Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Mazda MX-30

Η επανάσταση συνεχίζεται 

Mazda MX-30 δοκιμή

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Mazda μας έχει συνηθίσει στην παρουσίαση επαναστατικών μοντέλων τόσο στην σχεδίαση όσο και στους κινητήρες .Πάντα πήγαινε αντίθετα στις"συνήθειες" των ανταγωνιστών της. Όπως έκανε άλλωστε και με την επιμονή της στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες,  αντίθετα με τους υπόλοιπους οι οποίοι κατέφυγαν γρήγορα στους υπερτροφοδτούμενους. Δεν είναι δυνατόν να ξεχάσουμε το επαναστατικό RX-8 με τον Wankel κινητήρα και τις πίσω πόρτες οι οποίες άνοιγαν ανάποδα.

Με το νέο Mazda MX-30 μπαίνει δυναμικά στον τομέα της καθαρής ηλεκτροκίνησης  και με crossover μάλιστα προσφέροντας οικογενειακούς χωρους. Όσο για τα υλικά που χρησιμοποιήσε απέδειξε ότι ο σεβασμός στο περιβάλλον δεν προσδιορίζεται από τον τρόπο μετακίνησης αλλά και από τα υψηλής ποιότητας  υλικά που χρησιμοποίησε για την κατασκευή του. 


Το νέο Mazda MX30 ξεχωρίζει πρώτα από όλα χάρη στην σχεδίαση του. Η τελυταία είναι ταυτισμένη με την σχεδιαστική  φιλοσοφία Kodo στην πιο προχωρημένη της μορφή. Οι έντονες γωνίες περιμετρικά του αμαξώματος, το κυρτό τελείωμα της οροφής και γενικά το λιτό  αμάξωμα χωρίς...εξαλλότητες αρέσει .

Την προσοχή τραβάει κυρίως το επιβλητικό "πρόσωπο μπροστά" με την  αισθητά μικρότερη "βαθιά"  μάσκα που "δένει" αρμονικά με τα στενότερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED .Η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο πίσω μέρος, με τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led που μοιάζουν να είναι συνέχεια των κολώνων της οροφής.

Τα σηματάκια elctric στα πλάγια αλλά και η διακριτική επιγραφή e-Skyactiv που υποδεικνύει την παρουσία του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη .Βέβαια την ταυτότητα της ηλεκτρικής κίνησης του αυτοκινήτου σηματοδοτούν  οι δύο υποδοχές φόρτισης (κανονικής και ταχείας) οι οποίες βρίσκονται στο  πίσω δεξί φτερό. 


Την ίδια στιγμή οι πλαστικές ποδιές περιμετρικά του αμαξώματος τονίζουν τον off road χαρακτήρα του παρά τα μόλις 13 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος. Όμως η πρωτοτυπία αλλά και το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αμαξώματος που κάνει και την μεγάλη διαφορά με τους ανταγωνιστές είναι ο αντικρυστός τρόπος με τον οποίο ανοίγουν οι πόρτες.

Όπως και στο αλησμόνητο RX-8 οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα αφήνοντας καλύτερο χώρο για την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Δεν το έκαναν όμως μόνο για αυτό. Κατέφυγαν σε αυτή την επιλογή για να απαλείψουν τη  μεσαία κολώνα και να διατηρήσουν το coupe σχήμα που ήθελαν προκαλώντας την...ζήλια στους ανταγωνιστές.

Για όσους αγαπούν τους αριθμούς, οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι μήκος 4.395 χλστ.πλάτος 1.795 χλστ. ύψος 1.555 χλστ. και μεταξόνιο  2.655 χλστ.


Περνάμε στο εσωτερικό το οποίο διακρίνεται για τον οικολογικό του χαρακτήρα. Τα άνετα καθίσματα του είναι vegan με τεχνητές δερμάτινες επενδύσεις  ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και  ανακυκλώσιμα πλαστικά στις πόρτες. Το πιο εντυπωσιακό οικολογικό υλικό είναι ο φελλός που έχει χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή της κεντρικής κονσόλας αλλά κσι στο εσωτερικό των χειρολαβών.

