Δοκιμάζουμε το νέο FIAT Tipo Cross 1.0T

Η τιμιότητα είναι το μεγάλο προσόν του 

FIAT Tipo Cross 1.0T δοκιμή

Η πραγματικότητα είναι ότι το Fiat Tipo από την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε, στόχευε σε αγοραστές που επιζητούσαν την καλύτερη δυνατή σχέση αξίας και τιμής. Όμως αυτά δεν είναι αρκετά ειδικά σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και οι προτάσεις πολλές. Οι Ιταλοί σκέφτηκαν ότι η ανανέωση πρέπει να συνοδεύεται και με κάτι που δεν συναντάς εύκολα.

Έτσι η ανανεωμένη εκδοχή του FIAT Tipo απέκτησε και το συνθετικό Cross που καθορίζει και τις αισθητικές αναβαθμίσεις οι οποίες δικαιολογούν και τον τίτλο ενός crossover. Έτσι το νέο ή ανανεωμένο  FIAT Tipo με το συνθετικό Cross και τον υπερτροφοδτούμενο αποδοτικό βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου εξακολουθεί να διαθέτει ένα μεγάλο προσόν το οποίο είναι η...τιμιότητα του και μιλάμε για μια ακόμη φορά για την σχέση αξίας και τιμής.


Οι Ιταλοί γνωρίζουν την συνταγή για να κάνουν ένα αμάξωμα πιο ελκυστικό . Οι μικρές αλλά ιδαίτερα στοχευμένες επεμβάσεις έγιναν στο πρόσωπο του αυτοκινήτου. Η ανασχεδιασμένη μάσκα με το νέο έμβλημα της Fiat ,τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full-LED  και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τις εννιαίες εισαγωγές αέρα και τα φιµέ πίσω τζάµια  αλλάζουν την διάθεση του παρατηρητή προς το καλύτερο.  


Όμως οι πιο σημαντικές προσθήκες είναι στα πλαστικά προστατευτικά σε απόχρωση αλουµινίου,  τα οποία έχουν τοποθετηθεί περιμετρικά του αμαξώματος, οι µπάρες οροφής και τα νέα σχέδια Cross Diamond Cut, στις 17άρες ζάντες αλουμινίου. Την ίδια στιγμή το αυξημένο ύψος κατά 40 mm από το έδαφος ,το οποίο διευκολύνει και την πρόσβαση στο εσωτερικό  δικαιολογημένα του χαρίζουν το προσωνύμιο Cross. 

Περνάμε στο εσωτερικό όπου ουσιαστικά οι αναβαθμίσεις είναι τεχνολογικές. Μιλάμε για τη νέα στάνταρ οθόνη αφής 7 ιντσών στην κορυφή της κονσόλας  όπου προβάλλονται τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και ητης συνδεσιμότητας Android Auto και Apple CarPlay µέσω καλωδίου και θύρας USB.

Ο χειρισμός της οθόνης αφής είναι εύκολος και χρειάζεται μικρό χρόνο εξοικείωσης .Βέβαια υπάρχει και η  κορυφαία επιλογή  με την προαιρετική οθόνη 10ιντσών και το προηγμένο UConnect 5 με την καθαρότερη ανάλυση.  

Υπάρχει επίσης μια οθόνη 7 ιντσών για τον υπολογιστή ταξιδιού στην θέση του πίνακα οργάνων  ενώ στο τιμόνι υπάρχουν χειριστήρια .Χειρστήρια υπάρχουν πιο χαμηλά  για τον αυτόματο  κλιματισμό τα οποία μάλιστα είναι ανεξάρτητα και εύχρηστα. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη με μαλακά  πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Ο εξοπλισμός επίσης είναι πολύ καλός με κάµερα οπισθοπορείας , αισθητήρες παρκαρίσµατος μπροστά και πίσω, ενώ πλήρες είναι και το  πακέτο συστηµάτων υποβοήθησης  με Autonomous Emergency Braking,  Lane Support, Adaptive cruise control, Blind Spot και Intelligent Speed Assist.

Όοον αφορά τους χώρους  για τους επιβάτες είναι  άνετοι ενώ κορυφαία είναι η τιμή των 440 λίτρων για τον χώρο αποσκευών ο οποίος έχει σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης. Ικανοποιητικοί χαρακτηρίζονται και οι χώροι για τα μικροαντιμείμενα των επιβατών. 


Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα των μηχανικών μερών του αυτοκίνητου. Στην «καρδιά» του συναντάμε τον σύγχρονο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο  χιλιάρη βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδιδει 101 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με την ροπή των 190 Nm να εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ.  Στο πάτημα του γκαζιού μας εντυπωσίασε η ραφιναρισμένη λειτουργία του κυρίως στις χαμηλές και μεσαίες στροφές όπου η ελαστικότητα του είναι εμφανέστατη.

Ο συνδυασμός με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει μικρές διαδρομές , σαφές κούμπωμα στις αλλαγές και αραιά κατανεμημένες σχέσεις (θα θέλαμε να υπήρχε και έκτη ταχύτητα )δίνει καλές επιδόσεις. Ταα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και μάλιστα χωρίς να οδηγούμε...αμυντικά. Με χαμηλές στροφές και στον ανοιχτό δρόμο η μέση κατανάλωση καυσίμου μπορεί να πέσει ακόμη και στα 5,7 λίτρα.Εκπομπές CO2 131 γρμ./χλμ.( μετρήσεις  WLTP).


Κινηθήκαμε για μεγάλο χρονικό διάστημα  στα στενά της πόλης εκέι όπου εκτιμήσαμε την λειτουργία City που κάνει το τιμόνι πιο ελαφρύ και ιδιαίτερα εύχρηστο. Στην κίνηση μας σε επαρχιακούς δρόμους η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δίνει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές ενώ και η οδική του συμπεριφορά είναι προβλέψιμη  ακόμη και όταν ανεβάσεις ρυθμούς ή κινηθείς σε υψηλές ταχύτητες στον ανοιχτό δρόμο.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε κάνει να...ξεθαρρεύεις και να επιζητάς να κινηθείς και σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς δυσάρεστες επαφές σε σχετικά ανώμαλα κομμάτια. Δεν υπάρχει βέβαια τετρακίνηση αλλά με δυο λόγια το νέο FIAT Tipo Cross 1.0T παίζει τον ρόλο ενός δικίνητου crossover με καλές κριτικές. Τα φρένα ακολουθούν την υπόλοιπη πολύ καλή εικόνα του αυττοκινήτου.


Το δυνατό όπλο FIAT Tipo Cross 1.0T βρίσκεται στην βασική έκδοση εξοπλισµού City Cross  με 18.500 ευρώ παίρνεις ένα crossover  με πολλές δυνατότητες.

Η έκδοση της δοκιμής μας που είναι και η City Cross (εξτρά ο αυτόματος κλιµατισµός) κοστίζει 17950 ευρώ ενώ οι τιμές συνοδεύονται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 200.000 χιλιόμετρα και με 5 χρόνια οδική βοήθεια.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top