Τρένα: Άλλες οδηγίες δίνει ο ΟΣΕ σε μηχανοδηγούς και άλλες η Hellenic Train

Αποκάλυψη: Καταργήθηκε το ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας τρένων   

Διαφορετικές εντολές, ελλιπής έλεγχος και μηδαμινή επικοινωνία μεταξύ των εταιριών που εμπλέκονται στη βασική σιδηροδρομική γραμμή της Ελλάδας το 2023, είναι φαινόμενα που έρχονται στο προσκήνιο με το δυστύχημα στα Τέμπη. Το Star αποκάλυψε πώς καταργήθηκε το ενιαίο κέντρο ελέγχου της σιδηροδρομικής γραμμής αλλά και γιατί δεν γίνονται έλεγχοι στους σταθμούς αναχώρησης των τρένων εκτός Αθηνών. Οι συμβάσεις, οι διαγωνισμοί και τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση του έργου τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ψηφιακής επικοινωνίας,  θυμίζουν «Γεφύρι της Άρτας».  

Αποκάλυψη Star: O «πόλεμος» ΟΣΕ – Hellenic Train για τα συστήματα ασφαλείας

Μέχρι το 2020, λειτουργούσε ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας. Τρείς εργαζόμενοι  - σταθμάρχης, μηχανοδηγός και επόπτης κυκλοφορίας - 24 ώρες το 24ωρο είχαν τον έλεγχο της γραμμής και των τρένων. Σε συνεννόηση μεταξύ τους,  προλάβαιναν ή και έλυναν τυχόν προβλήματα που προέκυπταν. H μετακόμιση της εταιρίας, που διαχειρίζεται τους συρμούς, από το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, έφερε το τέλος του δευτεροβάθμιου ελέγχου στις γραμμές των τρένων. 

Μπάχαλο οδηγιών ΟΣΕ – Hellenic Train και στη μέση εργαζόμενοι - επιβάτες

Χαρακτηριστικό παράδειγμα; Oι διαφορετικές εντολές που έδωσε, σύμφωνα με τις πληροφορίες του  Star η Hellenic Train και ο ΟΣΕ σε μηχανοδηγό και σταθμάρχη αντίστοιχα,  την περίοδο της κακοκαιρίας. Να επιστρέψεις στον προηγούμενο σταθμό» έδωσε εντολή στον μηχανοδηγό η εταιρία. «Να προχωρήσει το τρένο στον επόμενο σταθμό» διεμήνυσε ο ΟΣΕ.  Ο μηχανοδηγός υπάκουσε στις εντολές της εταιρίας του δλδ της Hellenic train

ΟΣΕ: Έρευνα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τις συμβάσεις 

«Δεν υπάρχει το κέντρο και πλέον πάμε στα τυφλά με βάση  το λάθος ή το σωστό του όποιου σταθμάρχη» δήλωσε στην ΕΡΤ ο Χρήστος Ρετσίνας,  πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 

Ελλιπής έλεγχος στους σταθμούς αναχώρησης των τρένων 

Οι ελλείψεις και οι παραλείψεις δεν σταματούν εκεί. Οι λεγόμενοι visitors, οι εργαζόμενοι που πρέπει να κάνουν  τους ελέγχους και βάσει σύμβασης ανήκουν στην Hellenic Train, είναι ελάχιστοι. Αποτέλεσμα; Τα εμπορικά τρένα πριν από την αναχώρηση τους ελέγχονται πλέον  μόνο στον σταθμό της Αθήνας!   

«Γεφύρι της Άρτας» το σύστημα ασφαλείας στους σιδηροδρόμους

Το περιβόητο σύστημα τηλεδιοίκησης θυμίζει το «Γεφύρι της Αρτας». Το 2014 η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε σύμβαση για να μπει σε λειτουργία και πάλι το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Ήταν για 10 χρόνια σε αχρηστία και είχε υποστεί πλιάτσικο και φθορές σε καλώδια και υποδομές.  Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργο ήταν το 2016. Από αυτό το χρόνο ξεκινούν οι παρατάσεις. 

Το 2018, μετά από έλεγχο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου, διαπιστώνεται ότι μέρος των έργων που είχαν εκτελεστεί δεν μπορούσε να πιστοποιηθεί, αφού κάποιες μελέτες δεν είχαν εκπονηθεί και ελεγχθεί.  Η ΕΡΓΟΣΕ δεν κηρύσσει  έκπτωτη τη διαδικασία και δίνει και άλλες παρατάσεις. Τέλη του 2022 υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση, για την ολοκλήρωση του έργου. Το έργο είναι σε εκκρεμότητα με πρόβλεψη να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2023, που λήγει και η τελευταία παράταση. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top