Γυμνάσια-Λύκεια: Τι αλλάζει με τις απουσίες, τις αποβολές, τις αργίες και τους επαίνους

Στη δημοσιότητα η Υπουργική απόφαση - Νέα Ενημέρωση: 16:21

Στη δημοσιότητα δόθηκε η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, η οποία προβλέπει αλλαγές στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που αφορούν τις εγγραφές, μετεγγραφές, τη φοίτηση, και τα θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής σε Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ (Επαγγελματικά Λύκεια).

Με την υπουργική απόφαση, αλλάζει ο αριθμός απουσιών στα σχολεία, καταργείται η  διάκριση δικαιολογομένων- αδικαιολόγητων (απουσιών) επιστρέφει ο χαρακτηρισμός της αγωγής στα σχολεία και προβλέπονται προβλέπονται έπαινοι και αριστεία προόδου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ
ΤΕΛΟΣ ΟΙ «ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ» ΚΑΙ «ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ» ΑΠΟΥΣΙΕΣ – ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

 

Πλέον οι απουσίες από το σχολείο δεν θα χαρακτηρίζονται «δικαιολογημένες» ή «αδικαιολόγητες», ενώ οι γονείς θα ενημερώνονται άμεσα όταν τα παιδιά τους λείπουν από το σχολείο.

Από τη μεριά τους, οι εκπαιδευτικοί θα οφείλουν να ενημερώνουν σχετικά τους γονείς είτε με τηλεφώνημα, είτε με μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων (SMS), ενώ θα πρέπει να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών.

Σχετική ενημέρωση θα πρέπει να γίνεται για κάθε ημέρα της εβδομάδας που απουσιάζει ο εκάστοτε μαθητής. Αν για παράδειγμα απουσιάσει για τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει τριάντα συνολικά απουσίες, ο υπεύθυνος του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς του και ενημερώνει τον διευθυντή του σχολείου.

Σε περιπτώσεις σοβαρών και επειγόντων περιστατικών που απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης, θεσμοθετείται η μη προσμέτρηση απουσιών μαθητών για διάστημα μέχρι είκοσι ημερών.

ΠΟΤΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ Η ΦΟΙΤΗΤΣΗ

 

Ειδικά για το σχολικό έτος 2017-18 μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής και η φοίτηση μαθητή που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής:

  • Για τις παραπάνω από τις 114 έχει προσκομίσει δικαιολογητικά από γιατρό που βεβαιώνουν την ασθένεια,
  • Ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας, που προκύπτει από το άθροισμα των μέσων όρων των δύο τετραμηνιαίων βαθμών διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι δεκαπέντε πλήρες και
  • Δεν έχει κάνει χρήση της μη προσμέτρησης απουσιών που προβλέπεται σε σχετικό άρθρο.

Επισημαίνεται πάντως ότι από το επόμενο διδακτικό έτος επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών εφόσον το σύνολο των απουσιών του δεν υπερβαίνει τις 114. Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.

Στην περίπτωση των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Γυμνασίων και Λυκείων, καθώς και των Εσπερινών Γυμνασίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων ή Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων ισχύουν τα ανωτέρω αριθμητικά όρια προσαυξημένα κατά 16 απουσίες.

Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών των Επαγγελματικών Λυκείων που παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα Τομέων, Ειδικοτήτων, ισχύουν τα εξής:

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση του/της μαθητή/τριας, εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της που σημειώθηκαν κατά το οικείο διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνει για τη Β΄ τάξη Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. τις 75, για τη Γ τάξη Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. τις 75, για τη Β΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τις 78, για τη Γ΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τις 78 και για τη Δ΄ τάξη των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τις 83 απουσίες.

 

ΜΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ

Για την εγγραφή στην Α' Γενικού Λυκείου, οι τίτλοι των αποφοίτων κάθε Γυμνασίου διαβιβάζονται υπηρεσιακά και επί αποδείξει, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής Ηλεκτρονικής Δήλωσης Προτίμησης  στο αντίστοιχο Γενικό Λύκειο. ή επαγγελματικό Λύκειο.

Αίτηση εγγραφής τον Μάιο κάθε σχολικής χρονιάς

Τον Μάιο κάθε σχολικής χρονιάς οι γονείς/κηδεμόνες καλούνται να κάνουν αίτηση εγγραφής- δήλωση προτίμησης για την εγγραφή και ένταξη των παιδιών τους σε τάξη ή τμήμα Προσανατολισμού την επόμενη σχολική χρονιά. Η εγγραφή ολοκληρώνεται από τις σχολικές μονάδες όταν παραλάβουν τα απολυτήρια του Δημοτικού σχολείου, για την εγγραφή στην Α΄ Γυμνασίου, και μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων για τις υπόλοιπες τάξεις.

