνε ακόμα περισσότερο. Γι’ αυτό, όπως είπε, ο θάνατος δεν επήλθε αμέσως μετά την επέμβαση, αλλά κάποιες ημέρες μετά, ενώ επικαλέσθηκε και τα αίτια που αναφέρει το πιστοποιητικό θανάτου.

Tags: