Τι λέει διάσημη σχεδιάστρια οικιακών ειδών για το νέο Mazda MX-30

Οι σχεδιαστές του μέλλοντος αξιολογούν το ηλεκτρικό μοντέλο 

Mazda MX-30 Rachel Griffin Wisse Trooster

Γιορτάζοντας την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτρικού της αυτοκινήτου, η Mazda καλεί τους σχεδιαστές των προϊόντων του μέλλοντος να πουν την άποψή τους για την προσέγγιση «human modern» του MX-30. Η Αμερικανίδα σχεδιάστρια οικιακών ειδών Rachel Griffin και ο Ολλανδός σχεδιαστής βιομηχανικών προϊόντων, Wisse Trooster, βλέπουν με τη δική τους ματιά το πρώτο EV της Mazda - μια ενσωμάτωση μινιμαλισμού και καλλιτεχνίας, που βασίζεται στη βιωσιμότητα, επίσης γνωστή και ως σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda.

Ένα από τα βασικά σημεία βιωσιμότητας είναι η, συμπαγών διαστάσεων, μπαταρία των 35,5kWh του MX-30, γεγονός που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον περιορισμό των εκπομπών του CO2 καθόλη τη διάρκεια ζωής του. Σε ότι δε αφορά το βάρος, αυτό βοηθά στην επίτευξη κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς, ευελιξίας και συμμετοχικής οδήγησης, και εκτός αυτών : είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που αμφισβητεί το στερεότυπο “bigger is better” των υπολοίπων κατασκευαστών EV. Από οικολογική σκοπιά, αυτό δεν ισχύει. Εν τω μεταξύ, αφαιρώντας τα περιττά στοιχεία ή τις περιττές «φουτουριστικές» λεπτομέρειες, κοινές σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα, η Mazda επέλεξε βιώσιμες τεχνολογίες και υλικά όπως το ανακυκλωμένο PET και το φελλό. Το Mazda MX-30 είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του οδηγού του μέλλοντος.


Αντί να προσκαλέσει ειδικούς από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας να εκφράσουν την άποψή τους για το MX-30, η Mazda κάλεσε τους σχεδιαστές των προϊόντων επόμενης γενιάς. Ο καθένας στον τομέα του, αυτοί οι σχεδιαστές εκπροσωπούν την προσέγγιση όπου ο μινιμαλισμός συναντά την τεχνολογία, με γνώμονα πάντα τη βιωσιμότητα.

Η Rachel Griffin, η Αμερικανίδα σχεδιάστρια που ζει στο Ρότερνταμ, είναι ιδρυτής του Earnest Studio. Η δουλειά της εστιάζεται κυρίως σε θέματα αρθρωτών κατασκευών και πολυπλοκότητας, με γνώμονα τη γοητεία των απλών και εύκαμπτων κατασκευών, που έχουν άμεσο αντίκτυπο και στα υλικά. Αποκαλεί την προσέγγισή της «απαλό μινιμαλισμό». Τα βιομηχανικά σχέδια του Wisse Trooster επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα και την επεκτασιμότητα. Στόχος του είναι να δίνει πνοή σε παλιά εργαλεία μετατρέποντάς τα σε φρέσκα, λειτουργικά προϊόντα. Η Rachel και ο Wisse εξετάζουν από τη δική τους σκοπιά, το Mazda MX-30.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, εδράζεται σε τρία στοιχεία της Ιαπωνικής κουλτούρας : Το Ma, που εκφράζει τη γοητεία του άδειου χώρου, το Sori, που συνδυάζει την ηρεμία και την ισορροπία, και το Utsuroi, που αναπαριστά το παιχνίδισμα ανάμεσα στο φως και τις σκιές. Το MX-30 παρουσιάζει την καθαρόαιμη λειτουργικότητα αυτής της προσέγγισης.

