ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΟΚ! Η Porsche έτρεχε με πάνω από 260 χλμ πριν σκάσει το λάστιχο

Νέα στοιχεία για την τραγωδία στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας

Σοκάρουν οι νέες αποκαλύψεις για την απίστευτη τραγωδία που σημειώθηκε την Κυριακή των Αποκριών τον περασμένο Φεβρουάριο, στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Θήβας, όταν η Porsche του γιου του ιδιοκτήτη των Jumbo καρφώθηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω σε σταθμευμένο όχημα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, ανάμεσά τους μια μητέρα με το παιδί της.

Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος η μοιραία Porsche έτρεχε με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 260 χλμ. την ώρα πριν καρφωθεί πάνω στο Honda Civic του Υπάτιου Πατμάνογλου, μέσα στο οποίο βρίσκονταν η σύζυγος και το παιδί του.

Από την έρευνα του πραγματογνώμονα που ορίστηκε από το Δημόσιο, προκύπτει ότι την ώρα που ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, η ταχύτητά του προσομοίαζε με αυτές που πιάνουν οι οδηγοί σε αγώνες ταχύτητας.

Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, η ξέφρενη πορεία της Porsche προκλήθηκε από κλατάρισμα του πίσω δεξιού ελαστικού, ενώ υπό έρευνα είναι ακόμα η αιτία που προκάλεσε το κλατάρισμα του ελαστικού.

Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, πρόκειται για έναν συνδυασμό παραγόντων που εξετάζονται και θεωρείται πιο πιθανό να ευθύνονται για την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στην άσφαλτο.

Ένας από αυτούς είναι το κατά πόσο μπορεί να είχαν επηρεαστεί τα ελαστικά από τυχόν ακινησία της Πόρσε. Στις περιπτώσεις που ένα αυτοκίνητο δεν κινείται συχνά παρατηρείται ότι μειώνεται η πίεση των ελαστικών, κάτι το οποίο μπορεί να καταπονήσει τα ελαστικά, ιδιαίτερα κατά την ανάπτυξη πολύ μεγάλης ταχύτητας. Υπενθυμίζεται ότι η μοιραία Porsche δεν ήταν το όχημα που χρησιμοποιούσε ο 24χρονος οδηγός στην Ελλάδα και την οδήγησε εκτάκτως, διότι το δικό του αυτοκίνητο παρουσίασε πρόβλημα.

Ένας άλλος παράγοντας είναι το κατά πόσο το συγκεκριμένο ελαστικό που έσκασε μπορεί να είχε κάποιο «αφανές» πρόβλημα από παλαιότερη χρήση του αυτοκινήτου. Σε πολλές περιπτώσεις η καταπόνηση ενός ελαστικού (για παράδειγμα από απότομη πτώση σε λακκούβα) προκαλεί εσωτερικό πρόβλημα που δεν φαίνεται, παρότι κάτω από ορισμένες συνθήκες μπορεί να προκαλέσει μοιραία αποτελέσματα. Επίσης, δεν αποκλείεται στο τελικό πόρισμα να συμπεριληφθεί και κάποιος εξωγενής παράγοντας (δηλαδή που έχει να κάνει με το περιβάλλον όπου εκδηλώθηκε το δυστύχημα).

Επίσης ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι -παρά τις αρχικές εκτιμήσεις- έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο το κλατάρισμα να οφείλεται σε υπερθέρμανση, καθώς δεν βρέθηκαν ανάλογα σημάδια αλλοίωσης στο πέλμα. Το ερώτημα που αναμένεται να απαντηθεί από τον πραγματογνώμονα το επόμενο διάστημα είναι το κατά πόσο υπήρχε ή όχι χρόνος αντίδρασης για τον οδηγό.

«Ο οδηγός ήταν νηφάλιος. Όταν όμως τρέχεις με τέτοιες ταχύτητες, αρχίζεις να βλέπεις μπροστά σου το δρόμο σε οβάλ σχήμα, το οποίο σε μέγεθος δεν είναι μεγαλύτερο από τον πάτο μίας κανάτας με νερό. Το κατά πόσο ο οδηγός είχε την απόσταση και το χρόνο να αντιδράσει είναι υπό διερεύνηση. Οι χειρισμοί θα ελεγχθούν με βάση τα ίχνη που έχουμε και την ταχύτητα που θα υπολογιστεί ότι είχε αναπτύξει», λέει αρμόδια πηγή στην εφημερίδα.

Η Porsche συγκρούστηκε σε δύο διαφορετικά σημεία πριν φτάσει στο αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου. Η πρώτη σύγκρουση έγινε στην άκρη του διαζώματος που χωρίζει το δρόμο με το πάρκινγκ αυτοκινήτων και η δεύτερη στο πεζοδρόμιο του πάρκινγκ. Γενικότερα ως αιτίες πρόκλησης του δυστυχήματος εξετάζονται (μεταξύ άλλων): Η απειρία του οδηγού (αν δηλαδή με διαφορετικό χειρισμό θα μπορούσε να αλλάξει την πορεία του οχήματος), η υψηλή ταχύτητα και η κατάσταση των ελαστικών.

Πριν από το σημείο της τραγωδίας υπήρχαν δύο ταμπέλες που υπενθύμιζαν το ανώτατο όριο ταχύτητας. Η πρώτη σήμανση σημείωνε ότι το ανώτατο όριο ήταν 120 χλμ./ώρα και η δεύτερη (λόγω εξόδου της Ε.Ο.) 100 χλμ./ώρα.

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει στοιχεία που θα μπορούσαν να δείξουν αν ο 24χρονος Γιώργος Βακάκης φρέναρε ή όχι πριν από τη φονική σύγκρουση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι, σύμφωνα με ενδείξεις, προσπάθησε να φρενάρει αλλά δυστυχώς ήταν πια αργά. Η ταχύτητα ήταν τέτοια που δεν άφηνε περιθώρια αντίδρασης.

Οι πραγματογνώμονες του Δημοσίου δεν είναι οι μόνοι που θα ερευνήσουν την Porsche. Και αυτό διότι η οικογένεια του αδικοχαμένου Γιώργου Βακάκη έχει ορίσει δικούς της τεχνικούς συμβούλους, το ίδιο και η οικογένεια του άτυχου συνοδηγού, κολλητού φίλου του Βακάκη. Δυστυχώς, από την πυρκαγιά που ξέσπασε στο σημείο της τραγωδίας ο εγκέφαλος της Porsche έγινε στάχτη, με αποτέλεσμα οι ειδικοί να μην μπορούν να αντλήσουν στοιχεία που θα μπορούσαν να αποδειχθούν για εκείνους πολύτιμα.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top