15 βιβλία Ελλήνων λογοτεχνών που θα διαβάσεις αυτό το καλοκαίρι

Γνωστοί και πρωτοεμφανιζόμενοι συγγραφείς στα καλύτερα τους

βιβλία

Το star.gr και η Γεωργία Χάρδα παρουσιάζουν ελληνικά μυθιστορήματα, διηγήματα και νουβέλες της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής για να επιλέξετε τι θα πάρετε μαζί σας στις καλοκαιρινές διακοπές.

15 +1 νέα βιβλία που αξίζει να διαβάσεις

Οι Έλληνες συγγραφείς στα έργα τους περιγράφουν το πιο αγαπημένο θέμα της  λογοτεχνίας, τον έρωτα αλλά και τον θάνατο ,το μυστήριο κι όλα αυτά μέσα από μια υπαρξιακή αναζήτηση.

«Στέλλα Βιολάντη» του Γρηγόριου  Ξενόπουλου

Οι εκδόσεις Ψυχογιός μας ξανανασυστήνουν κλασικά και αγαπημένα έργα του Γρηγόριου Ξενόπουλου.
Στη Στέλλα Βιολάντη ο συγγραφέας περιγράφει τον έρωτα της νεαρής κοπέλας μ' έναν άντρα και διαπραγματεύεται τη σύγκρουση μεταξύ του  πατέρα που θέλει να επιβάλλει τον δικό του τρόπο σκέψης και της κόρης που θέλει να αποφασίζει η ίδια για τη ζωή της. Από τη μια η αυταρχικότητα του πατέρα απέναντι στα μέλη της οικογένειας και από την άλλη ο έρωτας...

«Η Ιστορία της Θεραπαινίδας» σε graphic novel

«Το Αθώο» της Βασιλικής Ηλιοπούλου

Η Βασιλική Ηλιοπούλου μέσα από το βιβλίο της «Το Αθώο» ερευνά θέματα με κεντρικό άξονα την απώλεια, την ενοχή, τις ρίζες κα την αγάπη.
Πρωταγωνίστρια είναι η Εύα, η οποία έχει χάσει τη μητέρα της και την αδερφή της. Μεγαλώνει σε ίδρυμα από την ηλικία των έξι. Ο θάνατος του άντρας της θα την αναγκάσει να γυρίσει στο νησί της. Θα βρεθεί στα μέρη που περπάτησε όταν ήταν παιδί. Σκοπός  της να μάθει τι συνέβη στην αδελφή της πριν εξαφανιστεί.

Ο τόπος αφιλόξενος εκείνη όμως θεωρεί ότι καθετί που ανοίγει πρέπει και να κλείνει! Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πόλις.

«Μικρές αποστάσεις» του Γιώργου Κουτσούκου

Ο Πέτρος Καρτίνης και η Κλεονίκη Μπάρνα αρχίζουν να βγαίνουν τον Γενάρη του 2015. Στο αγαπημένο τους στέκι, ένα μπαρ στην οδό Καλλιδρομίου, συζητούν για τον έρωτα, τα όνειρα, το μέλλον. Περιμένουν ακόμα την ξαφνική εκείνη στιγμή που μεταμορφώνει τα πάντα και αναρωτιούνται για το νόημα της ζωής.

Μια ιστορία όπου οι μικρές και οι μεγάλες αποφάσεις αναμετρώνται με την καθημερινότητα· μια αφήγηση όπου η ταλάντωση ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν δίνει τον ρυθμό στις αναζητήσεις των ηρώων. Μια ποιητική περιπλάνηση στην αλλόκοτη πόλη του Καρτίνη, την Αθήνα του 21ου αιώνα. Στα μπαράκια, στις καφετέριες και στα διαμερίσματα του κέντρου οι δύο πρωταγωνιστές προχωρούν ψηλαφητά, για να συναντηθούν κι έπειτα να χωρίσουν.

Μέχρι την επόμενη συνάντηση. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κίχλη.

«Ο Τελευταίος Άλυπος» της Ελένης Γκίκα

Ο ποιητικός τίτλος του νέου βιβλίου της Ελένης Γκίκα υπόσχεται να χαρίσει στους αναγνώστες βαθιές συγκινήσεις. Μέσα από μια συναρπαστική αφήγηση η συγγραφέας πλέκει περίτεχνα το αστυνομικό στοιχείο και το κοινωνικό με τη φιλοσοφία. Το βιβλίο εντυπωσιάζει τόσο με την πλοκή όσο και με  τους χαρακτήρες  που είναι αριστοτεχνικά φτιαγμένοι...

