Τελικά αυτή η Huyndai δεν ησυχάζει και φροντίζει τα μοντέλα της να είναι πάντα ελκυστικά στους υποψηφίους αγοραστές όχι μόνο στον τομέα της τιμής αλλά και στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό. Αυτή την φορά οι...πλαστικοί χειρουργοί της εταιρείας έκαναν facelifiing στο μικρότερο Bayon, δίνοντας του χαρκατηριστικά από το μεγαλύτερο Kona. Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Hyundai Bayon στην έκδοση με την ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων με τους 79 ίππους.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή ή μάλλον από την εξωτερική εμφάνιση.Το SUV της Hyundai δέχθηκε τις αισθητικές επεμβάσεις κυρίως στο μπροστινό μέρος όπου κυριαρχεί η νέα μπάρα φώτων ημέρας LED, που ενώνει τους μπροστινούς προβολείς. Η συγκεκριμένη αλλαγή πλέον ακουλουθεί την σχεδιαστική ταυτότητα του Kona. Επίσης και η μάσκα είναι ανασχεδιασμένη όπως και ο προφυλακτήρας.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα βέλους συνδέονται με μια κόκκινη, έντονη γραμμή. Τοποθετημένα στα άκρα, ενισχύουν οπτικά την αίσθηση του πλάτους. Η νέα ποδιά επεκτείνεται τώρα από τη μία άκρη στην άλλη δίνοντας ένα πιο δυναμικό στήσιμο.
Να σημειώσουμε ότι πλέον διατίθενται τέσσερις νέες αποχρώσεις: Vibrant Blue Pearl, Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl και Lucid Lime Metallic. Όσον αφορά τις δυνατότητες εξατομίκευσης υπάρχει διχρωμία οροφής σε Phantom Black ή Meta Blue Pearl.
Διακριτικές αλλαγές έχουμε στο εσωτερικό με αναβαθμισμένα πλαστικά .Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά αλλά υπόσχονται μεγάλη αντοχή στο χρόνο και στη χρήση χωρίς τριγμούς, ακόμη και στην κίνηση σε κακοτράχαλα οδοστρώματα. Στο νέο μοντέλο έχουν αντικατασταθεί οι λαμπτήρες με τεχνολογία LED από LED Room/Map και Sunvisor λάμπες. Διαθέτει τη νέα τεχνολογία πολύχρωμου μπροστινού φωτισμού περιβάλλοντος, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες να προσαρμόσουν το χρώμα του εσωτερικού φωτισμού ώστε να ταιριάζει στη διάθεσή τους.
To νέο BAYON προσφέρει προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας. Το νέο BAYON προσφέρει ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών (προαιρετικά) με δυνατότητα διαμόρφωσης διαφορετικών γραφικών, ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης, συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση και την πιο πρόσφατη ενημέρωση της τηλεματικής Bluelink .
Οι λειτουργίες infotainment έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, χάρη στην εισαγωγή των ενημερωμένων χαρτών Over-the-Air (OTA).Δύο θύρες USB-C – μία μπροστά και μία πίσω – διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τη φόρτιση των συσκευών τελευταίας τεχνολογίας. Η μπροστινή θύρα USB-A επιτρέπει επίσης τη μεταφορά δεδομένων, δίνοντας την δυνατότητα στους επιβάτες να συνδέσουν το τηλέφωνό τους στο σύστημα infotainment του οχήματος.
Το Bayon διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας που συνσντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας. Υπάρχουν χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης όπως είναι το Lane Following Assist (LFA) το οποίο λειτουργεί για να διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, Το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με αναγνώριση πεζού η ποδηλάτη μετά την ηχητική προειδοποίηση, ενεργοποιεί τα φρένα για να αποτρέψει τη σύγκρουση.
