Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Κύρος, χώροι και ηλεκτρικές επιδόσεις σε όλα τα εδάφη

Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Η Mercedes-Benz EQB το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μοντέλο της «αστεράτης» μάρκας είναι η επόμενη επιλογή μετά την EQA. Η «σιδηρά» κυρία της ελληνικής αντιπροσωπείας Αλεξάνδρα Χρυσού μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση EQB 300 4MATIC.

Η νέα Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Την απόλυτη οικογενειακή πρόταση  καθώς εκτός από τις πολυμορφικές δυνατότητες διαθέτει επτά καθίσματα καλύπτοντας και με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας. Αποτελεί μάλιστα το μοναδικό ηλεκτρικό 7θέσιο αυτοκίνητο που διατίθεται στην ελληνική αγορά.Προς το παρόν βέβαια.

Τα φωτιστικά σώματα της Mercedes ΕQB 300 4MATIC
Από ότι φαίνεται η Mercedes δεν θέλει να ξενίσει τους πελάτες της παρουσιάζοντας  μοντέλα τα οποία να φωνάζουν από μακρυά ότι είναι ηλεκτρικά. Έτσι ο σχεδιασμός της Mercedes ΕQB 300 4MATIC είναι διακριτικός, ακολουθεί την ταυτότητα των συμβατικών εκδόσεων αλλά όπως είναι λογικό έχει ειδοποιές  διαφορές για να ξεχωρίζει. Μιλάμε για την μπροστινή κλειστή μάσκα «black panel» με το αστέρι στο κέντρο και με την φωτεινή ταινία LED η οποία συνδέει οπτικά τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας επίσης led.

Το πλαινό μέρος της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Την ίδια στιγμή οι μπλέ λεπτομέρειες «προδίδουν» την έλλειψη ρύπων όπως και η έλλειψη εξατμίσεων.Στο προφίλ του αυτοκινήτου κυριαρχούν οι μυώδεις ώμοι με τα έντονα  περιγράμματα ενώ η ανοδική γραμμή στην σχεδίαση των πίσω παραθύρων κάνουν ακόμη πιο δυναμική την εμφάνιση του. 

Το πίσω μέρος της Mercedes ΕQB 300 4MATIC
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μια φωτεινή ταινία Led συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα.Το πιο σημαντικό στοιχείο κατά την γνώμη μας είναι οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και το «σφράγισμα» του πατώματος με ένα εντελώς επίπεδο κάλυμμα.με σκοπό να  μειώσει τους στροβιλισμούς του αέρα.

Η σχεδίαση της Mercedes ΕQB 300 4MATICΑυτα έχουν ως αποτέλεσμα ένα εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή  0,28 σαφώς καλύτερο από τον αεροδυναμικό συντελεστή των 0,32 της βενζινοκίνητης έκδοσης. Επιπλέον έχουν εξαφανιστεί οι συνήθεις αεροδυναμκοί θορυβοι.Το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4.684 mm το πλάτος στα  1.834 και 1.667 mm στο ύψος.Το  μεταξόνιο είναι στα 2.829 mm. 

Οι χώροι επιβατών της Mercedes ΕQB 300 4MATIC
Μπήκαμε στο εσωτερικό , καθίσαμε στο ανατομικό κάθισμα του οδηγού και με την πρώτη ματιά αντιληφθήκαμε την υψηλή ποιότητα κατασκευής  Μαλακά πλαστικά , νικελένιες επενδύσεις, στο ταμπλό και αεραγωγοί οι οποίοι αλλάζουν χρώμα και θυμίζουν τουρμπίνες αεροσκαφών.Οι κόκκινες ραφές στις ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις δίνουν μια σπορ αίσθηση.

Το εσωτερικό της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Μπροστά μας είχαμε δυο hi tech οθόνες υψηλής ευκρίνειας 10,25 ιντσών οι οποίες ενώνονται μεταξύ τους σχηματίζοντας νοητά  μια ευρεία.Η αριστερή αποτελεί και τον πίνακα οργάνων.Ο πίνακας οργάνων έχει εντυπωσιακά γραφικά και πολλές δυνατότες παραμετροποίησης με πληθώρα πληροφοριών.

Ο πίνακας οργάνων της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Ο χειρισμός των λειτουργιών  γίνεται μέσω των διακοπτών αφής που βρίσκονται πάνω στο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι με την «κομμένη» στεφάνη.Στην δεξιά οθόνη προβάλλονται και οι λειτουργίες της ηλεκτρικής κίνησης της Mercedes ΕQB 300,όπως είναι η αυτονομία, η ροή ενέργειας , η κατανάλωση ενέργειας ,και o προγραμματισμός φόρτισης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Εδώ να τονίσουμε ότι η Mercedes ήταν η πρώτη που εφάρμοσε την τεχνολογία της εννιαίας οθόνης την οποίοα στη συνέχεια την ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές.


