Οδηγούμε το νέο AUDI A4 2.0 TDI

Κύρος ,τεχνολογία, πολυτέλεια και οικονομία

Οδηγούμε το νέο AUDI A4 2.0 TDI
Μόνο ένα έμπειρο μάτι θα μπορούσε να ξεχωρίσει από απόσταση το ολοκαίνουργιο Audi A4.Οι Γερμανοί ακολουθώντας πιστά την ρήση ότι «η πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει» κράτησαν εμφανισιακά μόνο τις βασικές γραμμές του προηγούμενου μοντέλο. Στην πραγματικότητα εμπλούτισαν την συνταγή της επιτυχίας με περισσότερα και καλύτερα υλικά κάνοντας την όχι μόνο πιο πικάντικη αλλά και πιο… υγιεινή. Με ένα σωρό σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων- που μας εντυπωσίασαν - θωράκισαν την ασφάλεια οδηγού επιβατών κάνοντας τους ταυτόχρονα πιο ευχάριστη και την διαμονή τους μέσα στο αυτοκίνητο.

Εξωτερικά οι αλλαγές εντοπίζονται στα πιο επιθετικά και κοφτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led , στην μεγαλύτερη μάσκα ψυγείου που καταλαμβάνει όλο σχεδόν το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Πίσω την προσοχή τραβούν τα λεπτότερα μακρόστενα φωτιστικά σώματα ενώ όλο το αμάξωμα κρατάει την γνωστή σιλουέτα του προηγούμενου μοντέλου. Όμως αν και όλα μοιάζουν τόσο ίδια, είναι πολύ διαφορετικά. Το αμάξωμα «πατάει» στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα MLB του προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή αλλά και χαμηλότερο βάρος κατά 120 κιλά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν τα οφέλη που προκύπτουν από την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας.

Την ίδια στιγμή οι διαστάσεις είναι μεγαλύτερες και το σημαντικότερο έχει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0,23 με όλα τα οφέλη στον τομέα του μειωμένου θορύβου κύλισης αλλά και της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου. Το νέο A4 έχει συνολικό μήκος 4,726 μέτρα (αύξηση κατά 25χλστ.), το πλάτος είναι 1,842 μέτρα. (αύξηση κατά 16χλστ) με το ίδιο ύψος στα 1.427χλστ. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του το νέο Audi A4 είναι κατά 120 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Κλείνοντας με την εξωτερική εμφάνιση απλά το νέο Audi A4 διαθέτει επιβλητική εμφάνιση προσδίδοντας και το ανάλογο κύρος στον ιδιοκτήτη του. όμως οι μεγάλες αλλαγές σχεδιαστικά αλλά και τεχνολογικά έχουν γίνει στο εσωτερικό του.
Audi-A4- 2.jpg
Το ταμπλό με αφρώδη πλαστικά και μεταλλικά φινιρίσματα διαθέτει απλές γραμμές σε όλο του το μήκος και φιλοξενεί έναν εκπληκτικό ψηφιακό πίνακα οργάνων( οθόνη υψηλής ανάλυσης LCD 12,3') ,με σύστημα πολυμέσων “virtual cockpit”, που γνωρίσαμε στα σαφώς πιο ακριβά TT και Q7, Η προηγμένη αυτή επιλογή αυτή αποδεικνύει την μεγάλη σημασία που δείχνει η Audi στο νέο της μοντέλο. Πριν ξεκιν��σουμε δώσαμε λίγα λεπτά από τον χρόνο μας για να μπορέσουμε να εξοικειωθούμε με τα καταπληκτικά τεχνολογικά συστήματα του. Στον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων που μικραίνουν με το πάτημα του ανάλογου κουμπιού στο κομψότατο τιμόνι έχεις την δυνατότητα να δεις με διαφορετικό τρόπο πληθώρα πληροφοριών για τα συστήματα του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και του έγχρωμου συστήματος πλοήγησης . Εδώ υπάρχει η δυνατότητα φόρτωσης των χαρτών της Google αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να βλέπεις σε πραγματικό χρόνο το google earth ή το street view σε συνεργασία με το GPS.
audi-a4_ ORGANA.jpg
Στην κεντρική μεγάλη «αιωρούμενη «οθόνη στο κέντρο του ταμπλό ,μέσω του συστήματος MMI στην βάση της κονσόλας (χρειάζεται μικρή εξοικείωση χρόνου για τον χειρισμό) διαχειρίζεσαι συστήματα μέσω του κεντρικού μενού που χωρίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες για να μπαίνεις στο κάθε ένα ξεχωριστά. Στα hi tech στοιχεία περιλαμβάνεται και το head up display με την προβολή του ηλεκτρονικού ταχύμετρου και άλλων στοιχείων στο παρμπρίζ μπροστά στον οδηγό.

