7 light snacks για το τσιμπολόγημα της καραντίνας!

«Το ρίξαμε στα σνακ μέσα στην πανδημία» σύμφωνα με έρευνα

Ολόκληρη η συνέντευξη της Ηλιαλένας Λυσικάτου διαιτολόγου- διατροφολόγου

Το νέο lockdown για τον περιορισμό της πανδημίας, έκλεισε για ακόμη μία φορά τον κόσμο στο σπίτι, αλλάζοντας δραματικά τις συνήθειες και την καθημερινότητά του. Αποκαλυπτικά για τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών το τελευταίο έτος είναι τα αποτελέσματα μελέτης, τα οποία δείχνουν ότι ο κόσμος το έριξε στα σνακ για να βρει παρηγοριά.

Κράτησε μακριά τα κιλά… στην καραντίνα- Τι πρέπει να αποφύγεις

Πρόκειται για την ετήσια παγκόσμια έρευνα της εταιρείας τροφίμων Mondelēz International με τίτλο State of Snaking, σύμφωνα με την οποία 9 στους 10 ενήλικες δηλώνουν ότι καταναλώνουν σνακ περισσότερο ή το ίδιο, το διάστημα της πανδημίας.Την ίδια στιγμή, το 70% των Millennials (όσοι δηλαδή έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 1996) και το 67% όσων εργάζονται από το σπίτι, αναφέρουν ότι προτιμούν περισσότερο τα σνακ από τα γεύματα.

«Λόγω του εγκλεισμού και του περιορισμού μέσα στο σπίτι τα άτομα έχουν την τάση να καταναλώνουν περισσότερα σνακ μέσα στην ημέρα, αλλά και να αναζητούν περισσότερη γεύση από το φαγητό τους», ανέφερε στο star.gr η διαιτολόγος διατροφολόγος Ηλιαλένα Λυσικάτου.

Κορωνοϊός: Τροφές και συμπληρώματα για να τονώσεις το ανοσοποιητικό σου

Όπως εξήγησε, η αλλαγή της καθημερινότητας έχει επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία του κόσμου, ο οποίος πλέον προσπαθεί μέσα από το φαγητό να καθησυχάσει τα αρνητικά του συναισθήματα.

«Ειδικά τα γλυκά και τα comfort food, δηλαδή όσα τρόφιμα έχουν πολλούς υδατάνθρακες, δημιουργούν μία αίσθηση ασφάλειας και ευφορίας. Οι τροφές αυτές αυξάνουν τη γλυκόζη στο αίμα και προκαλούν ευχαρίστηση και χαρά. Είναι λογικό λοιπόν ο κόσμος να αναζητά φαγητό που θυμίζει την παιδική του ηλικία», σημείωσε.

Τάση της εποχής το υγιεινό σνάκινγκ 

Ένα ακόμη ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι η στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινά σνακ.

«Ο κόσμος επιλέγει να τρώει τρόφιμα πιο υγιεινά και θρεπτικά. Υπάρχει μία μεγαλύτερη ενσυνείδηση στην επιλογή σνακ και δεν τρώει απλά κάτι που θα του δώσει χαρά», σημείωσε η κ. Λυσικάτου.

Όπως ανέφερε, μέσα στην καραντίνα οι καταναλωτές φαίνεται να επιλέγουν έξυπνα σνακ, τα οποία εκτός από νόστιμα είναι και θρεπτικά, ενώ δίνουν σημασία και στους σωστούς διατροφικούς συνδυασμούς.

Φτιάξε νόστιμα και ολιγοθερμιδικά γεύματα με βάση τα λαχανικά

«Πάρα πολύς κόσμος στην πρώτη καραντίνα μαγείρευε υγιεινά. Προβληματίστηκε λίγο και δεν έφτιαχνε μόνο burger. Το μπανανο-κέικ το είδα παντού», είπε.

