Επεισόδιο στο Αιγαίο: Tι πραγματικά συνέβη με το τουρκικό πλοίο «Karmate»

Προκύπτουν μια σειρά ερωτήματα για το πώς συνέβη το ατύχημα

Προκύπτουν μια σειρά ερωτήματα  για το πώς συνέβη το ατύχημα με τα δυο πλοία στο Αιγαίο, αλλά και  για το αν ακολουθήθηκαν όλες  οι προβλεπόμενες διαδικασίες από το πολεμικό Ναυτικό.

Διαβάστε επίσης: Νέο επεισόδιο στο Αιγαίο: Aυτό είναι το τουρκικό πλοίο που έπεσε σε ελληνική κανονιοφόρο

Τα ραντάρ «είδαν» ότι υπάρχει πλοίο;

Είναι απόλυτα σαφές, ότι και το τουρκικό πλοίο, αλλά και η κανονιοφόρος Αρματολός είχαν τα ραντάρ σε πλήρη λειτουργία πριν από την σύγκρουση. Επίσης υπήρχαν και βάρδιες γέφυρας  και στα δυο τα πλοία ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.

«Σαφώς και το ελληνικό και ο Τούρκος το εντόπισε ότι έχει πλοίο μπροστά του. Υπάρχουν και οι λεγόμενοι οπτήρες πέρα από τα ηλεκτρονικά μέσα. Είναι το προσωπικό ναύτες οι οποίοι θα ήταν στις βαρδιόλες δεξιά και αριστερά οι όποιοι εποπτεύουν  δεξιά και αριστερά από την μέση  και μπροστά», εξηγεί ο Ναύαρχος Ε.Α Λιμενικού Σώματος, Αντώνης Παπαντωνίου.

Υπήρξε προειδοποιητικό alert ;

Όπως φαίνεται  το «Καρμάτε» πλέει με  σταθερή ταχύτητα από την στιγμή που ξεκίνησε από την Σμύρνη μέχρι που μπήκε στα ελληνικά χωρικά ύδατα και έπεσε  στην κανονιοφόρο Αρματολός από πίσω και αριστερά.

«Υπάρχει κώδικας σημάτων, ειδικά όταν υπάρχουν πλόες που δεν προσφέρονται για καλή οπτική.  Εκτός από τα ραντάρ υπάρχει και ηχητική. Όλα αυτά προβλέπονται από τον Διεθνή κανονισμό ασφαλείας για την ναυσιπλοΐα. Εμβόλισε το πλοίο του Π.Ν από την αριστερή πλευρά από το Κόκκινο που λέμε, όταν μας δείχνει το κόκκινο πρέπει να σταματήσουμε. για να μην είμαστε υπαίτιοι σύγκρουσης», εξηγεί ο Ναύαρχος Ε.Α Λιμενικού Σώματος, Αντώνης Παπαντωνίου.

Τι έπρεπε να κάνει ο κυβερνήτης μετά τη σύγκρουση;

«Όφειλε να το σταματήσει με κάθε τρόπο με κάθε μέσο, να του δώσει μια προειδοποίηση με μια βολή είτε στο πλάι του είτε στην πλώρη του για να μην μπορεί να συνεχίσει να το ακινητοποιήσει και να διατάξει και να εκτελέσει νηοψία, να γίνει δικογραφία σε βάρος του πλοιάρχου διότι παρέβη τον κανονισμό για την αποφυγή συγκρούσεων, η συμπεριφορά του πλοιάρχου θα μπορούσε να έχει και θύματα», εξηγεί ο Αντώνης Παπαντωνίου.

Ο  Ναύαρχος δεν θεωρεί ότι πρόκειται για ατύχημα, αλλά για μια ακόμη προκλητική ενέργεια των τούρκων.

«Είχε πορεία διαφυγής. Δεν είχε καν κάθετη πορεία. Και μόλις την έκανε, βλέπετε ότι η καμπύλη γίνεται απότομη για να μπει μέσα στα τουρκικά πιο γρήγορα».

Το λιμενικό σώμα  επικοινώνησε με την Τουρκική Ακτοφυλακή ώστε να κάνει όλες τις ενέργειες που πρέπει προς το  εμπορικό πλοίο, ενώ  ταυτόχρονα σε τέτοια περιστατικά ενημερώνεται και ο Διεθνής Οργανισμός ναυσιπλοΐας.

 

Δείτε ολόκληρο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star με τη  Μάρα Ζαχαρέα .

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top