Επισημαίνεται ότι ειδικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη Γυμνασίου που βρίσκεται εκτός των αστικών κέντρων, η δήλωση εγγραφής σε ένα από τα Γυμνάσια, θα υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια του Δημοτικού στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια μέσα στον Δεκέμβριο του προηγούμενου σχολικού έτους, ενώ , κατ’ εξαίρεση, για το τρέχον σχολικό έτος μέσα στον Φεβρουάριο.
 

«ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ», «ΚΑΛΗ» ΚΑΙ «ΜΕΜΠΤΗ» ΔΙΑΓΩΓΗ

 

Διαβαθμίσεις θα έχει και η διαγωγή των μαθητών, η οποία θα χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή».

  • «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.
  • «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/ τριας, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής.
  •  «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή/τριας όταν αυτός/ή αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

 

 «ΑΡΙΣΤΕΙΟ ΠΡΟΟΔΟΥ» ΚΑΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ

 

Με «Αριστείο Προόδου» θα επιβραβεύονται από εδώ και στο εξής οι μαθητές/μαθήτριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα».

Το «Αριστείο Προόδου», θα απονέμεται έπειτα από απόφαση του  Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.

Στους μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους μαθητές που ισοβάθμισαν.

Στους μαθητές που έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους μαθητές που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

 

ΗΜΕΡΑ ΑΡΓΙΑΣ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

 

Κατά την παραμονή της εορτής των Τριών Ιεραρχών πραγματοποιούνται στα σχολεία εορταστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, για τις οποίες αφιερώνεται ένα δίωρο από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, με ευθύνη και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΩΝ - ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΒΟΛΕΣ

 

Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και από το Πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν:

  • Παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες και
  • Παιδαγωγικά μέτρα.

Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (όπως έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση) χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα. Για τον λόγο αυτό οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες αποφασίζονται μετά από συζήτηση και σε συμφωνία με όποιον/α μαθητή/τρια αφορούν και μπορούν να περιγράφονται εκτενέστερα στο Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής κάθε σχολείου. Στόχος είναι το σχολείο, πριν προχωρήσει στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων, να εξαντλεί όλες τις δυνατότητες παιδαγωγικής παρέμβασης και αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς και συγκρούσεων που αναφύονται εντός της σχολικής κοινότητας, στοχεύοντας οι μαθητές/-τριες να συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους και να αλλάξουν στάση/συμπεριφορά.

Όσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα, με την ΥΑ καταργείται το μέτρο της πέραν των δυο ημερών αποβολής από τα μαθήματα, δεδομένου ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς εντός του σχολικού περιβάλλοντος καθιστά περιττή την, ούτως ή άλλως αναποτελεσματική, κλιμάκωση των ημερών απομάκρυνσης από τα μαθήματα. Το μέτρο της αποβολής σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ, καθώς επιβαρύνει την παιδαγωγική σχέση και δεν συμβάλλει στην αποκατάσταση θετικού κλίματος στην τάξη/σχολείο.

Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

 

Με την Υ.Α. επιδιώκεται να εκσυγχρονισθούν οι διοικητικές διαδικασίες και να μειωθεί ο γραφειοκρατικός φόρτος των σχολείων που προκύπτει από το γεγονός ότι υπήρχαν αρκετά υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα που τηρούνταν ταυτόχρονα και σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή. 

Έτσι από τα υπηρεσιακά βιβλία, θα τηρούνται μόνο σε ηλεκτρονική μορφή το Βιβλίο Υλικού, το Βιβλίο Βιβλιοθήκης, και το Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας (που αντικαθιστά το "ποινολόγιο"), το Βιβλίο Φοίτησης (για τις απουσίες) και το Ευρετήριο μετά από εγκύκλιο που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες της ηλεκτρονικής τήρησης. Τα δύο τελευταία βιβλία τηρούνται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool από το σχολικό έτος 2017-2018.

Από τα υπηρεσιακά έντυπα, θα τηρούνται μόνο σε ηλεκτρονική μορφή στο πληροφοριακό σύστημα MySchool τα Ατομικά Δελτία Μαθητών/τριών, τα Υπηρεσιακά Σημειώματα Μετεγγραφής Μαθητών/τριών, τα Ωρολόγια Προγράμματα των σχολικών μονάδων (δημόσιων και ιδιωτικών) και τα Δελτία Κίνησης Προσωπικού μετά από εγκύκλιο που θα καθορίσει τις λεπτομέρειες της ηλεκτρονικής τήρησης. Τα Ατομικά Δελτία Μαθητών/τριών και τα Δελτία Κίνησης Προσωπικού τηρούνται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool από το σχολικό έτος 2017-2018.

 

 

Δείτε ολόκληρο το μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του Star εδώ.

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top