Δοκιμάζουμε το Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130  

Το...μαγικό χαλί 

Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 δοκιμή 

Το Citroen C5 Aircross αποτελεί την πρόταση της Γαλλικής εταιρείας στην μεγαλύτερη κατηγορία των SUV . Ένα όχημα επιβλητικό τόσο από πλευράς μεγέθους όσο και  από πλευράς σχεδίασης . To υπερυψωμένο αμάξωμα διαθέτει απαλές καμπύλες ενώ μπροστά ξεχωρίζουν το μακρύ καπό και  τα στενόμακρα  παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας τονίζεται και από τα  Airbump στις πόρτες με τα κόκκινα ένθετα.

Από την στιγμή που το πήραμε στα χέρια μας για δοκιμή όσοι το είδαν εκφράστηκαν με κολακευτικά λόγια για αυτό . Η έκπληξη πάντως ήταν γενικευμένη όταν τους είπαμε ότι στην 'καρδιά" του C5 Aircross ήταν ένα κινητήριο σύνολο μόλις 1,2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο της οικογένειας PureTech." Καλά βάλανε ΄1200άαρη μοτέρ σε αυτό το...θεριό;" Η απορία του φίλου μου λύθηκε με μια μικρή βόλτα.


Ξεκινήσαμε λοιπόν κινούμενοι πρώτα μέσα στην πόλη όπου στο πάτημα του γκαζιού ο 1200άρης κινητήρας άρχισε να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Η ροπή  των 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. προσφέρει ελαστικότητα και δύναμη από χαμηλά . Οι στροφές στο πάτημα του γκαζιού ανέβαιναν με πολιτισμένο τρόπο και το κυριότερο αθόρυβα σε σχέση με την τρικύλινδρη διάταξη του κινητήριου συνόλου. Η συνεργασία του κινητήρα με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με καλή αίσθηση και σωστή διάταξη των σχέσεων,ήταν ιδιαίτερα αποδοτική. Βγήκαμε στον ανοιχτό δρόμο και το γκάζι "χώθηκε"στο πάτωμα .

Τα 130 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. έδειξαν την δύναμη τους καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα ήρθαν  σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα  ενώ η τελική ταχύτητα άγγιξε τα 195 χλμ. Επιδόσεις ικανοποιητικότατες με βάση τις διαστάσεις και το βάρος του αμαξώματος. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή δεν ξεπέρασε  κατά τη διάρκεια της δοκιμής τα 8 λτ./100 χλμ.με την συμπαράσταση του star& stop.

Ρωτήσαμε τον συνεπιβάτη μας που είχε αμφιβολίες για το τι μπορεί να κάνει  ένα προηγμένο τεχνολογικά μοτέρ χωρητικότητας μόλις 1,2 λίτρων :"Τώρα τι λες;" Η απάντηση ήταν αυτή που περιμέναμε "Πάει απροσδόκητα γρήγορα .Έκαναν θάυματα οι Γάλλοι μηχανικοί.Αλλά να σου πω κάτι; Φίλε αυτό είναι...μαγικό χαλί. Μαλακά καθίσματα φοβερά άνετα ,λες και κάθεσαι σε πολυθρόνες. "

Kαι είχε δίκιο.Το Citroen C5 Aircross αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά την άνεση των επιβατών. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί γαι 5 επιβάτες οι οποίοι κάθονται στα καθίσματα-πολυθρόνες, τεχνολογίας  Advanced Comfort , με τον επιπλέον αφρό υψηλής πυκνότητας και την ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης . 


Τα τρία πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα συρόμενα με ρυθμιζόμενη κλίση στις πλάτες σου δίνουν την δυνατότητα να διαμορφώσεις ανάλογα τον χώρο αποσκευών. Έτσι η  χωρητικότητα του φτάνει έως τα 720 λίτρα με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση τιμή που βάζει νέα  στάνταρ στην κατηγορία. Η τιμή αυτή "εκτοξέυεται "στα  1.630 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση τους .

