Δοκιμάζουμε το νέο VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG

Σύμβολο τεχνολογίας

VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG δοκιμή

Όταν μιλούσαμε για το Golf μέχρι πρότινος αναφερόμασταν σε ένα μοντέλο το οποίο λόγω των πωλήσεων έπαιρνε δικαιωματικά τον τίτλο του best seller. Όμως, το αυτοκίνητο αυτό πλέον θεωρείται ως ένα σύμβολο όχι μόνο της VW αλλά και της αυτοκίνησης. Στην όγδοη γενιά του, η οποία καθυστέρησε να παρουσιαστεί γιατί οι Γερμανοί ήθελαν να μην έχει κανένα ψεγάδι, το Golf διαθέτει υψηλή τεχνολογία που δεν συναντάς σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Επιπλέον, η νέα γενιά διαθέτει μαζί με τους κινητήρες και ήπια υβριδικά συστήματα με την κωδική ονομασία eTSI. 


«Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει» λένε όλοι και αυτό ακολουθήθηκε και στο Golf, το οποίο από σχεδιαστικής πλευράς παραμένει αναγνωρίσιμο εδώ και 46 χρόνια και δεν το μπερδεύει κανείς. Έτσι, κρατάει τις βασικές σχεδιαστικές γραμμές αλλά έχει νέα στοιχεία που προσδιορίζουν τη νέα ταυτότητα. Μπροστά υπάρχει νέο σφηνοειδές ρύγχος, νέα μάσκα και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led σε όλες τις εκδόσεις.

Στο πίσω μέρος το πρώτο που ξεχωρίζεις είναι αμέσως είναι η λέξη "Golf" στο κέντρο της πόρτας και τα νέα φωτιστικά σώματα με τις ακμές στο τελείωμά τους.΄Όμως, οι μεγάλες αλλαγές κρύβονται κάτω από το αμάξωμα και μιλάμε για τη νέα πλατφόρµα MQB που βλέπουμε για πρώτη φορά, η οποία προσφέρει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Το μήκος πλέον είναι 4284 mm από 4.258 mm και το μεταξόνιο 2636 mm. Στο ύψος αφαιρέθηκαν μόλις 3 mm και όλα αυτά στην υπηρεσία της αεροδυναμικής με τον συντελεστή να έχει κατέβει Cd 0,275. Έτσι, προσφέρονται άνετοι χώροι για τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν διαθέσιμα 380 λίτρα, τιμή που θεωρείται ανταγωνστική για την κατηγορία και φτάνει στα 1.237 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η ηλιοροφή διάθετε σύστημα ανοίγματος με διακόπτη αφής.  


Όμως, αν μιλάμε για άλματα στην τεχνολογία τότε πρέπει να δούμε το εσωτερικό του Golf. Η ποιότητα κατασκευής είναι αψεγάδιαστη, ενώ πραγματικά εντυπωσιάζεσαι από τον ενοποιημένο πίνακα ελέγχου που ονομάζεται Innovision Cockpit και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Περιλαμβάνει ψηφιακά όργανα ελέγχου (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών και το σύστημα Infotainment με οθόνη αφής 8,25 ιντσών. Όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας, θα πρέπει να πούμε ότι χρειάζεται ένας χρόνος εκπαίδευσης, όσο είστε σταματημένοι βέβαια, για να χρησιμοποιείς τα πλούσια συστήματα χωρίς πρόβλημα.

Η αρχική οθόνη του συστήματος Infotainment παραπέμπει σε αυτή ενός smartphone, ενώ στην έκδοση Discover Pro είναι παραμετροποιήσιμη. Έτσι, μπορείτε να την διαμορφώσετε σύμφωνα με το γούστο, τις επιθυμίες και τις ανάγκες σας ώστε στην αρχική  να εμφανίζονται οι λειτουργίες που χρησιμοποιείτε συχνότερα.