Μιλάμε για το σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) . Είναι  από τα κορυφαία συστήματα infotainment της αγοράς, με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αφομοιώνει τις συνήθειες του οδηγού. Υπάρχει μεγάλο πλήθος πληροφοριών για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων Ο χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι δυνατός είτε μέσω φωνητκών εντολών είτε με χειρονομίες είτε με το γνωστό πλέον touchpad που βρίσκεται στην βάση της κονσόλας. 

Ο εσωτερικός φωτσιμός της Mercedes ΕQB 300 4MATIC
Και κάτι ακόμη .Μέσω της κεντρικής οθόνης μπορείτε να διαμορφώσετε και τον εσωτερικό φωτισμό δημιουργώντας ένα φαντασμαγορικό θέαμα μέσω μιας παλέτας χρωμάτων που εμφανίζεται.

Η κάμερα οπισθοπορείας της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Στην οθόνη ύπάρχει και η προβολή της  περιμετρικής κάμερας με ένδειξεις και οπισθοπορείας η οποία εκτός από την δειυκόλυνση στο παρκάρισμα σε βοηθά αφάνταστα στους ελιγμούς στα στενάκια με και με ηχητική προειδοποίση.

To σύστημα πλοήγησης της EQB διαθέτει την πρωτοποριακή τεχνολογία Electric Intelligence με στοιχεία για την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου , την κατανάλωση ρεύματος σε real time. Συνυπολογίζει την γεωγραφία της διαδρομής  τη θερμοκρασία υπολογίζει την απόσταση από τα σημεία φόρτισης προετοιμάζοντας την  μπαταρία.


Όταν μιλάμε για χώρους , μιλάμε για οικογενειακή υπόθεση. .Ούτως ή αλλως οι  μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα. Αλλά και οι πίσω κάθονται άνετα έχοντας  αρκετό «αέρα» για τα γόνατα αλλά και τους ώμους. Στα συν είναι και το στάνταρ συρόμενο  πίσω κάθισμα κατά τον διαμήκη άξονα σε απόσταση 14 πόντους.  

Οι πίσω θέσεις της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Έτσι ανάλογα  με την τοποθέτηση του έχουμε μεγαλύτερο χώρο στο πορτ-μπαγκάζ ή στον θάλαμο επιβατών. Όπως είπαμε υπάρχει και η τρίτη σειρά καθισμάτων με προσκέφαλα και ζώνες ασφαλείας η οποία ανήκει βέβαια στον προαιρετικό εξοπλισμό (κόστος +1.081 ευρώ) .

Η έκτη και η έβδομη θέση δεν είναι για...μπασκετμπολίστες αλλά είναι άνετα για άτομα που έχουν ύψος μέχρι 1,65 μέτρα. 

Στα συν και η πανοραμική διπλή οροφή η οποία δίνει πιο«καλοκαιρινή» ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών είναι τετραγωνισμένος με χωρητικότητα στα 495 λίτρα, μειωμένος σε σχέση με την έκδοση με τον θερμικό κινητήρα και την χωρητικότητα των 570 λίτρων.

Αυτό  οφείλεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1620 λίτρα και στα 1710 λίτρα με την αναδίπλωση των δυο σειρών καθισμάτων.  

 Η EQB 300 4MATIC διαθέτει ένα πλούσιο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού που κάνει ασφαλέστατη την οδήγηση διορθώντας υπερβολές ή αφηρημάδες. Ο κατάλογος είναι μακρύς και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ενεργή υποβοήθησης πέδησης αποτρέποντας μια σύγκρουση ή να μειώνοντας  τη σοβαρότητά της, επιβραδύνοντας αυτόνομα το αυτοκίνητο.

Οι διευρυμένες λειτουργίες της ομπρέλλας προστασίας περιλαμβάνουν ακόμη τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και σύστημα προειδοποίησης ανίχνευσης πεζών  κοντά σε διαβάσεις. Με όλα αυτά συμπαραστάτες και με έναν μικρό χρόνο εξεοικείωσης για τον χειρσμό τους ξεκινάμε την δοκιμή μας.

Ο κινητήρας της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Στην «καρδιά» της 300 4MATIC, οι μηχανικοί τοποθέτησαν  δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε  άξονα , ένα αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης  και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 66,5 kWh εξελιγμένη από την Mercedes.. Ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται μπροστά, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου,  το αυτόματο  κιβώτιο, το διαφορικό, και το σύστημα ψύξης είναι τοποθετημένα σε ειδικό πλαίσιο, με την κωδική ονομασία  eATS. Με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν οι μηχανικοί να μειώσουν την απώλεια ενέργειας αλλά και τους παραγόμενους θορύβους από το όλο συμπαγές σύστημα . 