Έτσι το Citroen C5 Aircross μετατρέπεται σε "επαγγελματικό" καθώς μπορείς να μεταφέρεις αντικείμενα  μήκους 1,9 μέτρων , ποδήλατα μέχρι και σανίδες του σερφ ή ακόμη και τον... οικιακό εξοπλισμό. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα καλύπτουν όλους τους επιβάτες . Υπάρχει ακόμη και  ψυχόμενη θήκη στην βάση της κονσόλας. Το νέο Citroën C5 Aircross διαθέτει επίσης και το σύστημα AQS (“Air Quality System”), το οποίο αναγνωρίζει τη μόλυνση στον εξωτερικό αέρα, τον φιλτράρει αυτόματα μέσω της  ανακύκλωσης πριν αυτός εισχωρήσει στην καμπίνα,.


Την ίδια στιγμή και η σχεδίαση του ποιοτικού εσωτερικού με τις επίπεδες επιφάνειες και τα γεωμετρικά σχήματα να κυριαρχούν είναι εντυπωσιακή. Το ταμπλό έχει απλές γραμμές δίνοντας  "χώρο"  στους επιβάτες να επικεντρωθούν στiς  hi tech οθόνες που φιλοξενεί.

"Όλα τα λεφτά» είναι ο  ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών που προσφέρεται από την έκδοση Inspire και η οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν ηλεκτρονικές ενδείξεις με διαφορετικούς τρόπους επιλογής  προβολής  στοιχειών οδήγησης, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού.

Στην οθόνη  προβάλλονται όλα τα σύγχρονα συστήματα του αυτοκινήτου με την συνδεσιμότητα να διατηρεί κυρίαρχο ρόλο. Ιδιαίτερα χρήσιμη η περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας που δεν βοηθά μόνο στο παρκάρισμα αλλά και στο πέραμσα νάμεσα σε στενούς χώρους.
Μέσα σε αυτό το φιλόξενο  εσωτερικό κινηθήκαμε για αρκετές ώρες που θα θέλαμε να ήταν ...περισσότερες καθώς η άνεση που προφέρει το  Citroen C5 Aircross είναι υποδειγματική.Λες και κινείσαι πάνω σε ένα "μαγικό χαλί" όπως είπε και ο φίλος μας .

Το Citroen C5 Aircross  "καταπίνει" με ευκολία τις μεγάλες αποστάσεις αφήνοντας εντελώς ξεκούραστους τους επιβάτες.Το δυνατό σημείο του C5 Aircross είναι ο ανοιχτός δρόμος όπου ξεχωρίζει η καλή ποιότητα κύλισης αλλά και η προσεγμένη ηχομόνωση.Το σύστημα διατήρησης πορείας ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας με την αυτόματη διόρθωση στο τιμόνι  αποτελεί στοιχείο αυτόνομης οδήγησης που ξεκουράζει οδηγό και ταυτόχρονα τον προστατεύει σε περίπτωση αφηρημάδας. Το Γαλλικό μοντέλο αντιμετωπίζει με ευκολία κάθε οδόστρωμα .Κινηθήκαμε και σε επαρχιακούς δρόμους με τις στροφέςτου αμαξώματος  να είναι μειωμένες παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος .Χωρίς να έχει σπορ καταβολές σου επιτρέπει να κινηθείς και σε γρήγορους ρυθμούς με ασφάλεια.

Η αυξημένη απόσταση όμως από το έδαφος κατά 23 εκατοστά εδώ σου δίνει την άνεση να κινηθείς σε  χωματόδρομους.  Το Grip Control δίνει την αίσθηση μπλοκέ διαφορικού χωρίς βέβαια να είναι. Το σύστημα δεν αφήνει τον ένα τροχό να γυρίζει χωρίς λόγο και σε βοηθά να κινηθείς σε άμμο λάσπη και σε χιόνι .Οι επιλογές Sand, All-Road, Snow και ESP Off με Hill Assist Descent γίνονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος  μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων.Τα φρένα ακολουθούν κατά πόδας τα καλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.


Η βασική έκδοση C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Live κοστίζει 22420 ευρώ και διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό με 17άρες ζάντες αλουμινίου ,αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις υπόλοιπες ηλεκτρικές ευκολίες .

Ξεχωρίζουν το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, έξι αερόσακους, συστήμα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα.(Active Safety Brake - ενεργό μέχρι 85 χλμ./ώρα ),σύστημα  υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας ,αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.

Η επόμενη έκδοση λέγεται C5 Aircross 1.2 PureTech 130Inspire και έχει επιπλέον τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, το σύστημα  Grip Control με Hill Assist Descent και κοστίζει 25000 ευρώ.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top