Σύμφωνα με την ίδια, η στροφή στην υγιεινή διατροφή αποτελεί μία θετική τάση η οποία μπορεί παράλληλα να βοηθήσει και στην πρόληψη κάποιων ασθενειών που ίσως υπήρχαν σε μεγαλύτερο ποσοστό στο παρελθόν.

Σπιτικά energy balls με αποξηραμένα φρούτα, κακάο, μέλι και ξηρούς καρπούς

7 ιδέες για υγιεινά και θρεπτικά σνακ μέσα στο σπίτι

Καθώς το τσιμπολόγημα έχει μπει για τα καλά στη ζωή όλων, η κ. Λυσικάτου πρότεινε μέσω του star.gr επτά ιδέες για υγιεινά και απολαυστικά σνακ τα οποία μπορούμε να ετοιμάσουμε γρήγορα στο σπίτι μας, όσο «Μένουμε Ασφαλείς».

•    Στικς λαχανικών με ντιπ χούμους: Με καρότο, αγγούρι ή κάποια κριτσίνια ολικής άλεσης τα οποία μπορούμε να συνοδεύσουμε με ντιπ χούμους που είναι πολύ εύκολο να φτιάξουμε στο σπίτι
•    Πατατάκια από λαχανικά: Aπό γλυκοπατάτα ή καρότο, τα οποία θα κόψουμε σε πάρα πολύ λεπτές φλοίδες, θα τα βάλουμε σε αντικολλητικό χαρτί και θα τα ψήσουμε στον αέρα. Μπορούμε να τα συνδυάσουμε με ντιπ γουακαμόλε από αβοκάντο
•    Σπιτικό ποπ- κορν: Eύκολο στην παρασκευή, είναι το παραδοσιακό συνοδευτικό μιας ταινίας. Δεν έχει πάρα πολλές θερμίδες καθώς τρία φλυτζάνια ισοδυναμούν με μία φέτα ψωμί. Έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τα υπόλοιπα που θα μπορούσαμε να είχαμε φάει όπως νάτσος με τυρί ή σάλτσα.

Aυτές είναι οι υγιεινές τροφές που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα

•    Energy balls: Mε αποξηραμένα φρούτα, κακάο, μέλι, ξηρούς καρπούς και επικάλυψη καρύδας. Αποτελούν χορταστικό συνδυασμό και πολύ θρεπτικό
•    Ρυζογκοφρέτες: Mε ταχίνι, κακάο, μέλι και λιναρόσπορο. Αν υπάρχει η ανάγκη για γλυκό, η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί ένα θρεπτικό συνδυασμό
•    Porridge: Βράζουμε τη βρώμη, σε νερό, γάλα ή κάποιο φυτικό ρόφημα και προσθέτετε μήλο, μέλι και κανέλα για ένα γρήγορο και γλυκό σνακ
•    Smoothie: Με μπανάνα, φυτικό ρόφημα (π.χ. γαλα αμυγδάλου), μέλι, σπόρους chia και λιναρόσπορο, αλλά και μύρτιλα που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες βοηθούν πάρα πολύ στη μείωση κατακράτησης λόγω του άγχους

«Σε κάθε περίπτωση η οργάνωση των γευμάτων θα σας κρατήσει μακριά από το τσιμπολόγημα και τα γλυκά. Δημιουργήστε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής με τρία κύρια γεύματα και 2- 3 ενδιάμεσα σνακ και επιλέξτε ποικιλία τροφίμων», ανέφερε η κ. Λυσικάτου. 

Όπως αποκάλυψε, το μυστικό για τη διατήρηση του βάρους μέσα στην καραντίνα είναι τα συχνά γεύματα και οι σωστές επιλογές.

«Ακόμη και η κατανάλωση των υγιεινών τροφίμων θα πρέπει να γίνεται με μέτρο ώστε να αποφεύγεται η αύξηση του ημερήσιου ενεργειακού ισοζυγίου», είπε.

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top