Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Από άλλον πλανήτη

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

To νέο Hyundai KONA μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι μοναδικό στην σχεδίαση. Μοιάζει πραγματικά σαν να ήρθε από άλλον πλανήτη κυρίως λόγω της προχωρημένης σχεδίασης αλλά και της τεχνολογίας που διαθέτει. Είναι ένα ιδιαίτερα ελκυστικό SUV με αεροδυναμικό αμάξωμα.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Μπροστά ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά  φωτιστικά σώματα με την «κλειστή» μάσκα η οποία παραπέμπει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Με την διαφορά ότι εδώ έχουμε ένα μοντέλο με βενζινοκινητήρα και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Όσο για την ψύξη του βενζινοκινητήρα αυτή γίνεται μέσω των δυο ενεργών φλαπς που βρίοσκονται πάνω από την  πινακίδα κυκλοφορίας. Από άλλον πλανήτη έρχονται και τα λεπτότατα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led τα οποία παραπέμπουν σε διαστημικό όχημα.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Πίσω ακολουθείται η ίδια σχεδιαστική νοοτροπία με το μπροστινό μέρος, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα να ενώνονται μεταξύ τους με μια στενή φωτεινή λωρίδα. Ένα από τα ζητούμενα της δοκιμής μας είναι και η έκδοση Ν Line.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line Είναι ο κωδικός που καθορίζει το ιδιαίτερο παρουσιαστικό του Kona. Είναι διαφοροποιημένο από τις δυο άλλες εκδόσεις  Premium και Distinctive, καθώς  οι καθρέφτες είναι μαύροι, οι προφυλακτήρες είναι πιο εντυπωσιακοί με τον μπροστινό να έχει ανασχεδιασμένη γρίλλια και πιο μεγάλες εισαγωγές αέρα. Στο πίσω μέρος η απόληξη της εξάτμισης είναι διπλή ενώ οι τροχοί των 18 ιντσών γεμίζουν τους θόλους των φτερών δίνοντας ακόμη πιο σπορ νότα. 

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Πάντως η προηγμένη σχεδίαση του Kona  δεν πρέπει να μας εκπλήσσει καθώς το μοντέλο σχεδιάστηκε πρώτα ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στην συνέχεια τοποθετήθηκαν οι βενζινοκινητήρες  με τα ήπια υβριδικά συστήματα. Έτσι εξηγείται το πόσο προηγμένη τεχνολογικά είναι η νέα γενιά KONA η οποία είναι γεμάτη με συστήματα άνεσης και ασφαλείας τα οποία συναντάμε σε σαφώς μεγαλύτερη και σαφώς ακριβότερη κατηγορία. Αλλωστε η Hyundai επιδιώκει από την πρώτη στιγμή, το κάθε μοντέλο της να είναι value for money  ή πιο απλά να αξίζει κάθε ευρώ που δίνετε.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Το μήκος του αμαξώματος  στην έκδοση N line πλέον φτάνει τα 4,39 μέτρα,  με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ. και το ύψος στα 4.355 χιλιοστά. Οι αναβαθμισμένες διαστάσεις του μοντέλου και η καινοτόμος αρχιτεκτονική η οποία προέρχεται από το ηλεκτρικό ΚΟΝΑ EV, έδωσαν την δυνατότητα στη Hyundai να δημιουργήσει έναν μεγαλύτερο «χώρο διαβίωσης» για τους επιβάτες.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Οι νέες διαστάσεις δίνουν την δυνατότητα στο Hyundai Kona  να μπει σφήνα ανάμεσα στην  Β και C κατηγορίας στα SUV.Τα μπροστινά μπάκετ καθίσματα με το χρακτηριστικό N line  και τις ηλκετρικές ρυθμίσεις παρέχουν βελτιωμένη άνεση στην κατανομή της πίεσης του σώματος, βοηθώντας στην ανακούφιση της κόπωσης μετά την οδήγηση.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Ακόμη και αν καθήσετε στα πίσω καθίσματα έχετε «αέρα» για κεφάλια και γόνατα. Την ίδια στιγμή το αυξημένο εσωτερικό πλάτος ευνοεί τους μεγαλόσωμους επιβάτες, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και στον τρίο μεσαίο επιβάτη. 

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα έχουν αυξηθεί καθώς ο μοχλός ταχυτήτων έχει μετακομίσει δίπλα στο τιμόνι αλά Mercedes, αφήνοντας αποθηκευτικό χώρο στην κονσόλα. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 466 λίτρων και έχει  χαμηλό κατώφλι, επιλογή η οποία μας διευκόλυνε στην φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Το Curveless Bench Seat στη πίσω σειρά καθισμάτων μεγιστοποιεί την πρακτικότητα καθώς διαθέτει μοχλό δύο σταδίων για εύκολη ανάκληση.Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων η τιμή χωρητικότητας εκτοξεύεται στα  1.300 λίτρα.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Η τεχνολογία γίνεται εμφανέστατη με την είσοδο σου στο εσωτερικό.  Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών οι οποίες προσδιορίζουν  τον high-tech χαρακτήρα του νέου Kona.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει ευκρινέστατα γραφικά και έχει πολλές παραμετροποιήσεις .Ο χιερισμός γίνεται από τους διακόπτες στο πολυλιετουργικό τιμόνι με την δερμάτινη επένδυση και τις όμορφες κόκκινες ραφές. 

