Δείτε την εξέλιξη των καθισμάτων της Opel μέσα σε 120 χρόνια 

Σήμερα τα καθίσματα της κάνουν μασάζ  και σας ζεσταίνουν 

Ιστορία Καθίσματα Opel

Η Opel εξελίσσει και κατασκευάζει αυτοκίνητα από το 1899. Η Opel εστίασε στην εξέλιξη των καθισμάτων από τα πρώτα στάδια, καθώς τα καθίσματα με τέλειο εργονομικό σχήμα αυξάνουν όχι μόνο την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Και τα δύο θέματα βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας του Γερμανού κατασκευαστή από την εποχή που λανσάρισε τα πρώτα αυτοκίνητα – μάλιστα, το 1899 Opel “Patentmotorwagen” διέθετε ήδη δερμάτινα καθίσματα.

Η λίστα με τα ορόσημα των καθισμάτων στα 120 χρόνια μηχανολογίας Opel ξεκινά με τη διαμήκη ρύθμιση που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1931 και τα θρυλικά ανακλινόμενα καθίσματα του Opel Kapitän, και συνεχίστηκε με τη ρύθμιση ύψους στα Opel Monza και Senator στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και το σύστημα καθισμάτων Flex7 στο πρώτο Opel Zafira ακριβώς πριν από 20 χρόνια. Το 2003 το πρώτο εργονομικό κάθισμα με πιστοποίηση Aktion Gesunder Rücken e.V. (Καμπάνια για Πιο Υγιή Πλάτη) έκανε την πρεμιέρα του στην Opel με το Signum. 


Το Opel Patentmotorwagen “System Lutzmann” του 1899: όχι μόνο ολόκληρο το αυτοκίνητο αλλά και τα καθίσματα με την όρθια θέση τους θύμιζαν άμαξα. Και ασφαλώς, χωρίς καμία δυνατότητα ρύθμισης. Αντί αυτών, η Opel εστίασε σε μία άλλη λεπτομέρεια που ήταν μεγάλο πλεονέκτημα άνεσης την εποχή εκείνη: ο πάγκος των καθισμάτων έφερε ήδη πολυτελή, δερμάτινη επένδυση.
Τριάντα χρόνια αργότερα, το 1929, το κάθισμα του Opel 4/20 “Moonlight Roadster” εξακολουθούσε να είναι ένας άκαμπτος, σταθερός πάγκος. Ωστόσο, ήταν τοποθετημένος αισθητά χαμηλότερα και οι επιβάτες μπορούσαν να τεντώνουν τα πόδια τους, όπως σήμερα.

Στις τετράθυρες εκδόσεις τα εμπρός καθίσματα μπορούσαν να αναδιπλώνονται. Γρήγορα, ακολούθησε το επόμενο βήμα εξέλιξης με το Opel 1.8 Litre: τα εμπρός καθίσματα μπορούσαν πλέον να ρυθμίζονται όσο προς τον διαμήκη άξονα. Τα διαφημιστικά έντυπα της εποχής έγραφαν: «Τα ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα μοιάζουν με πολυθρόνες: βαθιά και άνετα και με αναπαυτικές πλάτες.»


Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα καθίσματα του Opel Olympia ήταν στερεωμένα σε ένα μεταλλικό πλαίσιο και είχαν δυνατότητα διαμήκους ρύθμισης. Για να διευκολύνεται η είσοδος των πίσω επιβατών, οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων μπορούσαν να αναδιπλωθούν. Το 1956, το Opel Kapitän L σηματοδότησε ένα ακόμα βήμα εξέλιξης στην άνεση των καθισμάτων. «Ο επιβάτης κάθε ατομικά ρυθμιζόμενου εμπρός καθίσματος μπορεί να ρίχνει την πλάτη του τελείως μέχρι την οριζόντια θέση, τραβώντας απλά ένα μοχλό και γέρνοντας προς τα πίσω» έγραφε η περιγραφή.

Έτσι γεννήθηκε το λεγόμενο “relax” ή “reclining” (ανακλινόμενο) κάθισμα. «Ένα μικρό τράβηγμα αρκεί για να προσαρμόσετε τη θέση του καθίσματος». Οι ράγες έδρασης των καθισμάτων ήταν τοποθετημένες υπό κλίση, με αποτέλεσμα το ύψος της θέσης του καθίσματος να αλλάζει ανάλογα με τη διαμήκη ρύθμιση.

