Αλλαγών συνέχεια για τις Πανελλήνιες! Πειραματόζωα για μια ακόμα φορά οι μαθητές

Σε πέντε χρόνια η κατάργησή τους - Πρώτη ανάρτηση 08:37

Σε μία συνεχή αβεβαιότητα ζουν οι μαθητές που από τη νέα σχολική χρονιά θα φοιτήσουν στην Γ΄ Λυκείου, καθώς κάθε τρεις και λίγο το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει και μια νέα αλλαγή.

Έτσι, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, ανέφερε ότι θα έρθουν και άλλες αλλαγές στο χώρο της παιδείας σε βάθος τριών έως πέντε ετών, οπότε και θα οδηγηθούμε στην σταδιακή κατάργηση των πανελλαδικών.

«Δεν μπορεί να υπάρχει εισαγωγή στο πανεπιστήμιο χωρίς κάποιου είδους εξετάσεις. Για μια αρχική περίοδο τριών ετών θα πρέπει να υπάρχει ένα μικτό σύστημα εξετάσεων στο οποίο θα μετρά ένα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και στη συνέχεια είναι απολύτως ρεαλιστικό σε πέντε χρόνια το σημερινό σύστημα εξετάσεων να αποτελεί παρελθόν», είπε ο υπουργός.

Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι με την τροπολογία που ήρθε στη Βουλή, καταργείται το επιστημονικό πεδίο των Παιδαγωγικών Σχολών και πλέον τα πεδία διαμορφώνονται ως εξής:

1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.

Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

 Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι:

Ομάδα Προσανατολισμού  Θετικών Σπουδών

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών είναι:

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).

Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.

Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Παρεμβάσεις στα ΕΠΑΛ

Παράλληλα με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που έχει κατατεθεί στο ίδιο Σχέδιο Νόμου, προβλέπονται:

1. Καθιερώνεται η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στα ΕΠΑΛ η οποία θα παρέχεται παράλληλα με την κύρια διδασκαλία στις τάξεις των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για την υλοποίηση το νέου θεσμού προβλέπεται ότι αυτός μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και ότι μπορούν να απασχολούνται σε αυτό μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.

2. Οι απόφοιτοι εσπερινών ΕΠΑ.Λ. με την πραγματοποίηση τουλάχιστον 300 ημερομισθίων, στην ειδικότητα που αποφοιτούν μπορούν να προσέρχονται σε εξετάσεις πιστοποίησης προσόντων, χωρίς την παρακολούθηση του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» (η δυνατότητα προϋπήρχε με την προϋπόθεση όμως να έχουν συμπληρώσει 600 ημερομίσθια).

3. Με σχετικές διατάξεις επιδιώκεται η ομοιόμορφη οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης (γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ).

Διαβάστε ακόμη:  

ΝΔ κατά Γαβρόγλου: Ρεσιτάλ υποκρισίας και κάλπικες υποσχέσεις

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top