Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  

Astra-φτερές επιδόσεις 

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid

Το νέο Opel Astra στην ολοκαίνουργια γενιά του best seller της compact κατηγορίας είναι ένα πραγματικό σχεδιαστικό κόσμημα, με κορυφαίες τεχνολογίες και αξιοζήλευτες επιδόσεις. Είχαμε την ευκαρία να δοκιμάσουμε την Plug-In έκδοση με τους 180 ίππους. Αποτελεί την γρηγορότερη έκδοση Astra η οποία μάλιστα είναι και η πιο οικονομική σε κατανάλωση, χάρη στο εξηλεκτρισμένο με plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο έρχεται από τα πάνω... ράφια του ομίλου Stellantis που φορούν και άλλες μάρκες.

 Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  
Η τελευταία  γενιά Astra, είναι σχεδιασμένη για να διεγείρει συναισθήματα και να ξυπνά την επιθυμία να το οδηγήσεις απλά με την πρώτη ματιά.Το νέο μοντέλο υιοθετεί την σχεδιαστική ταυτότητα Opel Vizor. Εκτείνεται κατά μήκος του μπροστινού τμήματος, αυξάνοντας οπτικά το πλάτος του νέου Astra, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες.

Τα φωτιστικά σώματα του Opel Astra plug-in Hybrid

Σε αυτές εντάσσονται οι πολύ λεπτοί προβολείς Intelli-Lux LED και η μπροστινή κάμερα του συστήματος Intelli-Vision. Στοιχείο που αποτελεί προνόμιο της σπορ έκδοσης GS Line της δοκιμής μας. Οι μαύρες επιφάνειες έχουν καταφέρει να καμουφλάρουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού εκτός από την καλαίσθητη εμφάνιση τους.

Το πλαινό μέρος του Opel Astra plug-in Hybrid

Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, η νέα γενιά Astra δείχνει ιδιαίτερα δυναμική σε εμφάνιση χάρη στην έντονη προς τα εμπρός κλίση της κολόνας C. 

Το πίσω μέρος του Opel Astra plug-in Hybrid
Στο πίσω τμήμα, στην πόρτα με τις έντονες ανάγλυφες γραμμές ξεχωρίζουν τα στενόμακρα φώτα υψηλής ενεργειακής απόδοσης LED. Υπάρχει το κεντρικά τοποθετημένο λογότυπο του κεραυνού, το κάθετα ευθυγραμμισμένο και ψηλά τοποθετημένο φως φρένου και τα πίσω φώτα ,υψηλής ενεργειακής απόδοσης LED. 

Το πλαινό μέρος του Opel Astra plug-in Hybrid

Το λογότυπο του κεραυνού (Blitz) λειτουργεί και ως κλείθρο για την πίσω πόρτα.Οι διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζονται στην αριστερή πλευρά του οχήματος όπου βρίσκεται τη δεύτερη τάπα που κρύβει τη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου και το σήμα Hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών.Το σπορ σύνολο συμπληρώνουν και οι όμορφες 18άρες ζάντες αλουμινίου που «γεμίζουν» τους «πρησμένους» θόλους των φτερών.

Το ταμπλό του Opel Astra plug-in Hybrid
Περνώντας στο ποιοτικότατο όμορφο εσωτερικό, εντοπίζεις την τεχνολογία αιχμής στις δύο οθόνες 10 ιντσών που συνδέονται κάτω από ένα ενιαίο πλαίσιο. Ξεχωρίζει η κυρτή σχεδίαση τους η οποία είναι προσανατολισμένη προς την μεριά του οδηγού. Οδηγοί και επιβάτες του Astra απολαμβάνουν την υψηλή ποιότητα του Pure Panel και μπορούν να ελέγχουν διαισθητικά τη διεπαφή ανθρώπου/μηχανής  με την ονομασία  “οπτική αποτοξίνωση.

Ο πίνακας οργάνων του  Opel Astra plug-in Hybrid

Η τελευταία εντοπίζεται στην διάταξη των στοιχείων, στον πίνακα οργάνων όπου απεικονίζονται  τα βασικά νούμερα και όποια ενδειξη απαιτείται όταν χρειαστεί η εμφάνιση της.Με αυτόν τον τρόπο ο πίνακας οργάνων μπορεί να μοιάζει...άδειος  αλλά υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα παραμετροποίησης.  

Το head up display του Opel Astra plug-in Hybrid

Το προαιρετικό Head-Up Display για μας είναι ίσως ένα από τα καλύτερα της αγοράς όσον αφορά την ευκρίνεια και τον τρόπο προβολής  των στοιχείων. Απεικονίζονται η ταχύτητα, οι οδηγίες GPS, αλλά και η  ένταση του ηχοσυστήματος όταν την ρυθμίζετε.

