Ασφάλεια πτήσεων: «Σε 10 περιφερειακά αεροδρόμια υπηρετεί μόνο ένα άτομο»

Καταγγελία για υποστελέχωση της υπηρεσίας πληροφοριών πτήσης

Όσα είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος Πανελληνίου συλλόγου Τηλεπικοινωνιών (FISO) ΥΠΑ, Γιώργος Κωνσταντινάκης

Yποστελέχωση του κλάδου, ειδικά στην υπηρεσία πληροφοριών πτήσης, σε 15 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, καταγγέλλει ο πρόεδρος Πανελληνίου συλλόγου Τηλεπικοινωνιών (FISO) ΥΠΑ, Γιώργος Κωνσταντινάκης.

«Η υπηρεσία πληροφοριών πτήσης είναι εφάμιλλη του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Βρίσκεται ο συνάδελφος σε πύργο ελέγχου και μιλά με το αεροσκάφος μέσω συχνότητας, δίνοντάς του πληροφορίες σχετικά με τη μετεωρολογική κατάσταση που υπάρχει στην περιοχή, με την κατάσταση του διαδρόμου, της πίστας, των κινήσεων από αεροσκάφη μέσα στην περιοχή που ελέγχει κτλ» εξήγησε μιλώντας στην ΕΡΤ.

Στα 10 από τα 15 μικρά αεροδρόμια, στα οποία δραστηριοποιείται ο κλάδος μας, υπηρετεί μόνο ένα άτομο

Όπως είπε ο κ. Κωνσταντινάκης, «αυτό το ένα άτομο είναι stand by 24 ώρες το 24ωρο για να εξυπηρετεί εκτός από τις επιβατικές πτήσεις και πτήσεις σανίδας». Το κανονικό ωράριο είναι από τις 07:30 έως τις 14:30.

ΜΜΜ: Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση σε τρένο, αεροπλάνο, λεωφορείο & πλοίο

Όπως υπογράμμισε οι καταστάσεις το καλοκαίρι αλλάζουν, αλλά στο προσωπικό, το πολύ να προστεθεί και άλλος ένας άνθρωπος.

Ο κ.Κωνσταντινάκης χαρακτηριστικά ανέφερε ότι: «Η Πάρος το διάστημα Ιουνίου – Σεπτεμβρίου έχει 1.541 κινήσεις κατά μέσο όρο μηνιαίως η Νάξος 1.089 η Κάρπαθος 562, η Μήλος 531, η Σύρος 468.  Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η Πάρος είχε δύο άτομα για όλο αυτό το πλήθος των κινήσεων και από τα μέσα Ιουλίου και μετά προστέθηκε και άλλο ένα άτομο και έγιναν τρεις. Η Νάξος, δύο άτομα και από τον Αύγουστο έγιναν τρεις, η Κάρπαθος τρία άτομα, η Μήλος ένα άτομο και σε κάποιο χρονικό διάστημα έγιναν δύο και η Σύρος το περισσότερο διάστημα ήταν με ένα άτομο. Μάλιστα στη Σύρο είχαμε και περιστατικά λιποθυμίας από τον συνάδελφο, ο οποίος δούλευε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο».

Εικόνα από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»/ φωτογραφία Eurokinissi

Εικόνα από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»/ φωτογραφία Eurokinissi

Όταν συμβεί κάτι στον μοναδικό άνθρωπο που ελέγχει την εναέρια κυκλοφορία, «το αεροδρόμιο κλείνει». «Εκεί είναι το πρόβλημα. Ο μοναδικός αυτός υπάλληλος εγείρει πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων. Γι’ αυτό κι εμείς δημοσιοποιούμε το θέμα για να ευαισθητοποιήσουμε τους αρμόδιους» είπε. 

«Εδώ και δύο χρόνια από τότε που αναλάβαμε σαν σύλλογος αλλά και οι προηγούμενοι συνάδελφοι, έχουμε ενημερώσει το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκησή μας για την υποστελέχωση, η οποία χρόνο με τον χρόνο μειώνεται λόγω της συνταξιοδότησης. Αυτή τη στιγμή έχουμε μείνει 110 άτομα για 40 αεροδρόμια» είπε.

Όπως ανέφερε «έχουν προκηρυχθεί πέντε μετατάξεις από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα από τον Αύγουστο και ακόμη δεν έχουν τελειώσει. Υπάρχουν και άλλες 16 στο συρτάρι του υπουργείου που δεν τις έχουν αγγίξει καθόλου».

«Η εκπαίδευση που απαιτείται για το συγκεκριμένο πόστο είναι τεχνολογική ή πανεπιστημιακή και πολύ καλή γνώση αγγλικών» κατέληξε ο πρόεδρος Πανελληνίου συλλόγου Τηλεπικοινωνιών (FISO) ΥΠΑ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top