Ουρές, ταλαιπωρία και καθυστερήσεις: Η καθημερινή «Οδύσσεια» στο μετρό

'Έναν χρόνο μετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, η κατάσταση έχει βελτιωθεί λίγο

Ουρές στα ηλεκτρονικά εκδοτήρια του μετρό

Ουρές, γκρίνια, καθυστερήσεις και – γενικότερα – μια ταλαιπωρία είναι η καθημερινότητα για χιλιάδες χρήστες του μετρό στην Αθήνα.

Όπως λένε, το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει φέρει... μπελάδες, ενώ καθημερινά - κυρίως στις ώρες αιχμής - μπορεί να περάσουν δύο με τρεις συρμοί, αλλά, επειδή είναι γεμάτοι από κόσμο, δεν μπορούν να επιβιβαστούν και έτσι χάνουν χρόνο.

Τι καταγγέλλουν οι πολίτες

•    Οι ουρές, αν και έχει περάσει ένας χρόνος από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και κάρτας, καλά κρατούν. Ειδικά στις αρχές του μήνα, είναι πολύ μεγάλες και χρονοβόρες.
•    Ηλικιωμένοι αναγκάζονται να βγάζουν κανονικά εισιτήρια, αντί των μειωμένων που δικαιούνται, επειδή δεν αντέχουν την αναμονή στις ουρές.
•    Τα μηχανήματα πολλές φορές κολλάνε, χρειάζεται οπωσδήποτε αναβάθμισή τους.
•    Πολλές φορές όταν χτυπούν την κάρτα, μπλοκάρουν οι μπάρες και στη συνέχεια επικρατεί ένας πανικός.
•    Το προσωπικό προσπαθεί να βοηθήσει τον κόσμο αλλά δεν επαρκεί, χρειάζονται περισσότεροι.
•    Η αλλαγή με το δρομολόγιο του μετρό προς το αεροδρόμιο (πλέον δεν πάει απευθείας ο μπλε συρμός – Γραμμή 3 –, αλλά χρειάζεται μετεπιβίβαση στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας) δημιουργεί προβλήματα και σύγχυση στους επιβάτες.
•    Στις ώρες αιχμής, ο κόσμος είναι πολύς αλλά τα δρομολόγια όχι, με αποτέλεσμα πολλοί να περιμένουν έως και μισή ώρα για να μπορέσουν να επιβιβαστούν.

Τι λένε οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες μιλούν για «πλήρη απαξίωση» των αστικών συγκοινωνιών.

Κάνουν λόγο για μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και λένε πως έχουν αφεθεί στην τύχη τους οι συρμοί και οι εγκαταστάσεις. Όπως τονίζουν, από τους 67 συνολικά συρμούς του μετρό, οι 23 είναι ακινητοποιημένοι λόγω σημαντικών ελλείψεων σε ανταλλακτικά. Από τους 44 που απομένουν, συχνά κάποιοι βρίσκονται υπό συντήρηση, με αποτέλεσμα να μην επαρκούν οι συρμοί για συχνότερα δρομολόγια.

Όσον αφορά τις ουρές για την έκδοση κάρτας ή εισιτηρίου, ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών) Σπύρος Ρεβύθης μιλά ανοικτά για προχειρότητα στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Τι απαντά η διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών

Η διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ) επισημαίνει πως, σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις και την αντιμετώπιση αυτών, γίνεται αναδιάρθρωση με στόχο τον εξορθολογισμό των δρομολογίων.

Όσον αφορά τις «ουρές» στα εκδοτήρια, τονίζει ότι αυτές οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στους… πολίτες και πως θα εξαλειφθούν όταν οι χρήστες του μετρό εξοικειωθούν πλήρως με το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και καρτών. 

Απαντώντας στους ισχυρισμούς των εργαζομένων, η διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών λέει πως υπάρχει «συνεχής ροή παραλαβής προμηθειών τόσο ανταλλακτικών όσο και μέσων ατομικής προστασίας», αλλά σημειώνει πως ενδέχεται κάποιες φορές να υπάρξει μια παροδική έλλειψη ανταλλακτικών σε περιορισμένο αριθμό κωδικών, λόγω των χρονοβόρων διαγωνισμών που απαιτούνται.  

Πάνω από 1 εκατομμύριο μετακινείται με κάρτα

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι κάτοχοι προσωποποιημένης κάρτας ανέρχονται στο 1 εκατομμύριο, γεγονός που θα συμβάλλει στη μείωση των αναμονών στα εκδοτήρια.

Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ γνωστοποίησε ότι έχει διαθέσει περισσότερες από 960.000 προσωποποιημένες και 420.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι 1,38 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτες. 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top