To σ΄συτηαμ ψυχαγωγίας του  Opel Astra plug-in Hybrid
Πάμε τώτα στην κεντρική οθόνη ελέγχου του συστήματος infotainment. Από την πρώτη στιγμή είδαμε ότι το μενού είναι εύχρηστο ενώ μας εντυπωσιάσαν και τα όμορφα γραφικά. Υπάρχει  λειτουργία Mirror Screen με το κινητό σας ενώ η συνδεσιμότητα είναι πλήρης με Android Auto και  Apple Car Play.

Ακολουθώντας την σύγχρονη τεχνολογία οι αναβαθμίσεις γίνονται Over-the-air. Εδώ ακολουθώντας άλλους Γερμανούς κατασκευαστές με την κωδική ονομασία “Hey Opel” το νέο Opel Astra είναι έτοιμο να ακούσει όλες τις επιθυμίες οδηγού και επιβατών.

Η οθόνη του Opel Astra plug-in Hybrid

Υπάρχει η νέα τεχνολογία αναγνώρισης ανθρώπινης φωνής με κατανόηση φυσικής ομιλίας στα αγγλικά ενώ η λειτουργία είναι  πλήρως διασυνδεδεμένη όπως ολόκληρο το σύστημα infotainment της τελευταίας γενιάς. Το σύστημα πλοήγησης στο Pure Panel, υποστηρίζεται online σε πραγματικό χρόνο (Connected Navigation Plus). Με αυτόν τον τρόπο  η όποια κυκλοφοριακή συμφόρηση, μπορεί να ανιχνεύεται τη στιγμή ακριβώς που συμβαίνει. 

Η κάμερα οπισθοπορείας του Opel Astra plug-in Hybrid

Την ίδια στιγμή η λειτουργία του Intelli-Vision, με τις 4 κάμερες οι οποίες ενεργοποιούνται  αυτόματα βάζοντας όπισθεν ή με την ξεχωριστή επιλογή,  σας κάνει το παρκάρισμα και την διέλευση από στενά δρομάκια πραγματικά παιχνιδάκι. Το σύστημα ουσιαστικά συνθέτει την ψηφιακή αναπαράσταση του περιβάλλοντα χώρου. Η Opel μάλιστα σε μια προσπάθεια να γεφυρώσει τις νέες τεχνολογίες με τους παραδοσιακούς οδηγούς χρησιμοποιεί φυσικά πλήκτρα για την επιστροφή στην αρχική οθόνη και για επιμέρους βασικές όμως ρυθμίσεις όπως είναι ο κλιματισμός.

Οι χώροι επιβατών του Opel Astra plug-in Hybrid
Το μήκος του αγγίζει τα 4.374 χιλιοστά, το ύψος τα 1.470 χιλιοστά με το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστά, σε προιδεάζουν για τους εσωτερικούς χώρους. Οι χώροι για τους επιβάτες χαραακτηρίζονται άνετοι με τα καθίσματα τεχνολολογίας AGR να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη.Είναι καθίσματα που έχουν πάρει έγκριση από την γερμανική Aktion Gesunder Rucken, για πιο υγιείς πλάτες.

Η κονσόλα του Opel Astra plug-in Hybrid

Η πρακτικότητα ανεβαίνει χάρη στις ποτηροθήκες δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων ο οποίος είναι ουσιαστικά διακόπτης και το ευρύχωρο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο και τις βαθιές  θήκες στις μπροστινές πόρτες.

Ο χώρος αποσκευών του Opel Astra plug-in Hybrid

Ο  χώρος αποσκευών λόγω της ύπαρξης της  μπαταρίας είναι μειωμένος από τα 422 στα 352 λίτρα.Η τιμή φτάνει τα 1.268 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.Το νέο Opel Astra «πατάει» πάνω στην γνωστή πλατφόρμα EMP2, η οποία είναι πασπαρτού σε άλλα μοντέλα όπως είναι το  Peugeot 308. Έχει κατασκευαστεί για να φιλοξενεί αμιγώς θερμικές αλλά και υβριδικές εκδόσεις αλλά και και την αμιγώς ηλεκτροκίνητη.

Ο κινητήρας του Opel Astra plug-in Hybrid

Στην «καρδιά» του Opel Astra plug-in Hybrid  υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητας 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους /6.000 σ.α.λ και ροπή 250 Nm//3.000 σ.α.λ. . Συμπαραστάτης είναι ο ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων ο οποίος είναι τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 των οκτώ σχέσεων. Για την τροφοδότηση του με ενέργεια φροντίζει μπαταρία  χωρητικότητας 12,4 kWh.

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  

Συνδυαστικά η ιπποδύναμη φτάνει τους 180 ίππους και 360 Nm ροπής. Από την θέση του οδηγού είχαμε στην διάθεση μας προγράμματα οδήγησης για την πλήρη αλλά και οικονομική εκμετάλλευση του υβριδικού συνόλου. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με ττον ηλεκτροκινητήρα η αυτονομία είναι 61 χιλιόμετρα και με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα. Ούτως ή άλλως ξεκινάς αθόρυβα με τον ηλεκτροκινητήρα .