Σε μια παραθαλάσσια πόλη μια γυναίκα, φωνάζοντας τα ξόρκια της, πέφτει επάνω σε ένα δολοφονημένο κορίτσι. Στον σκουπιδότοπο, και με τον ίδιο τρόπο, θα βρεθούν δυο ακόμα δολοφονημένα παιδιά.
Μια παλιά παρέα επιστρέφει. Κι ένας άγνωστος άντρας επιθυμώντας να παραμείνει αόρατος, που φαίνεται να γνωρίζει πολλά. Τα τυφλά χτυπήματα στην παρέλαση που θα ακολουθήσουν και οι εκρηκτικοί μηχανισμοί σε επτά διαφορετικά σημεία της πόλης, θα στρέψουν την προσοχή όλων στο παρελθόν. Ο αστυνόμος Μύρων Αγγέλου που έχει πάθος με τα λουλούδια του και οτιδήποτε το ιαπωνικό, θα προσπαθεί να χειριστεί την υπόθεση.

Και μέσα σε όλα αυτά: Ένας παλιός τρομοκράτης που είναι πια αδελφός Ματθαίος, ένα αγόρι αγνώστου πατρός, η παλιά και η νέα γενιά της τρομοκρατίας, η κατάρα των Ορφανίδηδων να αυτοκτονούν όλοι οι Άλυποι στην οικογένεια και η πανάρχαια ιστορία της πατροκτονίας. Η αιώνια επανάληψη του βασικού μοτίβου ζωής και της μοιραίας σκηνής. Το παρελθόν που επιστρέφει και απαιτεί επιτακτικά την δική του ανταμοιβή. Το νέο βιβλίο της Ελένης Γκίκα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αρμός.

«Έρωτες, έρωτες, έρωτες» του Βαγγέλη Ραπτόπουλου

O Βαγγέλης Ραπτόπουλος στο νέο του μυθιστόρημα  μας παρουσιάζει τα σκοτάδια του έρωτα κι  όλες τις εκφάνσεις της ερωτικής επιθυμίας. Πρόκειται για δώδεκα ιστορίες με πρωταγωνιστές που επιμένουν να παλεύουν για την ικανοποίηση της ερωτικής επιθυμίας τους. Δώδεκα παραλλαγές πάνω στο ίδιο θέμα, με την τελευταία και μεγαλύτερη να αγκαλιάζει όλες τις προηγούμενες.

[...] Ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν το κατάλαβα αμέσως. Δεν έδωσα σημασία στην τεράστια φόρα που είχα πάρει για να την εντυπωσιάσω και να την κατακτήσω. Νόμιζα ότι απλώς παίζω. Και δεν είχα άδικο από μια πλευρά. Ο έρωτας είναι το υπέρτατο παιχνίδι, και όσοι τζογάρουν σ’ αυτόν είναι υποχρεωτικά παιχνιδιάρηδες, το πιστεύω. Αν και το βασικό χαρακτηριστικό των ερωτευμένων είναι ότι γίνονται ανισόρροποι, δηλαδή τους στρίβει, τρελαίνονται κυριολεκτικά.

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος.

«Όλες Μας» του Λύο Καλοβυρνά

Το βιβλίο του Λύο Καλοβυρνά αναφέρεται στη βία κατά των γυναικών αλλά και στο φύλο που επιβάλει μια ιστορία στη ζωή μας. To μυθιστόρημα του βασίζεται σε πραγματικές γυναικοκτονίες. Ο συγγραφέας μέσα από τη γραφή εξωτερικεύει τον θυμό του και μιλά για την αντίσταση των γυναικών που πλέον είναι ορατή. 

Τρεις αδελφές πολύ διαφορετικές μεταξύ τους. Μια θηλυκή οικογένεια που δεν νιώθει οικογένεια. Μια μητέρα με ένα φοβερό μυστικό το οποίο μια ζωή προσπαθεί να κρύψει από τις κόρες της. Ένα ατύχημα θα αποκαλύψει το μυστικό και θα τις κάνει να βρουν τη δύναμη να αναμετρηθούν με το αιματηρό παρελθόν της οικογένειας, καθώς και με τις γυναικοκτονίες που τόσα χρόνια τις αντιμετώπιζαν σαν να μη συνέβαιναν.

