Πώς να χάσετε τα κιλά των διακοπών

Πείτε αντίο στις εξαντλητικές δίαιτες

κιλά και ζυγαριά

Εκτιμάται ότι, κάθε καλοκαίρι, οι Έλληνες επιστρέφουμε από τις διακοπές με τρία έως και έξι κιλά περισσότερα. Η αλλαγή των συνηθειών, η έλλειψη ελέγχου όσον αφορά τα γεύματα και το αλκοόλ και η γενικότερη χαλαρότητα των διακοπών μεταφράζονται σε μια αύξηση του βάρους, που γίνεται πιο εμφανής, όταν προσπαθούμε να χωρέσουμε στα ρούχα που μας έκαναν μια χαρά πριν από τις διακοπές. 

Οι περισσότεροι, με την επιστροφή από τις διακοπές και με στόχο να χάσουν τα έξτρα κιλά, αποφασίζουν να κάνουν εξαντλητικές δίαιτες ή περίεργα προγράμματα αποτοξίνωσης. Αμφότερα είναι επικίνδυνα για το σώμα, αλλά και αναποτελεσματικά καθώς η πλειονότητα ξαναπαίρνει τα κιλά που έχασε. Ο μόνος τρόπος για να χάσουμε τα κιλά που πήραμε τόσο γρήγορα είναι να εφαρμόσουμε την κοινή λογική για να προσπαθήσουμε να χάσουμε βάρος σταδιακά, με σεβασμό προς το σώμα και την υγεία μας.

Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να επιστρέψουμε στις καλές συνήθειες, που «ξεχάσαμε» κατά τη διάρκεια των διακοπών: είναι απαραίτητο να ανακτήσετε τους συνήθεις χρόνους των γευμάτων σας, να τρώτε πέντε φορές ημερησίως (τρία κύρια γεύματα και δύο υγιεινά σνακ το πρωί και το απόγευμα, με τα φρούτα και τους καρπούς να αποτελούν ιδανικές επιλογές).

Επίσης, ήρθε η ώρα να πούμε αντίο στα τηγανητά, στα πατατάκια και στα παγωτά. Παράλληλα με τη μείωση της κατανάλωσης λίπους και αλατιού, θα πρέπει να αυξήσουμε την κατανάλωση ψαριών (ειδικά λευκών που είναι υποθερμικά), λαχανικών και φρούτων. Δεν είναι απαραίτητο να αφαιρέσετε εντελώς το αλκοόλ από τη διατροφή σας, αλλά θα πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωση του. Εκτός από το αλκοόλ, οι σόδες, τα αναψυκτικά και οι συσκευασμένοι χυμοί, θα πρέπει επίσης να ελαχιστοποιηθούν, Αν θέλετε να πιείτε κάτι, μπορείτε να επιλέξετε ένα αφέψημα: το πράσινο έχει καθαρτικές ιδιότητες και είναι ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην πεπτική διαδικασία. Να θυμάστε ότι θα πρέπει να επιβραβεύετε τον εαυτό σας για κάθε καλή επιλογή: μπορείτε να ψωνίσετε ρούχα, να πάτε σε ένα σπα ή να παίξετε στοίχημα.

ΑΣΚΗΣΗ

Ποιες είναι οι πιο ενδιαφέρουσες επιλογές; Ακολουθούν μερικές προτάσεις: 

Περπάτημα: είναι η πιο απλή αερόβια σωματική δραστηριότητα που μπορούμε να εκτελέσουμε. Ο στόχος θα ήταν να περπατάτε κάθε μέρα, ει δυνατόν με ζωηρό ρυθμό, για τουλάχιστον 30 λεπτά. Η πρόκληση θα μπορούσε να είναι η συμπλήρωση των 10.000 βημάτων (λίγα χιλιόμετρα). Για καλύτερα αποτελέσματα, αναζητήστε κεκλιμένα μονοπάτια και εναλλασσόμενες κορυφές μεγαλύτερης και μικρότερης έντασης. Εναλλακτικές λύσεις; Βόλτα με το ποδήλατο, κολύμπι, skate, χορός ή, αν είστε σε καλή φυσική κατάσταση, τρέξιμο (τρεις ημέρες την εβδομάδα).

Εκγύμναση υψηλής έντασης ή HIIT: Γρήγορο, εύκολο και αποτελεσματικό, η εκγύμναση ανά διαστήματα υψηλής έντασης μπορεί να γίνει οπουδήποτε, αλλά θα πρέπει να θυμάστε ότι δεν είναι για  όλους. Θα πρέπει να έχετε εκ των προτέρων μια καλή φυσική κατάσταση και να μην έχετε προβλήματα με τις αρθρώσεις σας. Εκτός από τη βελτίωση της αντοχής, ενισχύει τους μυς ολόκληρου του σώματος.

Ασκήσεις αντοχής: Ένας ισχυρός μυς είναι ο καλύτερος φίλος του μεταβολισμού. Με το δικό σας σωματικό βάρος, με ελαστικούς ιμάντες ή με αλτήρες, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι απαραίτητες, ειδικά μετά από τα  40. Είναι απαραίτητο να ζητήσετε τη βοήθεια ενός επαγγελματία, που να σχεδιάσει ένα προσαρμοσμένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με τις ανάγκες σας.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top