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line΄- Συστήματα ασφαλείαςΕντυπωσιακή είναι η λειτουργία με την αλλαγή του κάθε οργάνου  ξεχωριστά σε κάμερα οπισθοπορείας με την ενεργοποίηση των φλας που σε βοηθά να αλλάξεις λωρίδα χωρίς κίνδυνο.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Η οθόνη αφής με το σύστημα  infotainment, ανεβάζει τα επίπεδα τεχνολογίας.Αντιδρά άμεσα σε κάθε κίνηση σου. Προσφέρει νέες τεχνολογίες και χαρακτηριστικά που παρέχουν μια ασφαλή, συνδεδεμένη και άνετη εμπειρία.Μεταξύ των αναβαθμίσεων είναι ένα Digital Key 2 Touch και οι πλήρεις ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) και το Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Σε επίπεδο ασφαλείας προσφέρεται η ομπρέλλα συστημάτων Hyundai SmartSense τα οποία ξεπερνούν τα 20 στον αριθμό. Το Driver Status Monitor (DSM) χρησιμοποιεί την εσωτερική κάμερα για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, σε  ειδοποιεί ή παρεμβαίνει όταν χρειαστεί. Το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) μας βοήθησε αφάνταστα κατά την διάρκεια της εισόδου ή εξόδου από τις θέσεις στάθμευσης.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line -Κάμερα οπισθοπορείας
Με το πάτημα του κουμπιού smart key το αυτοκίνητο μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Όταν αποφασίσετε να κάνετε αλλαγή λωρίδας, το Blind-spot View Monitor (BVM) μας προειδοποιεί για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με άλλα οχήματα στην τυφλή γωνία.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line -Οθόνη συστήματα
Απο πλευρά εργονομίας να σημειώσουμε ότι εκτός από τους διακόπτες στο τιμόνι, υπάρχει ένα πάνελ διακοπτών κάτω από την οθόνη του infotainment με άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου ενώ με διακόπτες μπορεί να γίνει ο  χειρισμός του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού από κάτω.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line -ΚΙνητήρας
Η έκδοση της δοκιμής μας διέθετε τον 3κύλινδρο 1.0 υπερτροφοδοτοούμενο βενζινοκινητήρα SmartStream, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και CVVD που ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων. Η απόδοση είναι 120 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. με την ροπή των 200 Nm να εμφανίζεται σε μια κλίμακα στροφών από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line -Προγράμματα οδήγησης

Στην έκδοση της δοκιμής μας ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται 7άρι  αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Για μεγαλύτερη συμμετοχή είχαμε δυνατότητα  χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport αλλά και αυτά για την εκτός δρόμου κίνηση (Snow, Mud και Sand), επεμβαίνουν στη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων της απόκρισης γκαζιού και των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Στην πράξη τώρα στο πάτημα του γκαζιού και στην επιλογή του προγράμματος οδήγησης Sport το κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει πιο «αποφασισμένο» στον χρόνο αλλαγής των σχέσεων. Τα 0- 100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε 11,7 δευτερόλπετα με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει  τα 180 χλμ./ώρα.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Με «αμυντική» οδήγηση και επιλέγοντας το ανάλογο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης, πετύχαμε μέση κατανάλωση 6 λίτρα, κοντά δηλαδή στα 5,5 λίτρα της εργοστασιακής μέτρησης. Βέβαια για να εξηγούμαστε χωρίς να «φοβόμαστε» να πατήσουμε το δεξκξί πεντάλ η κατανάλωση ανέβηκε στα 8 με 8,5 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 125-134 γρμ./χλμ.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line Οι αναρτήσεις διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω με την  ρύθμιση τους να συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα. Το Kona δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και απορροφά με αποτελεσματικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Βέβαια οι 18αρες ζάντες της έκδοσης N Line της δοκιμής μας από την μια πλευρά προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης ενώ από την άλλη το αμάξωμα αντιδρά κάπως απότομα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση ενώ τα συστήματα ασφαλείας εμφανίστηκαν και επενέβησαν  πιο γρήγορα από ότι θα θέλαμε. Να σημειώσουμε εδώ ότι υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης ευαισθησίας του συστήματος  αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα . 

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 17 εκ. από το έδαφος σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης με Hill Descent Control σε καλούν να βγεις εκτός δρόμου.Τα πλαστικά προστατευτικά τοποθετημένα  περιμετρικά του αμαξώματος μας γλύτωσαν από μικροτραυματισμούς στο αμάξωμα, όταν περάσαμε πάνω από χωματόδρομους.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 

Βέβαια να τονίσουμε ότι τόσο η έλλειψη τετρακίνησης όσο και τα ασφάλτινα ελαστικά αν μη τι άλλο σου συνιστούν να είσαι πιο προσεκτικός και να μην ξεπερνάς τα όρια σε κάθε περίπτωση. Άλλωστε και η απουσία ρεζέρβας σε «φρενάρει» για να μπεις σε πιο σκληρές διαδρομές. Όσο για το σύστημα πέδησης ανταποκρίθηκε άμεσα ακόμη και σε ικονικές καταστάσεις πανικού.

Test drive: Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line 
Σε τελική ανάλυση το  Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν θα σε απογοητεύσει σε κανέναν τομέα. Με προηγμένη σχεδιασστικά εμφάνιση με σπορ καταβολές, με πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και τουρμπάτο μοντέρ που προσφέρει επιδόσεις με οικονομικό τρόπο. Η έκδοση Hyundai KONA 1.0 120 7DCT N Line της δοκιμής μας κοστίζει 30.990 ευρώ και συνοδεύεται με 6 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top