Το ταμπλό είναι λιτρό στις γραμμές ενώ στο κέντρο του  δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη 8,8 ιντσών  του συστήματος πολυμέσων με σύνδεση Android Auto και Carplay,με τον εύκολο χειρσμό  από το περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα(Mazda Commander Control).


Υπάρχει και δεύτερη οθόνη αφής 7 ιντσών τοποθετημένη πιο χαμηλά η οποία ενσωματώνει τα χειριστήρια του κλιματισμού. Η αιωρούμενη κονσόλα προσφέρει πολλές πρακτικές λειτουργίες. Παράλληλα με την εντυπωσιακή της εμφάνιση, η κονσόλα προσφέρει επιπλέον χώρο αποθήκευσης στο κάτω μέρος και μια ενσωματωμένη υποδοχή ρεύματος. αλλά και θύρες για φόρτιση ή μετάδοση δεδομένων.

Στο τιμόνι υπάρχουν πολλά πλήκτρα για τον χειρσμό των επιμέρους συστημάτων.Σε τελική ανάλυση παρά τον οικολογικό χαρακτήρα των υλικών, το εσωτερικό δείχνει αλλά και είναι ποιοτικά σε υψηλά επίπεδα. Οι χώροι είναι καλοί ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 366 λίτρα  Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας καθαρά.επίπεδος χώρος φόρτωσης.


Όσο για τον εξοπλισμό είναι πραγματικά εντυπωσιακός .Μιλάμε για σύχρονα συστήματα αυτόνομης οδήγσης που περιλαμβάνουν : Adaptive LED Headlights High Beam Control , Activsense:Smart Brake Support με Turn-Across Traffic, View Monitor 360° , Front Cross-Traffic Alert, Rear Cross-Traffic Alert, Lane Departure Warning System, Lane-keep Assist System.

Ακόμη βρίσκεις Emergency Lane Keeping, Road Keep Assist, Blind Spot Assist, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Assistance, Driver Attention Alert, Driver Monitoring, Mazda Radar Cruise Control (MRCC) και Cruising και Traffic Support.Να σημειώσουμε ότι το MX-30 κατέκτησε 5 αστέρια στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού, EuroNCAP. Διαθέτει ακόμη 18άρες ζάντες και για τους λάτρεις της μουσικής ένα ηχοσύνολο με 8 ηχεία, Τι άλλο να ζητήσεις;


Πάμε όμως στο πιο σημαντικό που είναι το σύστημα ηλεκτροκίνησης του αυτοκινήτου. Στην "καρδιά" του Mazda MX-30 υπάρχει ο προηγμένος ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv μόνιμου μαγνήτη ο οποίος είναι μικρότερος σε διαστάσεις από τον 2λιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-G. Ο ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv αποδίδει 107 kW /145 ίππους  και 265 Nm ροπής από το...μηδέν. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα  35,5 kWh η οποία είναι μικρή και ζυγίζει 310 κιλά.

Πάλι όμως θα πούμε ότι η Mazda έκανε την επιλογή μικρής μπαταρίας καθώς ήθελε το συνολικό επιβαρυντικό αποτύπωμα στο περιβάλλον να είναι συνολικά μικρότερο προσθέτοντας το σύνολο των εκπομπών ρύπων από την παραγωγή του αυτοκινήτου, τη χρήση του στο δρόμο μέχρι την ολοκλήρωση της"ζωής" του και την ανακύκλωση του συσσωρευτή ενέργειας.

