Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Τσουχτερά πρόστιμα και αλλαγές στις παραβάσεις – Τι θα γίνει με τα ταξί

Ποιες (παραβάσεις) εξαιρούνται από τα εισοδηματικά κριτήρια

Αυτός είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)

Το βράδυ της Πέμπτης και με καθυστέρηση μηνών κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), το οποίο προβλέπει αυστηρές τιμωρίες και πρόστιμα για τους παραβάτες.

ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

 

Ο νέος ΚΟΚ, προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα αλλά και τριπλάσια προσαύξηση ανάλογα με το εισόδημα του εκάστοτε παραβάτη-οδηγού.

Ιδιαίτερα τσουχτερά, αναμένεται να είναι τα πρόστιμα που αποτελούν καθημερινές συνήθειες, όπως:

  • Η χρήση κινητού
  • Η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας
  • Η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία
  • Η χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.

*Τα πρόστιμα αυτά θα καθοριστούν με υπουργικές αποφάσεις.

ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ:

 

Ο νέος ΚΟΚ ταξινομεί τις παραβάσεις σε τρεις κατηγορίες:

Στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Η διαβάθμιση θα γίνει μετά από εισήγηση της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας.

Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: Της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Σε όλες αυτές τις παραβάσεις (πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) δεν θα υπάρχουν πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

ΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

 

Σοβαρές παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση κόκκινου, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων κ.τ.λ, εξαιρούνται από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια.

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ (Uber, Taxiplon, Mytaxi κ.α)

 

Σε ό,τι αφορά στον κλάδο των ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.

Με βάση τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, οι εταιρείες διαμεσολάβησης(Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.

Για τη φοροδιαφυγή που έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί, τα έσοδα των εταιρειών διαμεσολάβησης προβλέπεται να φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς και διαφορετικά για τον επιβάτη.

Από το νομοσχέδιο απαλείφθηκε η πρόβλεψη για την επιβολή ελάχιστης χρέωσης στη μίσθωση τουριστικών οχημάτων. Οι εκπρόσωποι των ταξί ζητούσαν να μπει πλαφόν ύψους 90 ευρώ στις συγκεκριμένες χρεώσεις.

Για την αδειοδότησή τους, οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα καλούνται να υποβάλλουν σειρά από δικαιολογητικά, όπως είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.ά.

Σε περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη, ενώ στο ίδιο διάστημα θα απαγορεύεται στους παραβάτες να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, θα διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια.

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ «ΓΟΥΡΟΥΝΕΣ»

 

Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου, οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, ωστόσο επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα.

Επιπλέον, το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».

ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

 

Προκειμένου να καταπολεμηθούν τα παράνομα κυκλώματα, προβλέπονται αλλαγές και για τα  εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Μεταξύ άλλων, θεσπίζονται συγκεκριμένες βεβαιώσεις που πλέον θα παρέχονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Τέτοιες βεβαιώσεις είναι η έγκριση τύπου με την οποία ταξινομήθηκε ένα αυτοκίνητο, η ημερομηνία ταξινόμησης, η βεβαίωση από επίσημους αντιπροσώπους σχετικά με το ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει, βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης κ.ά. Θα χρειάζεται ακόμη και υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή, που θα δηλώνει ότι έχει λάβει υπόψη του όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία.

Στο υπουργείο Μεταφορών θα δημιουργηθεί Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας, κ.λπ.

Σήμερα, για να γίνουν οι έλεγχοι αυτοί στις μεταφορικές εταιρείες απαιτούνται μικτά κλιμάκια από τρεις υπηρεσίες, χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη αποτελεσματικότητα

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

 

Κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται, θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών. Σε ό,τι αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο 2 ετών, η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους.

Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο 2 ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.

Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη–κατόχου του οχήματος.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top