Θέλεις να είσαι γεμάτη ενέργεια όλη μέρα; Ακολούθησε αυτά τα tips

Θα κάνεις ήσυχο ύπνο τα βράδια και θα ξεκουράζεσαι

tips για να είσαι γεμάτη ενέργεια

Οι παρατηρήσεις που σου έκανε η μαμά σου κι αργότερα η γυμνάστριά σου ότι δεν θα σου βγει σε καλό που δεν έχεις στάνταρ ωράριο ύπνου και φαγητού, επιβεβαιώνονται και από την επιστήμη για σωστές. Σήμερα, οι περισσότεροι από εμάς δεν ''συνεννοούμαστε'' με τον ήλιο. Και αυτό γιατί κοιμόμαστε μέχρι αργά φτάνοντας σε σημείο να έχουμε κόψει κάθε επαφή με το πρωί σε αντίθεση με τα βράδια που το ξενυχτάμε. Η σύγχρονη πραγματικότητα, η οποία είναι βαριά από μόνη της, γίνεται ακόμη πιο απαιτητική όσο εμείς πάμε κόντρα στο προορισμένο με στάνταρ χρήση από τη φύση βιολογικό μας ρολόι. Το βιολογικό ρολόι ή αλλιώς ο κιρκαδιανός ρυθμός είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του μεταβολισμού, της θερμοκρασίας και των ορμονών μας. 

Και ακριβώς σ' αυτό το σημείο έρχεται να επιβεβαιωθεί η υπερβολή της μαμάς σου. Τις πρωινές ώρες το βιολογικό ρολόι είναι κατασκευασμένο (από τη μάνα του) ώστε να ξυπνάει τον υποθάλαμο στον εγκέφαλό σου για να απενεργοποιήσει την ορμόνη του ύπνου (γνωστή ως μελατονίνη από τόσα διαφημιστικά) ώστε να αρχίσει να στέλνει κορτιζόλη για να ανταπεξέλθεις στη μέρα. Να σε αφυπνίσει με άλλα λόγια. Η αντίθετη διαδικασία συμβαίνει το βράδυ, όπου τότε παράγεται μελατονίνη. Καταλαβαίνουμε επομένως, πόσο υπεύθυνοι είμαστε που νυστάζουμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας ενώ αισθανόμαστε απέραντη ενέργεια τα βράδια. Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο επικίνδυνα όταν προσπαθούμε να συμπληρώσουμε τις ώρες που χάσαμε από το βραδινό ύπνο, αναπληρώνοντάς τες το επόμενο πρωί. Πρόωρη γήρανση, κατάθλιψη, διαβήτης και άλλα πολλά είναι αποτελέσματα της κακής διαχείρισης του βιολογικού μας ρολογιού. Πέρα όμως από τις συνέπειες στον οργανισμό μας, η κακή διαχείριση χρόνου έχει επιπτώσεις και στη καθημερινότητά μας. Με το πρόγραμμα συνειδητοποιείς γρήγορα ότι κερδίζεις προσωπική ελευθερία. Αλλάζοντας τη ρουτίνα του ύπνου σου θα διαπιστώσεις αμέσως αμέσως ότι θα εξασφαλίζεις χρόνο για εσένα μέσα στη μέρα. 

Aυτή είναι η γυμναστική που ακολουθεί πιστά η Σάσα Σταμάτη

Κι επειδή ποτέ δεν είναι αργά, υπάρχουν τουλάχιστον έξι τρόποι να το ρυθμίσουμε από την αρχή βάζοντας νέες μπαταρίες:

1. Δες την ανατολή

Και δεν εννοούμε να ξενυχτήσεις για να τη δεις, όπως κάνεις το καλοκαίρι, αλλά να εκτεθείς όσο μπορείς στο πρωινό φως. Αν η πίεσή σου δεν πέφτει με το παραμικρό, μπορείς να κάνεις μία πρωινή βόλτα κάτω από το φως του ήλιου. Να πάρεις γυαλιά, είναι δυνατός το πρωί. 

2. Η ώρα του μεσημεριανού

''Πλύντε τα χέρια σας κι ελάτε για φαγητό'' ήταν η φράση που ξεσήκωνε χαρές και θύελλες στα σπίτια μας όταν ήμασταν παιδιά. Θα έχεις καταλάβει πλέον ότι δεν υπήρξε άδικα τόσος προγραμματισμός από τη μαμά σου στην ώρα του φαγητού. Σύμφωνα με τα προγνωστικά, όταν μένουμε για ώρες νηστικοί ο κιρκαδιανός ρυθμός μας αποσυντονίζεται. Αντίθετα, μικρά και συχνά γεύματα είναι ο σωστός δρόμος.

3. Κεφάλαιο: ύπνος

Ξέχνα όλες τις συσκευές στο σπίτι σου (εκτός αν μιλάμε για ραδιόφωνο) και άσε τις οθόνες στην άκρη λίγα λεπτά πριν κοιμηθείς (αν δεν μπορείς ώρες πριν). Το μόνο που καταφέρνουν τα φώτα είναι να μειώσουν την παραγωγή μελατονίνης, άρα να ''ξυπνάνε'' αυπνίες...

Θέλεις να χάσεις βάρος; Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές

4.  Extra bonus:

α) Ώρες 9-12: Η κορτιζόλη κάνει πάρτυ μέσα μας. Ιδανική ώρα για δουλειά.

β) Ώρες 12-3: Η κατ' εξοχήν στιγμή για φαγητό. Οι γαστρικές εκκρίσεις είναι συνηθισμένο φαινόμενο αυτές τις ώρες καθώς ρίχνουν σήμα πως είναι η μεγάλη ώρα. Η εγρήγορσή μας, πάει περίπατο...

γ) Ώρες 3-6: Αυξημένη θερμοκρασία, καρδιά, μύες και πνεύμονες στα καλύτερά τους. Η κατάλληλη στιγμή για να παρακολουθήσεις το μάθημα πιλάτες.

δ) Ώρες 9-12: Η θερμοκρασία πέφτει, η μελατονίνη αυξάνεται. Ώρα για ύπνο.

Συντάκτης: Κατερίνα Ανδρομιδά

Πηγή:www.allyou.gr 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top