Καλοκαιρινή απόδραση με το Dacia Duster 1,5 Blue dCi 4x4

Είναι... κελεπούρι

Dacia Duster 1,5 Blue dCi 4x4 δοκιμή

Η Dacia είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μοντέλα που τραβούν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού καθώς βρίσκονται κάτω από την ομπρέλλα της Renault . Το πιο γνωστό από αυτά είναι το Duster ένα κόμπακτ SUV με εντυπωσιακή εμφάνιση και πολύ καλό εξοπλισμό.

Λίγες ημέρες ξεκούραση και βόλτες τόσο σε χωμάτινες διαδρομές όσο και σε μαγευτικές παραλίες συντοφιά με το τετρακίνητο Duster μας έδωσαν την ευκαιρία να εκτιμήσουμε ακόμη περισσότερο το Ρουμάνικο μοντέλο. 


Η έκδοση της δοκιμής μας 1.5 BLUE dCi ήταν εφοδιασμένη με τον ανανεωμένο καθαρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου με απόδοση 115 ίππους στην τελευταία εκδοση του. Από τον Ιανουάριο του 2021,οι κανονισμοί έχουν αλλάξει και όλα τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να  τηρούν τα χαμηλότερα όρια εκπομπής ρύπων υπό πραγματικές συνθήκες και έτσι   η Dacia μέσω της Renault φρόντισε να τα  τηρήσει . Σε συνδυασμό  με την τετρακίνηση και  την ενδιαφέρουσα τιμή το κάνουν πραγματικό...κελεπούρι.  


Το Duster δεν είναι ένα " ματσό" τετρακίνητο όχημα με κραυγαλέα στοιχεία.Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι είναι φτωχό σε εμφάνιση. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η επιβλητική μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα ενώ στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο απλά με τα διακριτικά τετράγωνα φώτα. Την προσοχή  κλέβουν οι φουσκωμένοι θόλοι των φτερών και οι μεγάλες ποδιές μπροστά και πίσω .Ο off road  χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται και από τα πλαϊνά προστατευτικά.

Το τετρακίνητο Dacia Duster είναι ένα compact SUV, με μήκος 4.341 χλστ. πλάτος στα 1.804 και ύψος στα 1.693 χλστ. με  μεταξόνιο στα 2.676 χλστ. Η ενίσχυση στο τελευταίο μοντέλο προσδιορίζεται στα  νέα ελαστικά παρεμβύσματα στα παράθυρά και στη αύξηση του πάχους στα μπροστινά κρύσταλλα  κατά 0,35 χλστ.επιλογή που βελτίωσε  και την ηχομόνωση.


Το εσωτερικό είναι απλά...απλό ,κατασκευασμένο με σκληρά πλαστικά. επιλογή που το κάνουν να υπολείπεται από τα μοντέλα της Renault. Όμως είναι πολύ καλά "δεμένα" μεταξύ τους με αποτέλεσμα να μην... "διαμαρτύρονται" με τριγμούς όταν περνούσαμε από πραγματικά κακοτράχαλα εδάφη. Μην περιμένετε  ψηφιακό πίνακα οργάνων ούτε οθόνες πολλών ιντσών.

Υπάρχει οθόνη αφής 7 ιντσών που είναι απλή στη χρήση χωρίς να υπολείπεται σε στοιχεία συνδεσιμότητας και παροχής πληροφοριών σε σχέση με ακριβότερους αντιπάλους. 'Οσον αφορά τους χώρους επιβατών είναι άνετοι ενώ το  νέο Dacia Duster διαθέτει  πολυάριθμες δυνατότητες διαμόρφωσης έτσι ώστε να μεταφέρετε όλα όσα χρειάζεστε για μια απόδραση το σαββατοκύριακο ή για μια βόλτα για ψώνια.