Η Mercedes ΕQB 300 4MATIC
Συνδυαστικά οι δυο ηλεκτροκινητήρες διαθέτουν ισχύ  228 ίππους. Ξεκινήσαμε έχοντας στην διάθεση μας τα προγράμματα οδήγησης Sport, Comfort και Eco,καθώς και το διαμορφώσιμο από εμάς  Individual .Ο τρόπος που επιταχύνει η Mercedes ΕQB 300 4MATIC είναι πραγματικά εντυπωσιακός. 

Τα προγράμματα οδήγησης της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ νοιώθεις την ώθηση με την ταχύτητα να ανεβαίνει με γραμμικό τρόπο και αθόρυβα.Τα 0-100 χλμ./ώρα έχρονται σε 8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ. Σημειώστε ότι οι επιδόσεις αυτές σημειώνονται με το βάρος της Mercedes 300 4MATIC να είναι στα 2175 κιλά. Η μέση κατανάλωση έφτασε τις 18,5 kWh/100 km αλλά αν τηρήσεις τα δεδομένα του navigation , επιλέξεις την οικονομική λειτουρφγία η μέση κατανάλωση πέφτει αρκετά.

Το ταμπλό της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Η αυτονομία σύμφωνα με την Mercedes είναι 419 χλιόμετρα. Εμείς καταφέραμε να πλησιάσουμε την ιδανική τιμή. Αυτό το καταφέραμε κινούμενοι με βάση τον κύκλο WLTP.στον αστικό κύκλο  με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στον υψηλότερο βαθμό του. Το τελευταίο ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από τιμόνι.

Η φόρτιση της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Σε αυτόν τον βαθμό υπάρχει προσομείωση λειτουργίας «one pedal»,χωρίς όμως να έχουμε  πλήρη ακινητοποίηση. Μέσα στον αστικό κύκλο όπου γίνεται περισσότερη χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας με το φρενάρισμα μπορείτε να φτάσετε την αυτονομία που υπόσχεται η Mercedes.

Η φόρτιση της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Η μπαταρία της Merrcedes EQB 300 4MATIC μπορεί να φορτίζει σε συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 100 kW από το 10% έως το 80% σε 32 λεπτά.Μετά από μόλις 15 λεπτά, έχει φορτιστεί για άλλα 150 χιλιόμετρα (WLTP).Με φορτιστή 11 kW  φορτίζει σε λιγότερο από 6 ώρες. Αν τώρα επιλέξετε την οικιακή πρίζα ο χρόνος φόρτισης αγγίζει τις 35 ώρες.Μέσω του Mercedes Me Charge, μπορείτε να φορτίσετε δωρεαν για έναν χρόνο σε περισσότερους από 160 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

H Mercedes EQB 300 4MATIC διαθέτει αναρτήσεις με γόνατα MacPherson μπροστα  και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στον δρόμο η ρύθμισης της διαχειρίζεται με εντυπωσιακό τρόπο, τον όγκο και το μεγάλο βάρος, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι μειωμένες παρά  την απόσταση από το έδαφος  η οποία είναι αυξημένη κατά 15,4 cm .Η αίσθηση που αποκομίσαμε από το σύστημα διεύθυνσης ήταν πολύ καλή . 

Το σύστημα πέδησης της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Το  σύστημα πέδησης έχει πολύ καλή αίσθηση ειδικά αν είσετ οικείος με τις «ιδιομορφίες» που παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η δυνατότητα ηλεκτρικής «τετρακίνησης»η οποία  αυξάνει τα επίπεδα της πρόσφυσης μας ώθησε να βγούμε από την άσφαλτο και να κινηθούμε σε χωμάτινες και αμμώδεις επιφάνειες. 

Το μπροστινό μέρος της Mercedes ΕQB 300 4MATIC

Τα περιθώρια κίνησης σε αυτή την περίπτωση είναι αυξημένα σε χωμάτινες ,αμμώδεις αλλά και πετρώδεις διαδρομές. Μπορεί να μην είναι«πολεμικό» όχημα αλλά ποιός μπαίνει στην διαδικασία να κινυηθεί σε εδάφη όπου μπορεί να «τραυματίσει» ένα αυτοκίνητο premiure κατηγορίας.  

Το πίσω μέρος της Mercedes ΕQB 300 4MATIC
Σε τελική ανάλυση η Mercedes EQB 300 4Matic είναι ένα οκογενειακό μοντέλο που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 7μελούς οικογένειας .Προσφέρει  δύναμη, άφθονη ροπή  εντυπωσιακές επιδόσεις, ικανοποιητική αυτονομία, Έχει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με τεχνολογία που είναι εμφανέσατη στις δυο οθόνες.

Η νέα Mercedes ΕQB 300 4MATIC

 Επιπλέον υπάρχει και το αστέρι της μάρκας  και φυσικά δίνει κύρος στον ιδοκτήτη της  Για να την απόκτηση της Mercedes ΕQB 300 4MATIC χρειάζεστε από 61200 ευρώ χωρίς την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top