“Η αισθητική ακολουθεί τη λειτουργικότητα και η λειτουργικότητα ακολουθεί το περιεχόμενο,” δηλώνει η Rachel Griffin. “Η εμπειρία χρήσης του Mazda MX-30 εστιάζεται στην οικειοποίηση, χωρίς περιττά στοιχεία. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδανική όχι μόνο από την άποψη της χρηστικότητας, αλλά και από εκείνη της βιωσιμότητας: δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε περισσότερα από όσα χρειαζόμαστε”


“Το αυτοκίνητο απλά διαθέτει όλα όσα χρειαζόμαστε, χωρίς περιττές λεπτομέρειες, που αποσπούν την προσοχή” δηλώνει ο Wisse. “Η Mazda κατασκεύασε το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30, χρησιμοποιώντας μια μικρή μπαταρία που του προσφέρει αστική αυτονομία περίπου 262 χιλιομέτρων. Αυτό γίνεται χωρίς να κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα εκεί έξω. Το MX-30 έχει στιβαρή εμφάνιση και όμορφες ζάντες.” Ο φουτουρισμός είναι απών και οι παραπομπές στη σύγχρονη αισθητική είναι συγκεκριμένες. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εδώ, για τους οδηγούς του σήμερα.

Η Rachel Griffin - που επιτυγχάνει στα προϊόντα της την ισορροπία του μινιμαλισμού, της χειροτεχνίας και της βιωσιμότητας - προσθέτει: «Τα ανακυκλωμένα υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χρησιμοποιούνται με έναν πολύ προσεκτικό και ιδιαίτερο τρόπο, και αυτό μου αρέσει πολύ.Εξωτερικά, οι αντικρυστές (freestyle) πόρτες είναι ένα ελκυστικό χαρακτηριστικό, καθώς εξασφαλίζουν την εύκολη είσοδο στο αυτοκίνητο. Είναι σχεδιασμένο σχεδόν σαν ένα ζεστό και φιλικό σαλόνι."

“Οι νέοι είναι αρκετά προσαρμοσμένοι με τις νέες, βιώσιμες τεχνολογίες όπως τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα”, εξηγεί ο Wisse, ένας σχεδιαστής που πάντα σκέφτεται τις ανάγκες ενός συνειδητοποιημένου τελικού χρήστη. “Είναι σαφές ότι η Mazda αναγνωρίζει αυτή την προσαρμοστικότητα στο σχεδιασμό του αμιγώς ηλεκτρικού MX-30.”


“Η εμπειρία των χρηστών δεν είναι ποτέ κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε πλήρως, καθώς οι άνθρωποι θα βρίσκουν αναπόφευκτα τους δικούς τους τρόπους αλληλεπίδρασης με ένα προϊόν”, συνεχίζει η Rachel. “Οι επόμενες γενιές οδηγών, γνωρίζουν όλο και περισσότερο τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Χάρη στον προσεγμένο σχεδιασμό του, το MX-30 σε όλο τον κύκλο ζωής του αφήνει ένα μικρότερο οτύπωμα.”
Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Mazda ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση για το πώς νοιαζόμαστε για τον τρόπο ζωής μας.

Σίγουρα, η επόμενη γενιά οδηγών ψάχνει τρόπους να βελτιώσει το οικολογικό της αποτύπωμα, όντας περισσότερο συνειδητοποιημένη για το μέλλον - είτε μέσω βιώσιμης μόδας, μείωσης του χρόνου που περνά μπροστά σε μία οθόνη, ή σύνδεσης με τον φυσικό κόσμο μέσω της τροφής και της άσκησης. “Ο σχεδιασμός έχει τη δύναμη να επηρεάσει το πώς αισθανόμαστε”, εξηγεί η Rachel.Σε έναν κόσμο με περισσότερη αξία στη ζωή, κάθε προϊόν πρέπει να αντιπροσωπεύει κάτι βαθύτερο: λειτουργία, φόρμα και συναίσθημα.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top