Και πάλι όμως με αυτή την μικρή σε χωρητικότητα μπαταρία η τιμή της αυτονομίας φτάνει άνετα τα 200 χιλιόμετρα και περίπου 265 χιλιόμετρα με την κίνηση εντός πόλης, όπως υπολογίζεται από το νέο ευρωπαϊκό πρωτόκολλο WLTP.Δεδομένου ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί διανύουν κατά μέσο όρο 48 χιλιόμετρα την ημέρα, η αυτονομία των 200 χιλιομέτρων αρκεί για τις καθημερινές σας δραστηριότητες

Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 35,5 kW γίνεται από 20% έως 80% μέσα σε 3 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα ή σε μόλις 36 λεπτά με τη χρήση παροχής συνεχούς ρεύματος.Me μονοφασικό οικιακό wallbox 7,4 kW φορτίζει σε περίπου έξι ώρες.Σε μια απλή οικιακή πρίζα ενδεχόμενα να χρειαστείτε περίπου 14 ώρες. Τα ενσωματωμένα καλώδια φόρτισης για την οικιακή πρίζα και τον ταχυφορτιστή βρίσκονται στο χώρο αποσκευών.

Ξεκινάμε λοιπόν και βλέπουμε ότι στο πάτημα του δεξιού πεντάλ μπορεί το Mazda MX-30 να μην έχει εκρηκτική επιτάχυνση πλην όμως αναπτύσσει ταχύτητα με  γραμμικό τρόπο και δίνοντας εξαιρετικές επίδόσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα με τον ηλεκτρονικό κόφτη εννοείται.Σύμφωνα με την Mazda η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 19 kWh/100 χλμ. (WLTP), τιμή η οποία επιτυγχάνεται με συντηρητική οδήγηση. Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 ευρώ

Στις διαδρομές που κάναμε είδαμε ότι το όλο σύνολο είναι ομοιογενές στον τρόπο που μεταφέρει την δύναμη του στον δρόμο, με την κίνηση να μεταδίδεται μπροστά μέσω κιβωτίου ταχυτήτων μιας σχέσης Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται μέσω της λειτουργίας Brake Regeneration η οποία ενργοποιείται είτε μέσω της πέδησης είτε όταν αφήνεις το γκάζι. Όσον αφορά την ένταση του συγκεκριμένου συστήματος, αυτή  γίνεται χειροκίνητα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Το σύστημα Mazda Sound Concept παρέχει ακουστικό ήχο στον οδηγό την ώρα που επιταχύνει αναγνωρίζοντας έτσι την κατάσταση ροπής του ηλεκτροκινητήρα ελέγχοντας με μεγαλύτερη ακρίβεια την ταχύτητά του.Τα καλά νέα συνεχίστηκαν και τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το Mazad MX-30 με Γόνατα ΜακΦέρσονμπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν είναι φτιαγμένο για ...αγώνες παρά την σπορ αίσθηση που σου δίνει.Ο χαρακτήρας του, το αυξημένο βάρος αλλά και η τιμή της αυτονομίας είναι προσανατολισμένα στην μετακίνηση και στην κάλυψη των καθημερινών σου αναγκών με προσοχή στην κατανάλωση των κιλοβατώρων.

Σημαντική βοήθεια κατά την διάρκεια της οδήγησης και της ασφάλειας μας έδωσε το σύστημα head-up display, το οποίο δίνει και ενημέρωση αν κάποιος  κινείται στην "νεκρή" γωνία. Το πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης αλλά και η ρύυθμιση της ανάρτησης προσφέρει άνεση και ασφάλεια ακόμη και στην τελική ταχύτητα εκεί όπου η εξαιρετική ηχομόνωση απομονώνει τοτυς αεροδυναμικούς θορύβους.

Ο χαρακτήρας του crossover μας επέτρεψε να κινηθούμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ακόμη και μέσα σε υδάτινες επιφάνειες . Όσο για το σύστημα πέδησης βρίσκεται σην κορυφή της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.   


Το Mazda MX-30 κατέκτησε 5 αστέρια στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του  EuroNCAP. Διατίθεται  στη βασική έκδοση GT στην τιμή των 37950 ευρώ που πέφτει στα 32.043 ευρώ με την αφαίρεση της κρατικής  επιδότησης τπου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» Η αμέσως επόμενη έκδοση MX-30/e-Skyactiv/GT Plus κοστίζει 32.834 ευρώ ενώ η MX-30/e-Skyactiv/GT Plus/ Luxury Vintage/Premium/SR  με ...φουλαρισμένο εξοπλισμό φτάνει στα 36.174 ευρώ.(Με την κρατική επιδότηση.)

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top