Στην επιλογή προγράμματος Hybrid αλλά και Sport εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις δυνατότητες του υβριδικού συστήματος όταν φυσικά η μπαταρία είναι φορτισμένη. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης αλλάζουν ταυτόχρονα και τα χρώματα στον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment.

Στην πράξη τώρα το Opel Astra της δοκιμής μας επιτάχυνε με εντυπωσιακούς ρυθμούς με τις ταχύτητες να «πέφτουν» στον σωστό χρόνο. Από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα χρειάζονται  7,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα.

Ο πίνακας οργάνων του  Opel Astra plug-in Hybrid

Χρόνοι διόλου ευκαταφρόνητοι για ένα μοντέλο της κατηγορίας. Επιπλέον τα paddles πίσω από το πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι σου επιτρέπουν την σειριακή αλλαγή των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Η μέση κατανάλωση του Opel Astra Plug-in Hybrid  με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη είναι στα  1,1 λίτρα /100 χλμ. κινούμενοι ουσιαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα επι το πλείστον .Oι εκπομπές CO2 κυμαίνονται στα 23-24 g/100 km

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  

Στην συνδυαστική ισχύ η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε περίπου 3,5 λτ./100 χλμ ενώ όταν «έπεσε» η φόρτιση της μπαταρίας  ανέβηκε στα 6 με 6,7 λίτρα/100 χλμ. Το πιο σημαντικό είναι ότι αν μένετε κοντά στην εργασία σας ή κινείστε μέσα στην πόλη με καθημερινή φόρτιση μπορείτε να κινείστε αμιγώς ηλεκτρικά στην επιλογή Electic θέτοντας ουσιαστικά τον βενζινοκινητήρα εκτός λειτουργίας. 


Ας μην ξεχνάμε ότι για την φόρτιση της μπαταρίας φορτίζει η λειτουργία B του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Προσφέρει ένα είδος one-pedal ανάλογο μιας ηλεκτρικής έκδοσης με το σύστημα ανάκτησης να φρενάρει το αυτοκίνητο χωρίς πάντως να το ακινητοποιεί.

Για την φόρτιση της μπαταρίας, χρειάζονται  περίπου επτά ώρες σε μια απλή οικιακή πρίζα, ενώ αν χρησιμοποιήσετε wallbox 7,4 kW σε συνδυασμό με τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4 kW, ο χρόνος φόρτισης πέφτει κάτω από 2 ώρες.

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  
Η οδική συμπεροφορά γίνεται ακόμη πιο ασφαλής με την ύπαρξη της ομπρέλλας ηλεκτρονικών συστημάτων με την κλωδική ονομασία Drive Assist 1.0. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αναγνώριση εμποδίου με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης  cruise control, έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας και σύστημα διατήρησης  λωρίδας κυκλοφορίας.

Τα συστήματα ασφαλείας του Opel Astra plug-in Hybrid
Στον δρόμο το Opel Astra plug-in Hybrid το Astra ακολουθεί με εξαιρετική προθυμία τις εντολές σας. Οι κλίσεις στις στροφές εείναι ιιδιαίτερα μειωμένες χάρη στην σφιχτή ρύθμιση των αναρτησεων .Το χαμηλό 40άρι  προφίλ των ελαστικών συνεισφέρει σε αυτό αν και μειώνει την άνεση μεταφέροντας περισσότερο τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  

Το συστημα διεύθυνσης διαθέτει το απαιτούμενο βάρος και την σωστή ασθηση. Η αμεσότητα του αυξάνεται όταν επιλέξεις το πρόγραμμα sport ικανοποιώντας ακόμη περιοσσότερο με την πληροφόρηση που δίνει.

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  

Στο τέλος της δοκιμής τα συμπεράσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά .Το Opel Astra plug-in Hybrid είναι ένα  σύγχρονο σε εμφάνιση χάτσμπακ, με πλούσια συστήματα άνεσης και σφάλειας με hi tech υβριδκή τεχνολογία ιδσαίτερα οικονoμκό στην κατανάλωση,με δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης  χωρίς τέλη κυκλοφορίας και ικανοποιητικότατες επιδόσεις στον δρόμο.

Δοκιμάζουμε το Opel Astra plug-in Hybrid με τους 180 ίππους  

Το νέο Opel Astra επιπλέον ανακηρύχθηκε “German Compact Car of the Year 2023”. από ανεξάρτητη επιτροπή ειδικών του θεσμού “German Car Awards” Για να  αποκτήσετε το Opel Astra plug-in Hybrid  χρειάζεστε από 44.500 ευρώ για την βασική έκδοση Edition η οποία είναι πλουσιοπάροχη.Με 46500 ευρώ πάιρνετε την Elegance και για την κορυφαία έκδοση χρειάζεστε 47500 ευρώ. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top