ΟΣΕ: «Αποφεύχθηκαν νέα Τέμπη γιατί λειτούργησε η τηλεδιοίκηση»

Τι είπε για την παρ΄ολίγον σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές ο Τερεζάκης

Σοβαρές ελλείψεις στα τρένα έναν χρόνο μετά την τραγωδία - Ρεπορτάζ κεντρικό δελτίο ειδήσεων Star

Διευκρινίσεις έδωσε σήμερα ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, όσον αφορά στο ατύχημα που απεφεύχθη τελευταία στιγμή παραμονές Χριστουγέννων στις Αχαρνές

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες γλίτωσαν τη μετωπική σύγκρουση στο παρά πέντε, καθώς η μία από αυτές παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και για λίγο κινούταν στην ίδια γραμμή με την άλλη. 

Παραλίγο νέα Τέμπη: Με ουρλιαχτά αποφεύχθηκε η σύγκρουση

Η σύγκρουση αποτράπηκε χάρη στην ετοιμότητα του υπεύθυνου τηλεδιοίκησης, ο οποίος φέρεται να ούρλιαζε στον ασύρματο προς τον μηχανοδηγό της μίας αμαξοστοιχίας για να σταματήσει το τρένο. 

Ο κ. Τερεζάκη, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ σημείωσε ότι ήταν ένα σοβαρό περιστατικό, αλλά δεν χρειάζονται υπερβολές. 

Αποκάλυψη Star: Το video με την αναπαράσταση του δυστυχήματος στα Τέμπη 

«Ήταν ένα σοβαρό περιστατικό αναμφισβήτητα, έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή. Δεν μιλάμε για Τέμπη. Καταρχάς, οι ταχύτητες στην περιοχή αυτή, του κόμβου του σιδηροδρομικού κέντρου του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), έγινε με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων ήταν η αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο και η 51 που κατέβαινε ήταν στην τάξη των 70-80 χιλιομέτρων το πολύ. Επιβατικές και οι δύο. Δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα. Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή, ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51 του intercity που ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο. Ο λόγος για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, όπως φαίνεται από τα γεγονότα και τις συνομιλίες, στο ερυθρό φωτόσημο, είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει. Εγώ από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω σαν ΟΣΕ, στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα το οποίο το έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ» είπε ο κ. Τερεζάκης.  

Τέμπη: Να Νιώθουν Την Ανάσα Μου Στον Σβέρκο Τους

«Όταν υπάρχει παραβίαση ερυθρού σηματοδότη δεν σημαίνει ότι στα επόμενα 20-30 μέτρα είναι το σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μία πιθανή πρόσκρουση των τρένων. Υπάρχει αυτό που λέμε ένα μήκος επικάλυψης, το οποίο δίνει την ασφάλεια για γρήγορη αντίδραση και στους μηχανοδηγούς και στους τηλεδιοικητές», εξήγησε.

Ως προς τον λόγο που υπερέβη το ερυθρό φωτόσημο ο μηχανοδηγός, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε το εξής: «Χωρίς να ξέρω ακριβώς το τι θα πει ο μηχανοδηγός, είμαι σίγουρος σχεδόν, από την εμπειρία που υπάρχει, ότι ο μηχανοδηγός αντελήφθη το κόκκινο, πιθανότατα το αντελήφθη λίγο αργότερα από τον χρόνο που είχε για να φρενάρει και έκανε υπέρβαση του φωτοσήματος».

Τέμπη: Σοβαρές ελλείψεις στα τρένα έναν χρόνο μετά την τραγωδία

Ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε με τον τρόπο του και τα όσα ανέφερε το δημοσίευμα με τον σταθμάρχη του ΣΚΑ που άρχισε να ουρλιάζει στον ασύρματο. 

«Όταν βλέπει ο τηλεδιοικητής ότι τα δύο τρένα συγκλίνουν και το ένα έχει παραβιάσει ερυθρό φωτόσημο, καταλαβαίνετε ότι η ένταση της φωνής δεν είναι η συνηθισμένη», είπε και συνέχισε:

Τέμπη: Συγκλονίζει το βίντεο με τις απεγνωσμένες εκκλήσεις για βοήθεια

«Το πρώτο που το έσωσε ήταν ότι υπήρχε σηματοδότηση και υπήρχε πλήρης κάλυψη από πλευράς σηματοτεχνικής, δηλαδή ο ένας είχε πράσινο και ο άλλος είχε κόκκινο και το επόμενο βέβαια ήταν η τηλεδιοίκηση που είχε οπτική απεικόνιση. Υπόψη ότι ήταν ένας ο τηλεδιοικητής. Δεν ήταν ούτε δύο σταθμάρχες, ούτε δύο τηλεδιοικητές, ούτε τρεις που το βλέπανε. Ένας, αυτός ο οποίος έκανε τη δουλειά του έτσι όπως έπρεπε και όπως είχε εκπαιδευτεί και μάλιστα να σας πω ότι είναι από την ίδια φουρνιά των εκπαιδευμένων τηλεδιοικητών, που ήταν και ο μοιραίος σταθμάρχης στη Λάρισα».

Ερωτηθείς, κατά πόσο μπορεί να αισθάνεται κανείς ασφαλής στις μετακινήσεις με τρένο, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «μπορεί ο ταξιδιώτης, ο επιβάτης να είναι σίγουρος ότι θα ταξιδέψει σωστά και με ασφάλεια».

Τέμπη: «Το σώμα μου είχε διαλυθεί»

«Τα αποτελέσματα τα οποία βλέπουμε από περιστατικά τα οποία συμβαίνουν, τα οποία δεν οδηγούν σε καμία περίπτωση σε περιστατικό ατυχήματος ή δυστυχήματος, αυτό δείχνει ότι το σύστημα έχει αποκτήσει ένα επίπεδο ασφάλειας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να πούμε ότι τα τρένα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με τις παρούσες συνθήκες όπως κυκλοφορούν, έχουν ανεβάσει το επίπεδο ασφάλειάς τους» επισήμανε.

Ένας χρόνος από την τραγωδία στα Τέμπη: «Πάρε με όταν φτάσεις…»

«Υπάρχουν εποχές όπου αυτά είναι σε μια συχνότητα αρκετά υψηλή, δηλαδή μπορούμε να έχουμε ένα κάθε εξάμηνο, ένα κάθε πεντάμηνο. Υπάρχουν και περίοδοι στις οποίες δεν συμβαίνει τίποτα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, δηλαδή σε έναν χρόνο να μη συμβεί κανένα, επαναλαμβάνω, περιστατικό, διότι αυτό είναι περιστατικό, παρ’ ολίγο ατύχημα. Και αυτά εξετάζονται πάρα πολύ σοβαρά, γιατί από αυτά παίρνουμε πολύτιμα συμπεράσματα για να αντιδρούμε και να είμαστε σε εγρήγορση όσο μπορούμε περισσότερο», κατέληξε. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top