Ένα μυθιστόρημα όπου συμπλέκονται ο μαγικός ρεαλισμός, η έμφυλη συνείδηση, τα οικογενειακά μυστικά, κομμάτια της προσωπικής ιστορίας του συγγραφέα και οι γυναικοκτονίες. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.

«Η Θάλασσα» του Μιχάλη Μακρόπουλου

«Η Θάλασσα», μια ψηφιδωτή αφήγηση σε πρώτο πρόσωπο από μια ξεχωριστή κοπέλα, είναι μια λυρική ιστορία επιστημονικής φαντασίας μικρή και γαλήνια, αν και αφορά κάτι τόσο μεγάλο και ηχηρό όσο το τέλος της ανθρωπότητας.

Οι πάγοι λιώνουν, ένας αρχαίος μετεωρίτης φανερώνεται και η Γη ερημώνει. Οι μόνοι άνθρωποι που δεν προσβάλλονται από τον ιό που εξαπλώνεται είναι εκείνοι που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τη μετάλλαξη μιας σειράς γονιδίων. Οι επιζήσαντες κατοικούν σε υπόγειες πόλεις και το μόνο που τους συνδέει με τη ζωή στη Γη είναι η μνήμη· ωστόσο κάποιοι λίγοι μοιράζονται τον πόθο της επιστροφής. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κίχλη.

«Ο τάφος του διαόλου» του Ζαχαρία Στουφή

Ο Ζαχαρίας Στουφής παρουσιάζει μια άκρως ενδιαφέρουσα, ιδιόρρυθμη και προκλητική  νουβέλα με τίτλο «Ο τάφος του διαόλου».
Δύο μικρά αδέλφια επηρεασμένα από τους θρύλους του χωριού τους, αποφασίζουν να κάνουν την πιο παράτολμη μυθολογική ανασκαφή. Το καλοκαίρι του 1982 κρυφά από όλους, σκάβουν για να ανακαλύψουν τον τάφο του διαβόλου! Εκεί θα γνωρίσουν το απόλυτο κακό και η παιδική τους αθωότητα θα χαθεί οριστικά. Ωστόσο, δεν πρόκειται για μία ακόμα ιστορία ενηλικίωσης αλλά για την τραγωδία της ύπαρξης, αφού οι ήρωες αυτού του βιβλίου στην προσπάθειά τους να διαχειριστούν τα δύο πιο χαοτικά φαινόμενα, τον έρωτα και τον θάνατο -που είναι και η συνθήκη της ζωής τους- με όχημα το κακό, διαμορφώνουν την τραγωδία του πολιτισμού τους. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΩ.

«Ανέγγιχτη» του Βαγγέλη Ραπτόπουλου
 

Το ιστορικό μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος και αντλεί την έμπνευση του από το έργο και τη ζωή του  Νίκου Καζαντζάκη. Ο συγγραφέας πήρε αποστάσεις από την πραγματικότητα  αλλάζοντας ονόματα, χαρακτήρες, τοποθεσίες και γεγονότα. Έγραψε μια μυθοπλασία  που περιέχει αυτή τη φορά τόσο πολλή αλήθεια ,θίγοντας όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο σημείωμα του  ένα θέμα που τον βασανίζει χρόνια : τον παράδεισο και την κόλαση της λαγνείας.
 Η πρώτη σύζυγος του διάσημου  συγγραφέα Αλέξανδρου Καστρινάκη αφηγείται , εννέα χρόνια μετά τον θάνατο του,  την ιστορία του δεκαπενταετούς λευκού γάμου της με έναν άνθρωπο τόσο αφοσιωμένο στις πνευματικές και θρησκευτικές αναζητήσεις του, ώστε να την αφήσει ερωτικά ανέγγιχτη. 


 
«Όλα χαμένα» του Κώστα Μιχόπουλου

Το βιβλίο του Κώστα Μιχόπουλου είναι μια θαλάσσια περιπέτεια και σίγουρα ο αναγνώστης αναγνωρίζει την αγάπη του συγγραφέα για τη θάλασσα.