Ήδη από τότε, δινόταν έμφαση στην ασφάλεια των καθισμάτων: «Ειδικά στις στροφές, πραγματικά νιώθεις πως αυτά τα καθίσματα έχουν το κατάλληλο σχήμα και παρέχουν στήριξη. Έτσι βιώνεις μία αίσθηση άνεσης και ασφάλειας στο ταξίδι, που δεν θέλεις να αποχωριστείς ποτέ ξανά.»

Το 1968, το Opel GT μπήκε στη μαζική παραγωγή. Αυτό το θρυλικό μοντέλο εντυπωσίαζε με το τολμηρό, σπορ στυλ του – εξωτερικά και εσωτερικά. Οι επιβάτες κάθονταν άνετα σε καθίσματα σπορ σχήματος. Μεγάλα μαξιλάρια έδρας και ένα σημαντικά βελτιωμένο τμήμα πλάτης πρόδιδε την κατεύθυνση της εξέλιξης. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, η Opel σταδιακά εφοδίασε διάφορα μοντέλα με προαιρετικά προσκέφαλα – όπως τα Kadett B, Rekord C, Commodore A και Olympia A. Το επόμενο σημαντικό βήμα εξέλιξης έγινε το 1978: σύμφωνα με το δόγμα «η Άνεση είναι συνάρτηση της Τεχνολογίας», η Opel παρουσίασε το κάθισμα με ρυθμιζόμενο ύψος σε διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού του Monza A και του Senator A.

Τη δεκαετία του 1990, τα καθίσματα του Opel Omega B ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, ως προαιρετική επιλογή.Η Opel παρουσίασε μία παγκόσμια καινοτομία το 1999 με το λανσάρισμα του συμπαγούς πολυμορφικού Zafira που διέθετε σύστημα καθισμάτων Flex7. Για πρώτη φορά, ένα συμπαγές επταθέσιο επιβατικό όχημα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε χρόνο μηδέν, σε διθέσιο όχημα μεταφορών με μεγάλο χώρο φόρτωσης – χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθούν τα καθίσματα και να αποθηκευτούν εκτός του αυτοκινήτου.

Χάρη σε έναν έξυπνο μηχανισμό, και τα δύο ατομικά καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούσαν να αναδιπλωθούν πλήρως στο επίπεδο του δαπέδου του χώρου αποσκευών. Στη συνέχεια,  οι έδρες και οι πλάτες των μαξιλαριών της δεύτερης σειράς αναδιπλώνονταν πάνω στα καθίσματα της πρώτης σειρά και ασφάλιζαν εκεί. Αυτό μεταμόρφωνε το οικογενειακό επταθέσιο πολυμορφικό σε όχημα μεταφορών με χώρο αποσκευών 1.700 (πρότυπο VDA – German Automotive Industry Association). Με αυτή τη φιλοσοφία, η Opel ανέβασε την ευελιξία στο επόμενο επίπεδο και συνέχισε την περαιτέρω εξέλιξή της στο σύστημα καθισμάτων lounge με εγκάρσια ρυθμιζόμενα εξωτερικά καθίσματα της δεύτερης σειράς στο Zafira Tourer.

Σήμερα, μοντέλα όπως τα Opel Astra, Opel Insignia και Opel Grandland X μπορούν να παραγγέλνονται με τα βραβευμένα, συνεχώς εξελισσόμενα, εργονομικά ενεργά καθίσματα.Τέλειο παράδειγμα κορυφαίων τεχνολογιών και άνεσης πρώτης κατηγορίας για όλους είναι το Opel Grandland X.

Τα πολυρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, η προέκταση μαξιλαριού βάσης και η ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη (είτε ως προαιρετικός εξοπλισμός είτε ως βασικός ανάλογα με την έκδοση). Τα επίπεδα άνεσης και πολυτέλειας αυξάνονται ακόμα περισσότερο με την επιλογή δερμάτινης ταπετσαρίας, όπου τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν θέρμανση πολλαπλών σταδίων με σύστημα εξαερισμού και θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι.

Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top