Η μετάβαση από τη μία οθόνη στην άλλη γίνεται είτε με την αφή είτε ανέπαφα με απλή κίνηση του χεριού μπροστά από την οθόνη. 


Έτσι, ελέγχετε τον ήχο του Infotainment, γίνεται είτε με την αφή στην οθόνη είτε με συρόμενο διακόπτη αφής (touchslider), αντί με τους παραδοσιακούς διακόπτες στην έκδοση Discover Pro. Με τον ίδιο συρόμενο διακόπτη αφής γίνεται ο έλεγχος του navigation και του συστήματος κλιματισμού. Εδώ η λέξη κλιματισμός αποκτά άλλη έννοια, καθώς διατίθεται προαιρετικά με αυτόματο σύστημα 3 ζωνών το “Air Care Climatronic” με το αντιαλλεργικό φίλτρο .

Οδηγός και συνοδηγός έχουν πρόσβαση στο μενού του συστήματος κλιματισμού Air Care Climatronic και τις 3 ζώνες ελέγχου είτε μέσω της οθόνης του συστήματος Infotainment είτε μέσω των πλήκτρων αφής άμεσης πρόσβασης που βρίσκονται ακριβώς από κάτω. Το νέο μοντέλο είναι το πρώτο Golf που ανταποκρίνεται τόσο διαδραστικά στις επιθυμίες του οδηγού και του συνοδηγού.

Προκειμένου ο οδηγός ή ο συνοδηγός να αποκτήσει πρόσβαση σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού μέσω του νέου μενού Smart Climate, είναι δυνατή η ενεργοποίηση διαισθητικά προκαθορισμένων σεναρίων με ένα απλό άγγιγμα ή εναλλακτικά χρησιμοποιώντας φωνητικό έλεγχο. 


Η Volkswagen έχει εντοπίσει τις πέντε συχνότερα χρησιμοποιούμενες επιλογές, όπως είναι η Clear view που ξεθαμπώνει το παρμπρίζ, η Warm feet με πιο ζεστό αέρας στα πόδια, η Warm hands  με πιο ζεστό αέρα στους αεραγωγούς, η Cool feet με πιο κρύο αέρα στα πόδια και η Fresh air με φρέσκο αέρα στο εσωτερικό.Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πείτε “I am cold” (Κρυώνω) ή “I am warm” και το Air Care Climatronic θα αλλάξει τη θερμοκρασία στην πλευρά του οδηγού ή του συνοδηγού ανάλογα για κάθε εντολή.

Επιπλέον, το σύστημα είναι τόσο προηγμένο που αναγνωρίζει και εντολές της μορφής “Make it four degrees warmer” (κάνε το τέσσερις βαθμούς πιο ζεστό) για να αλλάξει τη θερμοκρασία ανάλογα. Το εντυπωσιακό είναι ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εκφράσεις, όπως “There’s a draught” (κάνει ρεύμα) ή “It’s stuffy” (είναι αποπνικτικά), με το αυτόματο σύστημα κλιματισμού να ανταποκρίνεται ανάλογα.

 
Όμως, το μυστικό στο χειρισμό του νέου Golf είναι η «εξατομίκευση», με τις ρυθμίσεις του οδηγού να αποθηκεύονται απευθείας στο αυτοκίνητο ή στο cloud, γεγονός που σημαίνει ότι είναι και πάλι διαθέσιμες ακόμα και μετά την αλλαγή του οδηγού ή του οχήματος. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται οι ρυθμίσεις του Innovision Cockpit, η θέση των καθισμάτων, η θέση των εξωτερικών καθρεφτών και το σύστημα κλιματισμού, ο φωτισμός ambient και ο φωτισμός coming/leaving home. Αν θα είχαμε κάποιο "παράπονο" θα ήταν η έλλειψη χειροκίνητης αναζήτησης στο ραδιόφωνο, που είναι όμως "ψιλά γράμματα" μπροστα σε αυτόν τον πλούτο της τεχνολογίας που συναντήσαμε. 