Υπάρχουν 90 ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, που επικοινωνούν μεταξύ τους ανταλλάσσοντας δεδομένα που όπως είπαμε ελέγχονται μέσω του MMI . Επιπλέον υπάρχουν και κάμερες 360 μοιρών που καλύπτουν περιφερειακά το αυτοκίνητο και εξελιγμένο σύστημα παρκινγκ με έγχρωμη κάμερα. Ακόμη υπάρχουν φωνητικές εντολές για την χρήση συστημάτων, συνδεσιμότητα με το κινητό και πολλά άλλα hi tech στοιχεία που για να σας πούμε την αλήθεια στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν μπορέσαμε ουσιαστικά να τα μάθουμε όλα. Μιλάμε για ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό cruise control με λειτουργία μποτιλιαρίσματος, έλεγχος επερχόμενης κυκλοφορίας, προειδοποίηση εξόδου, αποτ��οπή σύγκρουσης, Dynamic steering, σύστημα προληπτικής εξοικονόμησης καυσίμου, Stop&Go, υποβοήθηση παρκινγκ, και αρκετές άλλες καινοτομίες που μπορείς να τοποθετήσεις . Γι αυτό καλό είναι να κάνετε και κανένα μαθηματάκι από τους πωλητές την ώρα της παραλαβής .

Όλα αυτά μεταφράζονται σε λιγότερη «δουλειά» για τον οδηγό οποίος για αρκετά δευτερόλεπτα μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι στον αυτοκινητόδρομο και το A4 μέσω των ηλεκτρονικών συστημάτων να ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράζεται μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας στρίβοντας αυτόματα. Το αυξημένο μήκος και πλάτος αλλά και το μεγαλύτερο κατά 12 χλστ. μεταξόνιο ( στα 2,820 μέτρα) δίνει σαφώς μεγαλύτερη ευρυχωρία και άνεση για όλους τους επιβάτες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στα 480 λίτρα μια ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία.
Audi-A4- ΠΙΣΩ.jpg
Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον δρόμο. Στην «καρδιά» του νέου Audi A4 της δοκιμής μας βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2 λίτρων . Στο πάτημα του διακόπτη εκκίνησης το μοτέρ ζωντανεύει με φιλτραρισμένο τον χαρακτηριστικό ήχο του diesel. Από τα πρώτα χιλιόμετρα αρχίζεις να εκτιμ΄ς τις δυνατότητες του . Με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις(υπάρχει και S-tronic) τα 150 «ζωντανά» άλογα κινούν γρήγορα το A4 .

Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής υπήρχε και το σύστημα Audi Drive Select που σου επιτρέπει να αλλά ζεις ανάλογα με την επιλογή τις ρυθμίσεις του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και την οικονομία καυσίμου. Οι επιλογές αυτές είναι οι: efficiency comfort, auto, dynamic και με το MMI radio, προστίθεται η επιλογή individual. κινούν γρήγορα το αμάξωμα των 1320 κιλών. Η ροπή των 320 Nm /από τις 1500-3250 /rpm εξασφαλίζει δύναμη και ελαστικότητα από πολύ χαμηλά ενώ οι επιδόσεις είναι πολύ καλές Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8.7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα στα 219 χλμ./ώρα. Όμως αυτό που δίνει ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον είναι η πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση η οποία με αμυντική οδήγηση μπορεί να κατέβει στα 4 λίτρα /100 χλμ. ενώ και οι εκπομπές ρύπων που είναι εξαιρετικά χαμηλές στα 99 γρμ.(σύστημα star&stop) με ότι αυτό συνεπάγεται στα τέλη κυκλοφορίας. Στον δρόμο τώρα το νέο A4 έχει μια μεταξένια αίσθηση με εξαιρετικά φιλτραρίσματα των εγκά��σιων ανωμαλιών του οδοστρώματος

Η ανασχεδιασμένη ανάρτηση με άρθρωση πέντε συνδέσμων λειτουργεί με υποδειγματικό τρόπο ενώ πρέπει να τονίσουμε ότι στις απλές εκδόσεις λειτουργεί με βάση την άνεση των επιβατών . Αλλά και στους δύσκολους επαρχιακούς δρόμους με το πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης το A4 ελέγχει με μαεστρία το βάρος του . Την ίδια στιγμή τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα αυξάνουν ακόμη περισσότερο τα όρια πρόσφυσης και ασφάλειας. Το νέο μοντέλο είναι ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο ,ξεκούραστο στις μεγάλες διαδρομές και με δυνατά φρένα Όλα αυτά που σας είπαμε γίνονται ακόμη καλύτερα με την προσθήκη του συστήματος Audi Drive Select .Η τιμή για την βασική έκδοση είναι στα 41400 ευρώ και στον εξοπλισμό μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται εμπρός προβολείς xenon plus ,ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας (Speed Limiter) αυτόματη ρύθμιση δέσμης φώτων ηχοσύστημα και συστήματα πληροφόρησης MMI radio plus με έγχρωμη οθόνη 7, 8 AUX-IN & USB (μόνο φόρτιση) και 1 θύρα SDXC , σύστημα πληροφόρησης οδηγού Bluetooth interface, κλιματισμός πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι κεφαλής και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες .

Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top