Δοκιμάζουμε το νέο  Ford Fiesta 1.5 TDCi με τα 120 άλογα

Κάνει την δική του… φιέστα  

FORD

Η Ford  είχε να εκτελέσει ένα πολύ δύσκολο έργο όταν αποφάσισε να αντικαταστήσει το Fiesta της προηγούμενης γενιάς το οποίο είχε πολύ μεγάλη επιτυχία. Ακολούθησε τις επιταγές της εποχής που θέλει  τους αγοραστές λόγω οικονομικής κρίσης να καταφεύγουν σε μικρότερα αυτοκίνητα  τα οποία όμως να μην τους πνίγουν με τους χώρους.H Ford  με το νέο Fiesta προσφέρει απλόχερα ,χώρους, ποιότητα κατασκευής , σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και κινητήρες  που ξεχωρίζουν για την απόδοση και την οικονομία τους. Η έκδοση της δοκιμής μας με το νέο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων αντιπροσωπεύει όλα όσα ζητάει ένας  οδηγός  στην συγκεκριμένα κατηγορία.  Οι σχεδιαστές ακολούθησαν την πεπατημένη. Κράτησαν την γνωστή φυσιογνωμία εξελίσσοντας όμως τις γραμμές του αυτοκινήτου. Αύξησαν το μήκος κατά 7,1 εκατοστά , το πλάτος κατά 1,3 εκατοστά κινήσεις που  σε προϊδεάζουν και για την άνεση στους εσωτερικούς χώρους.

Το Fiesta δείχνει  μεγαλύτερο ,λιγότερο σφηνοειδές , σύγχρονο αλλά συνάμα και κλασσικό με νέα φωτιστικά σώματα μπροστά αλλά και πίσω που τονίζουν οπτικά το αυξημένο πλάτος   Την ίδια στιγμή ο συντελεστής οπισθελκούσας  έχει βελτιωθεί από 0,33 σε 0,286 τιμή που συνηγορεί στην χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και σε λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους.  Οι μεγαλύτερες αλλαγές έχουν  γίνει στο εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική με μαλακά πλαστικά ενώ και η εργονομία ικανοποιεί πλήρως.  Η οθόνη βρίσκεται πάνω και στην μέση του ταμπλό και υποστηρίζει τις λειτουργίες  του νέου  infotainment SYNC 3, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto,ενώ ενώ δέχεται εντολές και φωνητικά.

Πλέον ο χειρισμός είναι πιο εύκολος καθώς υτα κουμπιά έχουν μειωθεί κατά το μισό. Γενικά το Fiesta αποπνέει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου άλλης κατηγορίας  . Οι χώροι για τους επιβάτες που κάθονται σε φαρδύτερα καθίσματα είναι μεγαλύτεροι από πριν ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σε 303 λίτρα από τα 276 του προηγούμενου μοντέλου. Όσο για τον εξοπλισμό θέτει νέα δεδομένα  . Ακόμη και το ηχοσύστημα B&O Play που μπορείς να το εντάξεις στον προαιρετικό εξοπλισμό  της έκδοσης Titanium,  με τα 10 ηχεία σε μεταφέρουν στο… Μέγαρο Μουσικής . Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι πληρέστατος με προσαρμοζόμενο cruise control, με αναγνώριση σημάτων, υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης Pre-Collision Assist με αναγνώριση πεζών ακόμα και τη νύχτα ,αισθητήρα κόπωσης, αυτόματους προβολείς και άλλα ανάλογα βέβαια την έκδοση. Μια σειρά από δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, υποστηρίζει ένα σύνολο από 15 ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουμε στην «καρδιά» του Fiesta  το οποίο στην έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα μας εντυπωσίασε.

Εδώ τώρα έχουμε  ένα πετρελιοκινητήρα τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού με υπερτροφοδότη  VGT που αποδίδει 120 άλογα στις 3600 σ.α.λ. και ροπή 27,5 κιλών στις 1750-2500 σ.α.λ. Εδώ οι διαφορές σε σχέση με άλλα μοτέρ ανταγωνιστών είναι ο τρ’όπος λειτουργίας του.Δεν είναι τραχύς, έχει ομαλή λειτουργία και το σημαντικότερο δεν  «πνίγεται « όταν τον πας στα «κόκκινα» . Ακόμη και στην πίεση ο ήχος δεν ενοχλεί και γενικά ό τρόπος λειτουργίας του παραπέμπει σε βενζινοκινητήρα . Στο πάτημα του γκαζιού ανταποκρίνεται χωρίς κενά ή ξεσπάσματα . Το μηχανικό  κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις βοηθά στην αποδοτική λειτουργία και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δευτερόλεπτα  εν’ώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Η λειτουργία   Eco προσφέρει μειωμένη κατνάλωση που κυμαίνεται στα 6 με 6,5 λίτρα ακόμη και με …βαρύ το δεξί πόδι.( Εκπομπές CO2 89 γρμ./χλμ.

Η οδική συμπεριφορά του νέου Fiesta μας εντυπωσίασε τόσο στον τομέα της άνεσης όσο και της ασφάλειας Το μπροστινό μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 30 mm, το πίσω κατά 10 mm και το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 4 mm.. Κατ αρχάς το αυτοκίνητο είναι πιο μαλακό, απορροφά τους κραδασμούς  στις απότομές ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς όμως να παρουσιάζει πλεύσεις στις απότομες κλειστές στροφές ή ταλαντώσεις στις απότομες αλλαγές πορείας. Το τιμόνι δίνει πολύ καλή πληροφόρηση ,είναι άμεσο και «κοφτερό» στις εντολές του οδηγού . Στην  πολύ καλή οδική συμπεριφορά συνηγορεί και το  άκαμπτο πλαίσιο με την στρεπτική αντοχή να έχει αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον πρέπει να σταθούμε και στα αφρώδη καθίσματα που παραπέμπουν σε Γαλλικό μοντέλο. Το   νέο Fiesta διαθέτει πολύ καλή και ήσυχη κύλιση και παρά το γεγονός  ότι δεν ανήκει στην μεγάλη κατηγορία καταπίνει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Η εικόνα από το σύστημα πέδησης είναι εξίσου θετική. Όσο για τις τιμές η  St-line είναι στα 17395 ευρώ, ,η Titanium στα 17169 ευρώ και η πολυτελέστατη Vigniale στα 19609 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top