Αιθιοπία: Με 450 μίλια την ώρα πετούσε το Boeing πριν τη συντριβή

Είχε ασυνήθιστα μεγάλη ταχύτητα αλλά δεν κατάφερε να πάρει ύψος

Δείτε στο video του Reuters συγκλονιστικές εικόνες με τους συγγενείς των θυμάτων στον τόπο της τραγωδίας

Ταχύτητα διπλάσια από το κανονικό είχε το μοιραίο Boeing 737 MAX λίγο πριν συντριβεί και παρασύρει στον θάνατο 157 ανθρώπους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πηγή που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της λόγω της έρευνας που είναι σε εξέλιξη, αποκάλυψε πως από την πρώτη στιγμή κάτι δεν πήγαινε καλά με την πτήση 302 των αιθιοπικών αερογραμμών.

Συντριβή Boeing: 6 μήνες θα διαρκέσει ο έλεγχος DNA στα λείψανα των νεκρών - Χώμα από το σημείο της τραγωδίας έδωσε η κυβέρνηση στους συγγενείς τους

Πανικόβλητος ζητούσε να επιστρέψει ο πιλότος του Boeing που συνετρίβη

Συγγενείς των θυμάτων λυγίζουν στο σημείο της αεροπορικής τραγωδίας. Φωτογραφία: Αssociated Press

Όπως έγινε γνωστό, στις ηχογραφήσεις που έχουν καταγραφεί μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων, ακούγεται μια φωνή από το πιλοτήριο να ζητά την άδεια να σκαρφαλώσει στα 14.000 πόδια πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, και 6.400 πόδια πάνω από το αεροδρόμιο.

Λίγα λεπτά μετά, και ενώ το Boeing είναι στα 10.800 πόδια, εξαφανίζεται από τα ραντάρ.

«Είπε ότι υπήρχε πρόβλημα ελέγχου με τη πτήση. Γι΄αυτό ήθελε να ανέβει πιο ψηλά», προσθέτει η ανώνυμη πηγή, τονίζοντας πως η φωνή από το πιλοτήριο ακουγόταν πολύ νευρική και ανήσυχη.

To σημείο της συντριβής. Φωτογραφία: Αssociated Press

Ειδικοί εξήγησαν στο Reuters, πως συνήθως οι πιλότοι ζητούν άδεια να ανέβουν πιο ψηλά, όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα κοντά στο έδαφος και θέλουν να κάνουν μανούβρες προκειμένου να αποφύγουν κάποιο δύσκολο σημείο, όπως στην περίπτωση της Αντίς Αμπέμπα που είναι «περικυκλωμένη» από λόφους και ακολουθούν στα βόρεια τα βουνά Entoto.

Δημοσίευμα των προηγούμενων ημερών από τους «New York Times» ήθελε η πανικόβλητη φωνή να ανήκει στον πιλότο, Yared Getachew, ωστόσο η πηγή που μίλησε στο Reuters και φέρεται να έχει ακούσει την εν λόγω ηχογράφηση δεν το επιβεβαιώνει, δηλώνοντας πως δεν είναι σίγουρη σε ποιον από τους δύο κυβερνήτες ανήκε, καθώς είναι πιθανό να μιλούσε και ο δεύτερος πιλότος, ο Ahmed Nur Mohammod Nur.

Ό,τι απέμεινε μετά την πτώση του Boeing.Φωτογραφία: Αssociated Press

Τα πρώτα μοιραία λεπτά μετά την απογείωση και η συντριβή

Με το που απογειώθηκε από τον αεροδριάδρομο, η πτήση 302 ακολούθησε τον τυπικό κανόνα SID, που επιβάλλει οι πιλότοι να μιλούν με τον πύργο ελέγχου ώστε να επιβεβαιώσουν πως όλα είναι καλά.

Αυτό συνέβη και όλα έδειχναν φυσιολογικά. Μόλις δύο λεπτά αργότερα, η φωνή από το πιλοτήριο ζήτησε να διατηρήσει την ίδια διαδρομή αλλά να ανέβει στα 14.000 πόδια.

Η ταχύτητα του αεροσκάφους εκείνη την ώρα ήταν ασυνήθιστα μεγάλη, φτάνοντας περίπου τα 460 μίλια την ώρα, αντί τα 200-250 μίλια/ώρα που είναι το φυσιολογικό.«Είναι πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα» σημείωσε η πηγή.

Δεν πέρασαν άλλα δύο λεπτά και το πιλοτήριο σε νέα επικοινωνία άρχισε να λέει «break break», ένα σινιάλο ότι αυτό που συνέβαινε ήταν επείγον. «Ακουγόταν πολύ τρομαγμένος» τόνισε η πηγή.

«Ζητούσε άδεια να επιστρέψει. Ο πύργος ελέγχου του είπε να επιστρέψει από δεξιά καθώς στα αριστερά ήταν η πόλη». Αμέσως μετά το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ σε ύψος 10.800 ποδιών, το υψηλότερο που κατάφερε να φτάσει μετά την απογείωσή του. Οι ειδικοί τονίζουν πως ο αεροδριάδρομος της Aντίς Αμπέμπα είναι ανυψωμένος σε περίπου 7.600 πόδια, κάτι που σημαίνει ότι το μοιραίο Boeing κατάφερε να φτάσει μόλις τα 3.000 πόδια πάνω από το έδαφος.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top