Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz EQA 250

Δίνει το δικό της στίγμα στην ηλεκτροκίνηση

Mercedes-Benz EQA 250 δοκιμή

Η Mercedes, μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν δυνατόν να μείνει έξω από την ηλεκτροκίνηση. Με τη νέα EQA 250 το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της , προχωρά με ταχύτητα στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της κάνοντας ταυτόχρονα και μια έξυπνη κίνηση. Η νέα ηλεκτρική «αστεράτη» έκδοση δίνει το δικό της στίγμα στην ηλεκτροκίνηση. 

Οι σχεδιαστές για να μην ξενίσουν τους σταθερούς αγοραστές της μάρκας, φρόντισαν τα ηλεκτρικά μοντέλα να μην διαφοροποιούνται πολύ στην εμφάνιση τους σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Βέβαια δεν είναι δυνατόν να μην τα ξεχωρίσεις καθώς υπάρχουν ειδοποιές διαφορές μεταξύ τους.

Η Γερμανίδα της δοκιμής μας Mercedes EQA 250 σε σχέση με την «αδερφή» της GLA εξωτερικά ξεχωρίζει άμεσα, πρώτα από όλα από την κλειστή μάσκα ψυγείου μπροστά, με τα πιο μακρόστενα  φώτα τεχνολογίας LED high Performance με σύστημα Adaptive Highbeam Assist, που συνδέονται μεταξύ τους με μια λεπτή γραμμή LED και τον νέο ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στην μάσκα δεσπόζει το μεγάλο σήμα της εταιρείας .ενώ στα φτερά ψηλά υπάρχουν και τα λογότυπα EQA.

Στο πίσω μέρος ακολουθείται η ίδια ταυτότητα με την φωτεινή μπάρα τεχνολογίας LED. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό  τόσο μπροστά όσο και πίσω δημιουργώντας μια φωτεινή γραμμή κυρίως τη νύχτα.


'Όσον αφορά τις διαστάσεις η ηλεκτρική EQA είναι μόλις 5,3 εκατοστά πιο μακριά από την συμβατική GLA,,με το πλάτος να είναι ακριβώς το ίδιο, ενώ το ύψος έχει μια μικρή διαφορά και το μεταξόνιο είναι το ίδιο. Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.463/1.834/1.620 χλστ., και 2.729 χλστ. μεταξόνιο.

Όλα αυτά βέβαια δεν είναι τυχαία καθώς η Mercedes EQA 250 «πατάει» πάνω στην ίδια πλατφόρμα MFA2 με την συμβατική GLA, η οποία έχει τροποποιηθεί έτσι ώστε να υπάρχει χώρος για τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα. Η εμφάνιση συμπληρώνεται από τις νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν καλύτερη αεροδυναμική.Όλα αυτά δίνουν την αεροδυναμική  τιμή Cd 0,28.  


Το περιβάλλον είναι γνώριμο και στο εσωτερικό εκεί όπου επικρατεί η υψηλή ποιότητα κατασκευής που έχουν όλα τα «αστεράτα» μοντέλα. Δερμάτινες επενδύσεις και άψογη συναρμογή. Και εδώ είχαμε μπροστά μας τις δυο οθόνες του προηγμένου συστήματος  πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) των 10,25 ιντσών, οι οποίες ενώνονται μεταξύ τους και δίνουν την εντύπωση μιας ενιαίας .

Τα γραφικά είναι πανέμορφα με ξεχωριστά μοτίβα.και οι παραμετροποιήσεις γίνονται μέσω των διακοπτών αφής πάνω στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Η πλοήγηση διαθέτει επαυξημένη πραγματικότητα με live κίνηση στους αυτοκινητόδρομους με πολύ πλούσια πληροφόρηση.

Υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας  και αμέτρητα ηλεκτρονικά συστήματα με πληροφόρηση στην οθόνη μέσω του ανάλογου εικονιδίου  για την ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου

Μιλάμε το μενού «EQ» που προσφέρει πληροφορίες για τη χρήση και κατανάλωση ενέργειας, της μπαταρίας και τις ρυθμίσεις της φόρτισης. Ο χειρισμός  μπορεί να γίνει είτε με την αφή, είτε με την φωνητική βοηθό «Hey Mercedes» .

Η τελευταία ουσιαστικά  σε βοηθά να...συνομιλείς με το αυτοκίνητο.Στην βάση της κονσόλας υπάρχει το γνωστό touch pad από όπου με την αφή έχεις πρόσβαση στην οθόνη και στην επιλογή των ηλεκτρονικών συστημάτων μέσω των εικονιδίων του μενού.

Στην EQA απολαμβάνεται προηγμένη συνδεσιμότητα. Έτσι εσείς, το smartphone σας και το αυτοκίνητό σας γίνεστε ένα. Ο εξοπλισμός ασφαλείας έχει την κωδική ονομασία Intelligent Drive και περιλαμβάνει 14 συστήματα ασφαλείας με αναγνώριση πεζών, εμποδίου, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση επερχόμενου οχήματος και πολλά άλλα.


Οι επιβάτες πάντως αισθάνονται ότι βρίσκονται μέσα σε τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο και σε αυτό βοηθούν και οι αεραγωγοί τύπου τουρμπίνας με τον εντυπωσιακότατο βαθύ μπλέ φωτισμό. Ο εσωτερικός φωτισμός μπορεί να αλλάξει κατά το δοκούν, δίνοντας μια πραγματικά ξεχωριστή εσωτερική ατμόσφαιρα.

Οι επιβάτες έχουν διαθέσιμους άνετους χώρους και πολλές θήκες στην διάθεση τους αυξάνοντας την εργονομία .Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το βαθύ ντουλαπάκι που βρίκσεται στην βάση της κονσόλας πίσω από τα χειριστήρια.

