Δοκιμάζουμε το νέο Mazda3 HB e-Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 ίπποι

«Ταράζει τα νερά» της κατηγορίας

Mazda3 HB e-Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 ίπποι δοκιμή

Αν δεν είχε το σήμα της Mazda πάνω του θα λέγαμε ότι είναι... Alfa Romeo. Η εντυπωσιακή του σχεδίαση μοιάζει με αυτή των αυτοκινήτων την Ιταλικής θρυλικής μάρκας με την διαφορά όμως ότι οι Ιάπωνες δεν αντέγραψαν τίποτα. Μιλάμε για το  Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 το οποίο ανανεωήθηκε πρόσφατα μετά από δυο χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του-και έγινε ακόμη πιο ελκυστικό. Οι μηχανικοί έβαλαν το χεράκι τους και κάτω από το καπό, δυναμώνοντας το μοτέρ κάνοντας το και πιο καθαρό με αποτέλεσμα να ξεχάσετε τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. 

Σχεδιαστικά τώρα οι Ιάπωνες κατακεύασαν ένα από τα πιο εντυπωσιακά αμαξώματα που κυκλοφορούν στην αγορά με την ταυτότητα που επιτάσσει η φιλοσοφία «Kodo».Το πιο εντυπωσιακό μέρος του αμαξώματος βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, με το μακρύ καπό το οποίο καταλήγει σε μια μια μεγάλη μάσκα και δυο στενά επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led.  

Κοιτώντας το αμξωμα από το πλάι βλέπεις την αιχμηρή του σχεδίαση ενώ στο πίσω μέρος οι Ιάπωνες ξεπέρασαν και τους Ιταλούς με τον τρόπο που «έσβησαν» την κυρτή οροφή. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το πίσω  μέρος με τα  μακρόστενα φωτιστικά σώματα τα οποία αγκαλιάζουν τα φτερά του αμαξώματος.

Η κεντρική ιδέα είναι ότι σχεδίασαν ένα αμάξωμα το οποίο αν και ακίνητο μοιάζει όχι απλά να κινείται αλλά να .φεύγει σαν ...σφαίρα. Όσον αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος το μήκος  είναι 4.460 χλστ.,  το πλάτος 1.795 χλστ. και το ύψος 1.435 χλστ.


Γερμανική ποιότητα κατασκευής και πολυτελεία. Μόνο έτσι θα μπορούσε ναα περιγράψει όσο πιο σύντομα μπορούσε το εσωτερικό του Mazda3. Οι Ιάπωνες σχεδιστικά απέφυγαν τις φλύαρες γραμμές και ακολουθώντας την φιλοσοφία «Less is More» κατασκεύασαν ένα ταμπλό και σύγχρονο και λειτουργικό. 


Στο πάνω μέτος της κεντρικής κονσόλας και στο αφρώδες ταμπλό δυο επιπέδων συναντάμε την μακρόστενη οθόνη infotainment 8,8 ίντσων με την πλήρη συνδεσιμότητα με το Apple CarPlay ή το Android Auto . Σε αυτή μεταξύ άλλων προβάλλονται πληροφορίες που αφορούν  τη ροή ενέργειας του ήπια υβριδικού συστήματος. Λίγο πιο κάτω,υπάρχει  μια μικρότερη οθόνη με τις λειτουργίες του αυτόματου κλιματισμού με και τα χειριστήρια ελέγχου. 


Το όλο σύνολο όπως είπαμε δείχνει και είναι ποιοτικότατο με εξαιρετικό φινίρισμα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί με χώρο για τα γόνατα των πίσω χάρη στο μεταξόνιο των 2.725 χλστ. Για τις αποσκευές σας υπάρχουν- στο πορμπαγκάζ με το ψηλό κατώφλι -διαθέσιμα 359 λίτρα,τιμή η οποία ανεβάινει στα 1026 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. 


Όμως οι  Ιάπωνες δεν έφτιαξαν απλά μια ωραία συσκευασία για να τραβήξουν πελάτες. Ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής που θέλουν πιο «καθαρούς» κινητήρες εξέλιξαν ακόμη περισσότερο το μηχανικό σύυολο των 2.0 λίτρων που που έχει την κωδική ονομασία e-Skyactive-Χ. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι μοναδικός με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας «SPCCI» («Spark Controlled Compression Ignition»).


Η τεχνολογία SPCCI συνδυάζει την αποδοτικότητα καυσίμου ενός κινητήρα πετρελαίου με την ισχύ και τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα βενζίνης. Ο κινητήρας εναλλάσσει απρόσκοπτα μεταξύ της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα και μιας λειτουργίας ανάφλεξης λόγω συμπίεσης, όπου ένα φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα συμπιέζεται ώστε να επιτευχθεί ακόμα πιο αποτελεσματική καύση. Τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους. χάρη στο προηγμένο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης που εξασφαλίζει αξιοπιστία και  αντοχή στον χρόνο.