Το πίσω αναδιπλούμενο κάθισμα διαιρείται κατά 1/3-2/3 ενώ η χωρητικότητα φόρτωσης του χώρου αποσκευών είναι στα 445 λίτρα . Υπάρχουν πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, πίσω από τις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων οι οποίοι αγγίζουν τα 17,2 λίτρα με το νέο χρήσιμο συρτάρι των 2,8 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του να εξυπηρετεί στο να κρύψετε αντικείμενα.  


Όλα αυτά όμως μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα όταν ξεκινήσεις και αρχίσεις να οδηγείς το το  Dacia Duster 1,5 Blue dCi 4x4. Το μοτέρ τελευταίας γενιάς  αποδίδει 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των  260 Nm να εμφανίζεται μόλις στις 2.000 σ.α.λ.Καθαρός ο καινούργιος diesel τεχνολογίας Euro6 D-full έχει επίσης νέο εναλλάκτη θερμότητας αέρα-νερού για το τούρμπο και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.000 bar.

Στο πάτημα του γκαζιού μας εντυπωσίασε τόσο με την πολιτισμένη λειτουργία του όσο και με την οικονομία του. Με την συμπεράσταση του μηχανικού κιβωτίου με τις κοντές σχέσεις δεν "έκαψε" πάνω από 6,5-7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.(WLTP εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 141,77 - 146,77γρμ./χλμ) και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες .Οι επιδόσεις ικανοποιούν με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 12,1 δευτερόλεπτα.


Μπήκαμε σε κακοτράχαλα μονοπάτια αλλά και σε παραλίες έχοντας τετρακίνηση που "κλειδώνει"μέσω περιστρεφικού διακόπτη στην βάση της κονσόλας. Μας εξέπληξε πραγματικά με τις δυνατότητες του. Φορτωμένο με 4 άτομα και τις αποσκευές τους  παρά τα στάνταρ ασφάλτινα ελαστικά το Duster απέδειξε γιατί είναι τόσο δημοφιλές στους...περιπετειώδεις τύπους. Με ικανές διαδρομές ανάρτησης, με τα 21 cm απόσταση από το έδαφος και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης (31/21/33 μοίρες). Το κιβώτιο ταχυτήτων είπαμε ότι έχει κοντές σχέσεις με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύεται ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του κινητήρα.

  
Τα πράγματα στις απότομες καταβάσεις έγιναν ακόμη πιο εύκολα χάρη στην ύπαρξη του μπουτόν Hill Descent Control. Η λειτουργία αυτή μας επέτρεψε να ελέγξουμε με άνεση και ασφάλεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε κατηφορικές διαδρομές με μεγάλη κλίση. Επιπλέον η λειτουργία Hill Start Assist σου κάνει πιο εύκολη την εκκίνηση σε ανηφορικές πλαγιές.

Σε τελική ανάλυση τι σημαίνουν όλα αυτά. Ότι μπορείς να φτάσεις και να χαρείς το μπάνιο σου σε παραλίες όπου θα δυσκολευόσουν να πλησιάσεις φορτωμένος ομπρέλλες και κλπ.Στους ελιγμούς βοηθά και η νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με σύστημα το οποίο μειώνει κατά 35% τη δύναμη  που χρειαζόταν να ασκήσουμε στο τιμόνι. 


Όμως οι δυνατότητες του σε διαδρομές εκτός δρόμου δεν ακυρώνουν την πολύ καλή συμπεριφορά του στην άσφαλτο. Με επιλογή στις αναρτήσεις γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και άρθρωση πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε συνδυασμό  το καλύτερο σε πληροφόρηση τιμόνι, το Dacia Duster παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος είχε μειωμένες κλίσεις στις στροφές και προσέφερε άνετο ταξίδι ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα. Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά όποτε τα χρειαστήκαμε.


Value for money.Tο Dacia Duster και στην έκδοση με την τετρακίνηση προσφέρει όσα υπόσχεται. Στην έκδοση Sportive που οδηγήσαμε με πλούσιο εξοπλισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες η τιμή είναι στα 22570 ευρώ.      
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top