Ας αναλύσουμε όμως τώρα  τον κωδικό 1.5 eTSI 150 PS DSG. Ο όρος eTSI αντιπροσωπεύει  ήπιο υβριδικό σύστημα με μπαταρία 48V ιόντων λιθίου, μια μίζα γεννήτρια που είναι μόνο για το σύστημα stop/start και φυσικά έναν ιμάντα ο οποίος συνδέει τον ηλεκτροκινητήρα με τον στροφαλοφόρο άξονα. Στην πράξη υπάρχει μια συνεργασία η οποία δεν επηρεάζει την ιπποδύναμη του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων στις 5.000-6.000 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 250 Nm να εμφανίζεται από  τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ.

Ουσιαστικά, την σύμπραξη του ήπιου υβριδικού συστήματος την νιώθεις την ώρα που ξεκινάς, ενώ και την στιγμή που αφήνεις το γκάζι το Golf ρολάρει και το μοτέρ επανέρχεται και πάλι στην λειτουργία του με έναν εξαιρετικά βελούδινο τρόπο. Όμως, δεν χειρστήκαμε μόνο με ευγένεια το μοτέρ αλλά και πιο... άγρια ανεβάζοντας τις στροφές στα κόκκινα .

Με την συνεργασία του γρήγορου αυτόματου κιβωτίου DSG με τις 7 σχέσεις που "πέφτουν" την κατάλληλη στιγμή είτε χειροκίνητα με τα paddles πίσω από το τιμόνι, πετυχαίνεις επιδόσεις που σε ικανοποιούν και με το παραπάνω. Τα 0-100 χλμ.έρχονται σε χρόνο κάτω από 9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 224 χλμ./ώρα. Η ήπια υβριδική δυναμη βοηθά επίσης και στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καθώς πετυχαίνεις τιμές στα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ.

Την ίδια στιγμή οι δυνατότητες επιλογής προγραμμάτων οδήγησης όπως είναι η Comfort, η Sport και η Individual με 15 υποεπιλογές αλλάζεις την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά το δοκούν.

Όπως και να οδηγείς δεν μπορείς να μην θαυμάσεις την υψηλή ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει το μοντέλο, όπως και τα στιβαρά πατήματα στις στροφές που προσφέρουν οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το άκαμπτο πλαίσιο και οι 18αρες ζάντες με τα φαρδιά ελαστικά. Το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ όποτε υπερβείς τα όρια επεμβαίνουν συστήματα, όπως είναι το ESP και το ηλεκτρονικά ελεγχόµενο διαφορικό XDS. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν άμεσα ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.

Επιπλέον, τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης με ενεργό cruise control, τη διατήρηση λωρίδας, την αυτόματη επιβράδυνση όταν πλησιάζει το προπορευόμενο όχημα και το αυτόματο φρενάρισμα, αλλά και την επικοινωνία Car2X για προειδοποίηση για επικείμενους κινδύνους στον δρόμο.


Τελικά έκαναν καλά που καθυστέρησαν να παρουσιάσουν το Golf. Η τελική τους πρόταση είναι ένα Golf καλύτερο από ποτέ, με εντυπωσιακή τεχνολογία που δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας και με συστήματα που προσφέρουν υψηλά επίπεδα ασφαλείας. 

Οι τιμές ανταπόκρινονται στον εξοπλισμό και την υψηλή τεχνολογία, καθώς η βασική έκδοση life των 25050 ευρώ διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό ψηφιακό πίνακα οργάνων, το infotainment Composition Media βασικά συστήματα υποβοήθησης, την επικοινωνία Car2X και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Με 28100 ευρώ παίρνεις επιπλέον περισσότερα συστήματα υποβοήθησης, ασύρματο κλειδί, μπακετ καθίσματα κά. 
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top