Πτώση αεροσκάφους: Προσπάθησε να εκτιναχθεί ο πιλότος και δεν τα κατάφερε;

Τα σενάρια για τα αίτια της πτώσης – Την Παρασκευή η κηδεία του

Τα σενάρια για τα αίτια της πτώσης - Το ρεπορτάζ του Κώστα Συμεωνίδη στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων του Star (28/12) 

Σε τριήμερο πένθος βρίσκονται οι Ένοπλες Δυνάμεις, μετά από τον θάνατο του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν το εκπαιδευτικό αεροσκάφος του συνετρίβη στην Καλαμάτα, μπροστά στα μάτια της συζύγου και των παιδιών του.

Η κηδεία του θα γίνει την Παρασκευή στις 11:00 στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στη Μεγάλη Μαντίνεια του δήμου Δυτικής Μάνης. 

Καλαμάτα: Συγκλονίζει η μητέρα του πιλότου - «Το παιδί μου... Αχ!»

Όπως έγινε γνωστό, ο 40χρονος πιλότος πετούσε κοντά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας όταν λίγο πριν την προσγείωσή του, το αεροσκάφος τους, έχοντας αναπτύξει καθοδική ταχύτητα, χωρίς ο ίδιος να αναφέρει κάποια βλάβη, συνετρίβη. 

O 40χρονος Επισμηναγός είτε προσπάθησε να εκτιναχθεί με το κάθισμά του και δεν τα κατάφερε, είτε δεν ήθελε να πέσει το αεροσκάφος σε κατοικημένη περιοχή και γι' αυτό δεν το εγκατέλειψε

O 40χρονος Επισμηναγός είτε προσπάθησε να εκτιναχθεί με το κάθισμά του και δεν τα κατάφερε, είτε δεν ήθελε να πέσει το αεροσκάφος σε κατοικημένη περιοχή και γι' αυτό δεν το εγκατέλειψε

 Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο επισμηναγός όταν αντιλήφθηκε το πρόβλημα είτε δεν πρόλαβε να εκτιναχθεί με το κάθισμά του, είτε δεν ήθελε να ρίξει το αεροσκάφος σε κατοικημένη περιοχή και γι’ αυτό δεν το εγκατέλειψε. 

Καλαμάτα: Σενάρια για τη συντριβή του αεροσκάφους

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για να διερευνηθούν τα αίτια του δυστυχήματος. 

Το σημείο της συντριβής τους αεροσκάφους στην Καλαμάτα - tharrosnews

Το σημείο της συντριβής τους αεροσκάφους στην Καλαμάτα - tharrosnews

Σύμφωνα με στρατιωτικούς κύκλους το σχετικό πόρισμα αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα και να δίνει απαντήσεις για τη νέα τραγωδία στην Πολεμική Αεροπορία. 

Καλαμάτα: Αποκολλήθηκε κρίσιμο κομμάτι του αεροσκάφους - Έπεσε στην πίστα

Οι αρχές εξετάζουν όλα τα σενάρια, μεταξύ αυτών να υπήρξε βλάβη στο αεροσκάφος που οδήγησε στη συντριβή του, ενώ αρκετά στοιχεία δίνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρίσκονταν στην περιοχή.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του STAR, oι πρώτες ενδείξεις «δείχνουν» δομικό πρόβλημα στο αεροσκάφος ως πιθανότερη αιτία του τραγικού δυστυχήματος, αφού η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει φωτογραφίες μέσα από το αεροδρόμιο, που δείχνουν ένα κομμάτι μήκους περίπου 1 – 1,5 μέτρου να είναι πεσμένο στην πίστα απογείωσης, το οποίο δεν είναι καμένο.

Καλαμάτα: «Ήταν η τελευταία πτήση πριν τις διακοπές με την οικογένειά του»

Πρόκειται για μέρος πτέρυγας του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, πιθανόν από το κάθετο σταθερό που βρίσκεται στο πίσω μέρος και περιλαμβάνει τα πηδάλια διεύθυνσης.

 Ο πιλότος έκανε «βύθιση» κατά τη διάρκεια της άσκησης, μία κίνηση στη διάρκεια της οποίας το αεροσκάφος δέχεται μεγάλο φορτίο στα δομικά μέρη, ύστερα έκανε απαγκίστρωση και σε ύψος περίπου 2.000 ποδιών αποκολλήθηκε αυτό το κρίσιμο κομμάτι του αεροπλάνου. 

Καλαμάτα: «Έπρεπε το αεροπλάνο να είχε αντικατασταθεί»

Ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μιλώντας στο Mega τόνισε πως το 2023 ήταν μια βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, καθώς είναι ο έκτος πιλότος που χάνεται φέτος σε δυστύχημα. 

Καλαμάτα: Νεκρός ο πιλότος του εκπαιδευτικού αεροσκάφους

«Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος», είπε και πρόσθεσε:

«Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Είναι ένα αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».

Σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη: «Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Τέλος, ο ίδιος υπογραμμίζει πως: «Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία αντικατάστασης».

Καλαμάτα: Πώς σημειώθηκε η τραγωδία

Σύμφωνα με πληροφορίες η μοιραία πτήση της Τετάρτης ήταν η τελευταία του 40χρονου επισμηναγού με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye, αφού θα πήγαινε στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου Τ-6.

O πιλότος είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος και στις 11:28 το αεροσκάφος συνετρίβη μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μπροστά στα μάτια της συζύγου και των παιδιών του, που τον περίμεναν να προσγειωθεί. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top