Oδηγούμε το νέο Dacia Duster 1.5 BLUE dCi 115 ίππων

Τίμια πρόταση με πολλά προσόντα   

Dacia Duster 1.5 BLUE dCi δοκιμή

H Dacia αποτελούσε στο πέρασμα των χρόνων η εναλλακτική λύση για όσους  ήθελαν να πάρουν ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν κόστιζε ένα "σκασμό" λεφτά ,ήταν αποδεκτό στην σχεδίαση και στην ποιότητα κατασκευής και δανειζόταν μηχανικά μέρη από την μαμά Renault. Το μοντέλο που  οδηγήσαμε για εσάς είναι το Duster το οποίο είναι ένα μοντέλο το οποίο όχι μόνο είναι value for money αλλά αρέσει .

Το  Dacia Duster είναι ένα κόμπακτ SUV που εφοδιάζεται με τον ανανεωμένο πετρελaιοκινητήρα με απόδοση 115 ίππους που είναι ξκαι αυτός ποροϊόν συνεργασίας της Renault και Mercedes. 


Εξωτερικά είναι διαίτερα εντυπωσιακό από όπου και αν το κοιτάξεις. Μπροστά ξεχωρίζεει η επιβλητική μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Έχουν τοποθετηθεί επίσης νέα πτερύγια μεταξύ ψυγείου και  προφυλακτήρα. Οι φουσκωμένες καμπύλες στους θόλους των φτερών , τα πλαϊνά προστατευτικά και οι μεγάλες ποδιές μπροστά και πίσω και οι ράγες οροφής τονίζουν με το παραπάνω τον off road χαρακτήρα του.

Παράλληλα τοποθετήθηκαν προστατευτικές ποδιές και στο πάτωμα τα οποία καλύπτουν  τα μηχανικά μέρη και βελτιώνουν την ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Αν και μοιάζει πάρα πολύ με το προηγούμενο μοντέλο και "πατάει" στο ίδιο δάπεδο ,μερικά κόλπα των σχεδιαστών έδωσαν περισσότερο χώρο για τους επιβάτες.

Μιλάμε για το παρμπρίζ που το έφεραν πιο μπροστά κατά 100 χλστ. και τις κάτω γραμμές παραθύρων που έχουν ανέβει πιο πάνω.Την ίδια στιγμή μπήκαν στα παράθυρα νέα ελαστικά παρεμβύσματα ,αύξησαν το πάχος στα εμπρός κρύσταλλα κατά 0,35 χλστ. βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ηχομόνωση. Το μήκος  είναι στα 4.341 χλστ. το πλάτος στα 1.804 και ύψος στα1.693 χλστ.με το μεταξόνιο στα 2.676 στην τετρακίνητη έκκδοση 


Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι σε σχέση με το παρελθόν έχει γίνει βελτίωση στην ποιότητα κατασκευής η οποία όμως δεν διαθέτει μαλακά πλαστικά και υπολείπεται της Renault. Όμως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στα"δεσίματα" των πλαστικών  μερών κάτι που εντοπίζεις  με την έλλειψη τριγμών, όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα Υπάχρουν αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα των επιβατών οι οποίοι αγγίζουν τα 17,2 λίτρα με το νέο χρήσιμο συρτάρι των 2,8 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι στα 445 λίτρα.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος σε σχέση πάντα και με την τιμή κτήσης που θα αναφέρουμε πιο κάτω και περιλαμβάνει τηγ νέα οθόνη infotainment MediaNav Evolution με όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας και το σύστημα πλοήγησης ,το ESP, τους 6 αερόσακους, τον κλιματισμό, και τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.Επιπλέον υπάρχει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση (Hill Start Assist) ,και το σύστημα Multiview με 4 κάμερες που αποδεικνύεται ιδαίτερα χρήσιμο στην διάβαση σε στενά περάσματα.Καθόμαστε στο κάθισμαοδηγού το οποίο όπως και τα υπόλοιπα έχουν μεγαλύτερο μήκος κατά 20 χλστ. για καλύτερη στήριξη, ρυθμίζουμε το τιμόνι πατάμε το μπουτόν εκκίνησης και ξεκινάμε.


Το νέο Dacia Duster έχει στην "καρδιά" του νέο πετρελαιοκινητήρα Blue dCi οποίος αποδίδει  115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και  η ροπή του είναι 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Όλα αυτά σε συνεργασία με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ με έγχυση ουρία, καλύπτει τις σύγχρονες αυστηρές προδιαγραφές ρύπων διαθέτει καλή ποιότητα λειτουργίας με ελάχιστους κραδασμούς και θόρυβο. Ένα από τα δυνατά σημεία  είναι η χαμηλή κατανάλωση η οποία δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες.


Η αξία του 4κίνητου Duster,φαίνεται φαίνεται στην οδική του συμπεριφορά . Διαθέτει αναρτήσεις. με μπροστά  Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική και πίσω ανάρτηση ημιάκαμπτος άξονας. Υπάρχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 210 χλστ. Το Dacia Duster δεύτερης γενιάς έχει νέο σύστημα διεύθυνσης με  νέα, ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα .Έτσι ο οδηγός χρειάζεται λιγότερη δύναμη κατά 35% κατά τους ελιγμούς, ενώ έχει μειωθεί κατά 6% ο λόγος μετάδοσης.

Το τιμόνι έχει σχετικά  πιο γρήγορη απόκριση από πριν και όπως αναφέραμε και βελτιωμένη ευελιξία.Το Duster έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με το ύψος του , δείχνει και είναι στιβαρό στον δρόμο με ασφαλή πατήματα. Το Duster έχει ποιοτική και αθόρυβη κύλιση στον ανοιχτό δρόμο προσφέροντας άνετο ταξίδι στους επιβάτες.

Κινηθήκαμε σε δρόμους με κακοτράχαλα οδοστρώματα αλλά και σε χωματόδρομους με λακκούβες και υψώματα. Το Duster δεν δυσκολεύτηκε να περάσει πάνω από αυτά με  τις αυξημένες γωνίες εισόδου των 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και εξόδου 33 μοιρών.Τα φρένα αποδείχθηκαν ανθεκτικά και στην σκληρή χρήση και με το  βάρος των 1.320 κιλών του αμαξώματος .


Το Dacia Duster είναι τώρα πιο ολοκληρωμένο, πιο όμορφο , σύγχρονο με πλούσιο  εξοπλσιμό σε σχέση με την τιμή . Η τιμή για την βασική έκδοση είναι στα 174400 ευρώ. Η κορυφαία Prestige που δοκιμάσαμε αγγίζει  τις 19280 ευρώ, με αυτόματο κλιματισμό, σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, το σσυστημα με τις περιμετρικές κάμερες , cruise control .
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top