Την ίδια στιγμή το πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα μόνο 340 λίτρα, τιμή οποία ανεβαίνει στα 1.320 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων. Αυτό βέβαια οφείλεται στο «υπερυψωμένο» δάπεδο μέσα στο οποίο βρίσκεται η συστοιχία των μπαταριών. Στα συν είναι και το ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσμο της πόρτας του πορτμπαγκάζ που σου «λύνει» τα χέρια.


Όμως πάμε στο «ζουμί» της υπόθεσης που δεν είναι άλλο από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η Mercedes EQA 250 έχει στην «καρδιά» της  έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει με το κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης την κίνηση τους μπροστινούς τροχούς. Η απόδοση είναι 190 ίπποι και η ροπή 375 Nm σχεδόν από το...μηδέν.

Η τροφοδότηση με ενέργεια γίνεται από «θωρακισμένη» συστοιχία των μπαταριών Λιθίου – ιόντων (li-on), χωρητικότητας 66,5 kWh. Αποτελείται από 200 στοιχεία και είναι προσαρμοσμένη ως δομικό στοιχείο στο υποδάπεδο του Για την μπαταρία υπάρχει εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων. 


Για την φόρτιση της υπάρχει φορτιστής του αυτοκινήτου 11 kW. Για την πλήρη σε τριφασικό wallbox χρειάζονται λιγότερες από 6 ώρες, Με ταχυφόρτιση DC 100 kW μόλις  30 λεπτά της ώρας (για το 10-80%).Για την φόρτιση σε απλό  wallbox 7,4 kW χρειάζονται περίπου 9 ώρες φόρτιση.

Η αυτονομία είναι στα 426 χιλιόμετρα. Για την επιλογή της κίνησης υπάρχει ο κλασικός μοχλός στην κολόνα του τιμονιού.Η  EQA έχει τρεις επιλογές ανάκτησης ενέργειας οι οποίες επιλέγονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ η Mercedes-Benz EQA 250 κινείται αθόρυβα με ένα «γλυκό» τρόπο. Ο ελάχιστος θόρυβος από την κίνηση στην άσφαλτο ουσιαστικά είναι ο μόνος που προδίδει ότι μετακινείσαι σε περίπτωση που ο επιβάτης κλείσει τα μάτια του. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή στο πρόγραμμα οδήγησης Sport  με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

Με την επιλογή προγράμματος Eco στο οποίο αντιλαμβάνεσαι λόγω μιας μικρής υστέρησης  ισχύος, σε σχέση με το Comfort έχεις μέση κατανάλωση ενέργειας από 17 kWh/100 χλμ. και την μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία. Βέβαια αν πιέσεις τα πράγματα η μέση κατανάλωση ενέργειας ανεβαίνει στα 20 με 22 kWh/100 χλμ. μειώνοντας  ανάλογα.και την τιμή της αυτονομίας. Υπάρχει βέβαια και το πρόγραμμα individual΄με το οποίο μπορείς να επιλέξεις όπως εσύ επιθυμείς τις επιμέρους λειτουργίες.   


Όταν έχεις οδηγήσει και άλλες φορές ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταλαβαίνεις ότι ναι μεν τα πράγματα είναι εύκολα αλλά χρειάζεται και προσαρμογή για να έχεις απόδοση και μεγαλύτερη αυτονομία. Εκτός λοιπόν από τα προγράμματα οδήγησης πρέπει να αξιοποιείς  και τις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας .

Το αυτόματο πρόγραμμα που ενεργοποιεί την επιβράδυνση ουσιαστικά αποφεύγοντας να πατάς το πεντάλ φρένων μέσα στην πόλη είιναι το ιδανικό ενώ από εκεί και πέρα όπως είπαμε μέσω των paddles ρυθμίζεις τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας και την ανάλογη επιβράδυνση σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα. Τα φρένα από την άλλη πλευρά, αν και με τεχνητή αίσθηση, αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά όποτε τα χρειαστήκαμε.


Στον δρόμο όπως είπαμε εκτιμάς την κορυφαία ποιότητα κύλισης η οποία οφείλεται και στην ανασχεδιασμένη ανάρτηση για την καλύτερη διαχείριση του αυξημένου βάρους των 2.040 κιλών , λόγω μπαταρίας. Μπροστά η διάταξη είναι  MacPherson, με αλουμινένια γόνατα και ψαλίδια βάσης και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι.

Η  EQA ταξιδεύει σαν βέλος στον αυτοκινητόδρομο με υποδειγματική ευστάθεια ενώ και στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος οι κλίσεις είναι περιορισμένες με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.Το ηλεκτρουδραυλικό σύστημα  διεύθυνσης χρειάζεται 2,3 στροφές από άκρη σε άκρη δίνοντας μεγάλη ευελιξία στην κίνηση μέσα στην πόλη.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15,5 εκατοστά σου επιτρέπει να «καβαλάς» πεζοδρόμια και να περνάς πάνω από ανωμαλίες ή και χωματόδρομους χωρίς κίνδυνο να τραυματίσεις το κάτω μέρος του αμαξώματος. Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι η κίνηση είναι στους μπροστινούς τροχούς οπότε ξεχάστε τις υπερβολές σε απότομες και λασπώδεις επιφάνειες.


Τελικά η νέα ηλεκτρική Mercedes-Benz EQA 250 είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με πλούσια τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας ,με φουτουριστικό εσωτερικό περιβάλλον, ικανοποιγητική αυτονομία και χρόνο φόρτισης. Η τιμή της βασικής έκδοσης με πλούσιο εξοπλισμό είναι στα 50100 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.Τιμή για ένα αυτοκίνητο που δίνει κύρος στον ιδιοκτήτη της. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top