 Όμως εξίσου σημαντική είναι και η προσθήκη  του ήπιου υβριδικού συστήματος Milde Hybrid 24 Volt που ενσωματώνει σύστημα μίζας- γεννήτριας με ιμάντα (ΙSG) και μπαταρία ιόντων λιθίου των 24V. Δρα επικουρικά με την εκκίνηση αλλά βοηθά και κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Είδαμε την διαφορά σε πολλά σημεία. Στο πάτημα του γκαζιού φαίνονται τα επιπλέον 6 άλογα που κέρδισε το μοτέρ φτάνοντας τους 186 ίππους  στις 6.000 σ.α.λ.  


Η ροπή έχει αυξηθεί κατά 16 Nm, αγγίζοντας τα 240 Nm στις 4000 σ.α.λ. κάτι που καταλάβαμε στις χαμηλές στροφές καθώς το μοτέρ «γέμιζε» πιο γρήγορα. Ο κινητήρας e-Skyactiv-X στο πάτημα του γκαζιού παρουσιάζει μια εξαιρετικά ραφιναρισμένη γραμμική λειτουργία με λιγότερο θόρυβο ακόμη και όταν η βελόνα του στροφόμετρου φτάσει μέχρι τα κόκκινα. Με την συμπαράσταση του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις με την σωστή κλιμάκωση και το σαφές κούμπωμα οι επιδόσεις ικανοποιούν απόλυτα.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 216 χλμ./ώρα . Όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας δεν υπάρχουν καθώς οι εκπομπές ρύπων είναι 118 και 121 γρμ./χλμ. με 16άρες και 18άρες ζάντες αντίστοιχα. 


Τα καλά νέα συνεχίζονται στον τομέ της κατανάλωσης όπου η μέση δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα με τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας αν και το δεξί μας ...ποδαράκι ακούμπησε πολλές φορές στο πάτωμα. Σε καθαρά ...αμυντική οδήγηση πετύχαμε 5,5 λίτρα /100 χλμ. τιμή πολύ καλή για τον κυβισμό του κινητήρα.  
Στον  δρόμο η ποιότητα κύλισης αλλά και τα... πατήματα θυμίζουν...αστεράτο μοντέλο αν καταλαβαίνετε τι εννοούμε. Ας ξεκινήσουμε από την χαμηλή θέση οδήγησης με το ιδανικό ύψος τιμονιού που δίνει εξαιρετική πληφορόρηση, σε παρακινούν για να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς.

Η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων(McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν κουράζει τους επιβάτες προσφέροντας ταυτόχρονα ιδιαίτερα μειωμένες  κλίσεις στις στροφές. Η οδήγηση γίνεται διασκεδαστική σε κλειστούς επαρχιακούς δρόμους  όταν βλέπεις ότι υπάρχουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ακόμη και όταν πλησιάζεις σε τριψήφιο νούμερο ταχύτητας.

Τα φρένα έχουν μια «σπογγώδη» αίθση στο πάτημα αλλά είναι δυνατά και ακούραστα ακόμη και σε συνεχή πατήματα σε κατηφορικές διαδρομές.Η σουίτα τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense με συστήματα όπως είναι η αποφυγή συγκρούσης κάνεει ακόμη πιο ασφαλή την μετακίνηση σας καθώς  παρέχει πλήρη προστασία από κινδύνους που ενδέχεται να μην βλέπεις 
Το νέο Mazda3 HB e-Skyactiv-X 2.0 λίτρα είναι η απόδειξη ότι η Mazda έχει ανεβάσει επίπεδο στα αυτοκίνητα της ταράζοντας τα νερά σε μια κατηγορία με πολλούς ανταγωνιστές. Είναι εντυπωσιακό στην εμφάνιση με πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων διαθέτει και θερμαινόμεα καθίσματα και με δεδομένη την αξιοπιστία στο πέρασμα των χρόνων.Ο μοναδικός κινητήρας του παρά τον κυβισμό που μοιάζει «ενοχλητικός» για τα Ελληνικά δεδομένα  είναι εξαιρετικά προηγμένος τεχνολογικά και χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Για να το αποκτήσετε στην βασική αλλά πριμοδοτημένη έκδοση χρειάζΕστε 27677 ευρώ ενώ η έκδοση Mazda3/HB/e-Skyactiv-X186/GT Plus/SO του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κοστίζει 29781 ευρώ.     
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top