Πήρε το μονοπάτι για τον δρόμο και το αμάξι της.

Ανεβαίνοντας το μονοπάτι γύρισε πίσω να κοιτάξει και συνειδητοποίησε πως από το ύψωμα έβλεπε καλύτερα προς τον κάβο. Κοντοστάθηκε. Άφησε κάτω την τσάντα της κι ανέβηκε σ' έναν δύσμορφο βράχο. Μισόκλεισε τα μάτια της και προσπάθησε να διακρίνει στις ρυτίδες της θάλασσας κάποια αλλαγή, κάτι να επιπλέει, τίποτε. Ο αέρας σφύριζε μονότονα στ' αυτιά της.

Στα βράχια θα είναι. Εκεί θα τον βρούμε. Στα βράχια να ξεκουράζεται ή να γυρνάει τώρα που έφεξε κόντρα στο ρέμα προς την παραλία.

Θα κοιτάω περισσότερο στα βράχια. Άσε τ' ανοιχτά. Παράτα τα. Τυφλώνεσαι, δεν έχει νόημα. Αν είναι στ' ανοιχτά, δεν θα είναι ζωντανός. Δεν έχει δουλειά στ' ανοιχτά. Δίπλα στα βράχια πάντα ψαρεύει. Θα τον βρούμε. Μέχρι να φτάσουμε στην παραλία, θα τον βρούμε. Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Νήσος.

«Το Στραβοπάτημα» της Όλγας Προφίλη

Τι είναι ο έρωτας; Θεός, Διάβολος ή κατάσταση ψυχής; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος παράφορα ερωτευμένος όταν ξεπεράσει τα όριά του και χάσει τον έλεγχο του εαυτού του; Πόσο μπορεί να διεισδύσει μέσα του ένας  Άλλος;

Με φόντο τις Βρυξέλλες, το Παλέρμο και τη Μάνη, δύο στάσεις ζωής έρχονται αντιμέτωπες με απρόβλεπτες και ιδιαίτερα επικίνδυνες συνέπειες…

«Φερομόνη πολυτελείας χρησιμοποιεί ο Ζεπ για να έλκει ηλίθιες πεταλούδες σαν και μένα και μετά να τις καταβροχθίζει», μουρμούρισε τσαντισμένη  […] Μέχρι και μαύρο χιούμορ για τον εαυτό της έκανε, παρομοιάζοντάς τον με τα θύματα της αράχνης Bolas. Η αράχνη έφτιαχνε μια κολλώδη μπάλα, και τη νύχτα την στριφογύριζε στον αέρα, αιχμαλωτίζοντας έτσι τις άμοιρες πεταλουδίτσες που έτρεχαν κοντά της και κολλούσαν επάνω της, ελκυόμενες από τη φερομόνη που ανέδυε. Δυστυχώς όμως, παρά τις εκάστοτε αναλαμπές, η Νίκη δεν μπορούσε πια να ξεφύγει από τη γοητεία του Ζεπ. Τελικά, όπως ακριβώς και οι πεταλούδες, είχε παραδοθεί στον κολλώδη μεταξωτό ιστό με τον οποίο την είχε περικυκλώσει. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

«Ο καουμπόης του Αλίμου» του Ανδρέα Μήτσου

Άνθρωποι με μορφή αγελάδων συνωστίζονται έξω από κάποιο σπίτι στον Άλιμο. Ο ιδιοκτήτης του επιχειρεί με κραυγές και χειρονομίες να τους αποδιώξει.

Αυτός είναι ο καουμπόης του Αλίμου.

Και στις άλλες ιστορίες του βιβλίου, το ίδιο πρόσωπο, πότε φωναχτά και άλλοτε σιγανά, πασχίζει να απομακρύνει την απειλή, να καταλαγιάσει τον φόβο του, ανακαλώντας μια λησμονημένη χαρά.

Μια χαρά που θα μπορέσει ίσως σήμερα να τον παρηγορήσει. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

«Χάρτινη ζωή» της Παυλίνας Παμπούδη

Η ιστορία δύο μεγάλων οικογενειών που πορεύονται σύρριζα στην Ιστορία, περνάνε όλα τα δεινά του τόπου και αναλώνονται σε παράλληλους, ενδοοικογενειακούς εμφύλιους... Στην εξέλιξη παρεμβάλλονται έγγραφα δημόσια και ιδιωτικά, επιστολές, ερωτικά γράμματα, δημοσιεύσεις, σημειώματα, σημειώσεις.