Υπάρχει ακόμη και το Junction Turning, το οποίο μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα για να αποτρέψει μια σύγκρουση με ένα επερχόμενο αυτοκίνητο, όταν στρίβει σε μια διασταύρωση. Προηγμένο χαρακτηριστικό είναι και το Smart Cruise Control (NSCC) που χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης του οχήματος για να προσαρμόζει την ταχύτητα αυτόνομα, όταν οδηγείς σε αυτοκινητόδρομο ή σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Στον κατάλογο συμπεριλαμβάνονται το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA), το Driver Attention Warning (DAW) που ανιχνεύει πιθανή υπνηλία ή απόσπασης προσοχής κατά και λειτουργεί παράλληλα με το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), το οποίο σας ειδοποιεί όταν ξεκινήσει το προπορευόμενο όχημα.Τέλος το eCall δεύτερης γενιάς ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε πρίπτωση ατυχήματος.
Όσον αφορά τους χώρους επιβατών χαρακτηρίζονται άνετοι, ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 411 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού. Με αναδιπλωμένα τα καθίσματα η χωρητικότητα του πόρτμπαγκάζ στο Bayon ανεβαίνει στα 1.205 λίτρα.
Στην «καρδιά» του Hyundai Bayon είχαμε τον ατμοσφατρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων βενζίνης με έμμεσο ψεκασμό με διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ο οποίος πλέον διαθέτει μόλις 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 115 Nm να εμφανίζεται στις 4.200 σ.α.λ. Εδώ πρέπει να κατανοήσουμε ότι η επιλογή αυτού του μοτέρ δεν έγινε με βάση τις επιδόσεις που θα καλύψουν τον «ανήσυχο» οδηγό, αλλά αυτόν που επιζητά ήρεμες μετακινήσεις σε καθημερινή βάση, με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου .
Επίσης η ρύθμιση των 5 σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε ο οδηγός να κινείται με άνεση κυρίως μέσα στην πόλη. Έτσι οι 3 πρώτες σχέσεις είναι κοντές, γεγονός που βοηθά στις ρεπρίζ ενώ οι δύο τελευταίες είναι πιο αραιές για να την μετακίνηση σε ανοιχτό δρόμο με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στα συν περιλαμβάνεται και ο θετικός εύχρηστος επιλογέας ταχυτήτων.
Οι επιδόσεις με βάση τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητικές καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έχρονται σε 14,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 165 χλμ./ώρα. Αυτό που ικανοποιεί απόλυτα είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία με χαλαρή οδήγηση δεν ξεπερνά τα 6 λίτρα ,ενώ αν το «πλακώσεις» στα γκάζια δεν ξεπερνάει τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα.Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP:118-129 .Να σημειώσουμε πάντως ότι θα θέλαμε να υπήρχε και μια 6η ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το Bayon στο δρόμο είναι ένα προβλέψιμο αυτοκίνητο με ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης το οποίο όμως παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση. Η διάταξη των αναρτήσεων μπροστά γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και πίσω ημιάκαμπτος άξονας, με ρύθμιση που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στα καλά κρατήματα .
Οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες αν και το ύψος είναι σχετικά αυξημένο. Την ίδια καλή δουλεία έκαναν και στα περάσματα πάνω σε χωματόδρομους αλλά και σε σχετικά βαθιές λακκούβες. Τα φρένα άμεσα και αποτελεσματικά. Το πιο σημαντικό από όλα πάντως είναι το πλούσιο πακέτο ασφαλείας που αναφέραμε το οποίο διορθώνει τα οποία λάθη σας ή αφηρημάδα σας.
Σε τελική ανάλυση το Hyundai Bayon 1,2 MT μετά και την τελευταία αισθητική ανανέωση είναι ένα προηγμένο σε εμφάνιση μοντέλο που ακολουθεί την σχεδαιστική ταυτότητα του μεγαλύτερου Κονα επιλογή που το κάνει πιο ελκυστικό.
Το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο άνεσης και ασφαλείας που βρίσκεις σε ακριβότερα μοντέλα, οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες, η πρακτικότητα του,η αξιοπιστία του που αντανακλάται στην 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, αποτελούν προσόντα που το βάζουν ψηλά στις επιλογές των υποψηφίων πελατών.
Για να το αποκτήσετε στην βασική έκδοση PREMIUM χρειάζεστε 20.490 ευρώ. Για την πλουσιότερη έκδοση DISTINCTIVE 16'' η τιμή είναι στα 21690 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