Έχεις άγχος; Αυτές οι τροφές έχει αποδειχθεί πως βοηθούν!

Προσπάθησε να τις εντάξεις στη διατροφή σου

εσπεριδοειδή/ unpslash

Το άγχος είναι μια διαταραχή που χαρακτηρίζεται από συνεχή ανησυχία και νευρικότητα και μερικές φορές σχετίζεται με κακή υγεία του εγκεφάλου. Η φαρμακευτική αγωγή απαιτείται συχνά ως θεραπεία. Εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή, υπάρχουν πολλές στρατηγικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μειώσεις τα συμπτώματα άγχους, από την άσκηση έως τη βαθιά αναπνοή.

Τρεις υγιεινές συνήθειες που ανεβάζουν τη διάθεσή σου

Επιπλέον, υπάρχουν μερικές τροφές που μπορείς να φας, που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της έντασης των συμπτωμάτων, κυρίως λόγω των ιδιοτήτων που ενισχύουν τον εγκέφαλό σου.

Ακολουθούν 6 τροφές και ποτά που υποστηρίζονται από την επιστήμη και μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση από το άγχος

Σολομός

Ο σολομός μπορεί να είναι ευεργετικός για τη μείωση του άγχους. Περιέχει θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης D και των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και του δοκοσαεξανοϊκού οξέος (DHA). Ακόμη και μερικές μερίδες σολομού την εβδομάδα μπορεί να είναι αρκετές για να προωθήσουν την ανακούφιση από το άγχος.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα βότανο που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους. Περιέχει υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών που έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή, η οποία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άγχους. Αρκετές μελέτες έχουν εξετάσει τη σχέση μεταξύ του χαμομηλιού και της ανακούφισης του άγχους. 

Κουρκουμάς

Οι top τάσεις ευεξίας που αξίζει να δοκιμάσεις την νέα χρονιά

Ο κουρκουμάς είναι ένα μπαχαρικό που περιέχει κουρκουμίνη, μια ένωση που μελετήθηκε για το ρόλο της στην προώθηση της υγείας του εγκεφάλου και στην πρόληψη διαταραχών άγχους στον εγκέφαλο βοηθώντας το σώμα να το συνθέσει πιο αποτελεσματικά. Η κουρκουμίνη έχει επίσης ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχουν αποδειχθεί ότι προλαμβάνουν βλάβες στα εγκεφαλικά. 

Μαύρη σοκολάτα

Η ένταξη μαύρης σοκολάτας στη διατροφή μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη για τη μείωση του άγχους. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονόλες, που είναι αντιοξειδωτικά που μπορούν να ωφελήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Το κάνουν αυτό βελτιώνοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και προωθώντας την ικανότητά του να προσαρμόζεται σε αγχωτικές καταστάσεις. Αυτό μπορεί να σου επιτρέψει να προσαρμοστείς καλύτερα στις καταστάσεις άγχους που μπορούν να οδηγήσουν σε άγχος και άλλες διαταραχές της διάθεσης.

Γιαούρτι

Εάν πάσχεις από άγχος, το γιαούρτι είναι ένα εξαιρετικό φαγητό που περιλαμβάνεται στη διατροφή. Τα προβιοτικά ή τα υγιή βακτήρια που βρίσκονται σε ορισμένους τύπους γιαουρτιού μπορούν να βελτιώσουν διάφορες πτυχές της ευημερίας, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας. 

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι περιέχει L-θεανίνη, ένα αμινοξύ που έχει μελετηθεί για τις θετικές επιδράσεις που μπορεί να έχει στην υγεία του εγκεφάλου και στη μείωση του άγχους.

Άλλα τρόφιμα που μπορεί να ανακουφίσουν το άγχος

Ενώ ορισμένα από τα τρόφιμα που αναφέρονται παρακάτω δεν έχουν μελετηθεί ειδικά για τις αγχολυτικές επιδράσεις τους, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που πιστεύεται ότι βελτιώνουν τα σχετικά συμπτώματα.

Γαλοπούλα, μπανάνες και βρόμη: Αυτές είναι καλές πηγές του αμινοξέος της  τρυπτοφάνης, το οποίο μετατρέπεται σε σεροτονίνη στο σώμα και μπορεί να προωθήσει τη χαλάρωση και την ανακούφιση από το άγχος.

Αυγά, κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα: Όλα παρέχουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων αμινοξέων που παράγουν τους νευροδιαβιβαστές ντοπαμίνη και σεροτονίνη, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ψυχική υγεία.

Σπόροι Chia: Οι σπόροι Chia είναι μια άλλη καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που ενισχύουν τον εγκέφαλο, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στο άγχος.

Εσπεριδοειδή και πιπεριές: Αυτά τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και στην πρόληψη βλάβης στα κύτταρα που μπορεί να προωθήσουν το άγχος.

Αμύγδαλα: Τα αμύγδαλα παρέχουν μια σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε, η οποία έχει μελετηθεί για το ρόλο της στην πρόληψη του άγχους.

Μύρτιλλα: Τα μύρτιλλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά, όπως τα φλαβονοειδή, τα οποία έχουν μελετηθεί για την ικανότητά τους να βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου και έτσι βοηθούν στην ανακούφιση από το άγχος.

Πηγή: botrini.gr
Επιμέλεια:allyou.gr

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top