Συνεχείς εναλλαγές ασπρόμαυρης και χρωματιστής, «φανταστικής» και «πραγματικής» πραγματικότητας συνθέτουν το παράξενο παζλ με τα χαμένα και τα περισσευούμενα κομμάτια, που είναι, ταυτόχρονα, κι ένα ιδιωτικό χρονικό του 20ού αιώνα στην Ελλάδα. Σ’ αυτή –τη δεύτερη– έκδοση, οι αυτόπτες μάρτυρες, θύματα και θύτες, εμφανίζονται με τα τότε αληθινά τους ονόματα – καθώς έχουν όλοι πλέον αποχωρήσει προς τον ινκόγκνιτο, αμερόληπτο, ενιαίο χρόνο της Ιστορίας...Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ροές.

«Απολαύσεις της Καπούης» του Σπύρου Κακατσάκη

ΑΘΗΝΑ, ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2022

Ο εικοσιπεντάχρονος Αποστόλης επισκέπτεται έναν μελλοντολόγο.
Η διαδικασία ύπνωσης, στην οποία υποβάλλεται, ονομάζεται Προβολή.
Ο νεαρός θα οραματιστεί στιγμιότυπα της ζωής του απ’ το μέλλον, αρχικά καθημερινές παραστάσεις, που καταλήγουν όμως σε
φρικιαστικές εικόνες. Ο Αποστόλης αφήνει πίσω την αποκρουστική εμπειρία, μέχρι που συνειδητοποιεί ότι, όσα είδε στην Προβολή, πραγματοποιούνται στη ζωή του, ένα προς ένα. Γνωρίζοντας το τέλος, αναζητά απεγνωσμένα τον τρόπο για να ξεφύγει απ’ αυτό.

ΛΗΜΝΟΣ, ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 1996

Η δεκαοχτάχρονη Δέσποινα αφήνει ένα λακωνικό σημείωμα στη μητέρα της, ότι θα λείψει για μερικές μέρες. Έκτοτε δεν δίνει κανένα σημείο ζωής. Μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια, μόνο η φίλη της, η Ελισάβετ, θυμάται και νοσταλγεί. Και τότε συμβαίνει ένα περιστατικό απ’ αυτά που το ανυποψίαστο μάτι δεν εντοπίζει.

Αρκετό όμως για να αναστατώσει την Ελισάβετ και να την παρακινήσει να σκαλίσει την ιστορία της εξαφάνισης της φίλης της.
Σε διαφορετικούς τόπους και χρόνους, ο Αποστόλης και η Ελισάβετ θα κάνουν την έρευνά τους. Θα έρθουν αντιμέτωποι με αποκαλύψεις και διλήμματα που δεν φαντάζονταν. Κυρίως, όμως, θα ανακαλύψουν τι σημαίνει η έκφραση «Απολαύσεις της Καπούης». Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

«Καλύτερα να μην συναντιόμασταν»  του Χρίστου Χατζήπαπα

 

Ο Χρίστος Χατζήπαπας στο «Καλύτερα να μην συναντιόμασταν» λέει πράγματα που καμιά ιστορία, καμιά μελέτη, καμιά επιστημονική έρευνα δεν μπορεί να πει, να εκφράσει. Απλώνει τη γραφή του στο πέλαγος της ψυχής του ανθρώπου και των αισθημάτων του όταν συναντώνται με τα συμβάντα. Ξεκινά απλά με μια ανθρώπινη παρουσία για να την κάνει ιστορία, έρωτα, μέσα σ’ ένα κόσμο που γίνεται όλο και πιο σκληρός και πιο αδυσώπητος…

Ο έρωτας; Ναι, μέσα από τον έρωτα ευαισθητοποιείται ο άνθρωπος, εκτίθεται, γίνεται ευάλωτος και ζει πιο έντονα όσα συμβαίνουν γύρω του. Χωρίς έρωτα θα ήταν απλά μια θλιβερή πορεία. Με τον έρωτα γίνεται τραγωδία. Κινητοποιούνται τα πάντα στα πιο ακραία σημεία της ύπαρξης του ανθρώπου. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη.

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top