Πανελλαδικές 2020: Χρήσιμες συμβουλές για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών

Εξετάζονται αύριο σε αυτά οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών

πανελλαδικές

Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών εξετάζονται αύριο οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Πανελλαδικές 2020: Οι απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

Το star.gr και τα φροντιστήρια «Σπουδή» δίνουν χρήσιμες συμβουλές, ώστε αύριο οι υποψήφιοι να αντιμετωπίσουν με επιτυχία το μάθημα των Μαθηματικών. 

Πανελλαδικές 2020: Tips για τη διαχείριση του άγχους της τελευταίας στιγμής

Για το Διδαγμένο Κείμενο

Να θυμάστε ότι:

  • Οι ερωτήσεις Α1 και Α2 αφορούν στην κατανόηση του αρχαίου κειμένου. 
  • Εάν τεθούν ερωτήσεις ανοικτού τύπου, θα απαντήσετε με συντομία και θα στηριχθείτε μόνο στα στοιχεία του προς εξἐταση κειμένου.
  • Εάν τεθούν ερωτήσεις κλειστού τύπου, θα προσέξετε πολύ τις  πιθανές «παγίδες στη διατύπωση


Οι ερωτήσεις Β1 και Β2 αφορούν στην ερμηνεία του κειμένου.

Πρέπει να στηρίζεστε:

  • στα ερμηνευτικά σχόλια του σχολικού βιβλίου
  • στα στοιχεία του αρχαίου κειμένου
  • στο πρόσθετα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο εκπαιδευτικό υλικό που σας έχει δοθεί.

Πρέπει να συνθέσετε την απάντησή σας με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι:

  • Εύστοχη
  • Πλήρης
  • Τεκμηριωμένη

Δεν πρέπει να παραλείπετε τα χωρία του αρχαίου κειμένου τα οποία τεκμηριώνουν την απάντησή σας. Καλό είναι να παραπέμπετε στο ακριβές χωρίο και όχι σε ολόκληρο το κείμενο.

Η ερώτηση Β3 αφορά στην εισαγωγή των αρχαίων κειμένων και εξετάζεται με ερώτηση κλειστού τύπου. Πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση σε:

  • ονόματα
  • ημερομηνίες
  • τίτλους έργων
  • απόψεις που έχουν διατυπωθεί 
  • ρήσεις 
  • ορολογία 
  • στοιχεία εντός παρένθεσης

Η ερώτηση Β4 αφορά στο λεξιλόγιο του κειμένου. Πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση σε:

  • ετυμολογία
  • ομόρριζες λέξεις της νέας και της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.


Η ερώτηση Β5 αφορά στο αδίδακτο παράλληλο κείμενο που θα σας δοθεί. 

  • Καλό είναι να διαβάσετε πρώτα την ερώτηση που θα τεθεί, προκειμένου να εντοπίσετε το ζητούμενο ή τα ζητούμενα. Αυτό θα σας βοηθήσει πολύ καθώς την ώρα που θα διαβάζετε το κείμενο, θα ξέρετε «τι ψάχνετε»!  Θα μπορείτε να εντοπίσετε μόνο τα στοιχεία που αφορούν στην ερώτηση. Έτσι, θα επικεντρωθείτε μόνο σε αυτά και θα κερδίσετε χρόνο. 
  • Όταν θα διαβάζετε το κείμενο (μία με δύο φορές, ανάλογα με τη δυσκολία του), καλό είναι να σημειώνετε τα στοιχεία που θα αξιοποιήσετε στην απάντησή σας.
  • Εάν ζητηθεί να συγκρίνετε/ να συσχετίσετε το αρχαίο με το μεταφρασμένο κείμενο, πρέπει να εντοπίσετε ομοιότητες και διαφορές σχετικά με αυτό που θα σας ζητηθεί. Φυσικά, μπορεί να  υπάρχουν μόνο ομοιότητες, μόνο διαφορές ή και τα δύο.
  • Ενδέχεται να σας ζητηθεί να εντοπίσετε μόνο ομοιότητες ή μόνο διαφορές.

Πρέπει να συνθέσετε την απάντησή σας με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι:

  • Εύστοχη
  • Πλήρης
  • Τεκμηριωμένη

Και σε αυτήν την ερώτηση απαιτείται τεκμηρίωση με χωρία και των δυο κειμένων (πρωτότυπου και μεταφρασμένου).

Για το Αδίδακτο  Κείμενο

  • Διαβάζουμε προσεκτικά  τόσο το εισαγωγικό σημείωμα όσο και  το αδίδακτο κείμενο που  δίνεται για εξέταση.  
  • Λαμβάνουμε υπόψη μας , για τη μετάφραση, το λεξιλόγιο  που μπορεί να δίνεται στο τέλος του αδίδακτου κειμένου.
  • Μεταφράζουμε  με ακρίβεια το αδίδακτο κείμενο συνυπολογίζοντας πάντα και το νόημα του αποσπάσματος.
  • Για να απαντήσουμε στην  ερώτηση  κατανόησης  αντλούμε πληροφορίες από το κείμενο  και συμβουλευόμαστε παράλληλα και το εισαγωγικό σημείωμα.Στην απάντησή μας παραθέτουμε λέξεις ή φράσεις του κειμένου που αιτιολογούν την άποψή μας.
  • Διαβάζουμε προσεκτικά τις εκφωνήσεις των ερωτήσεων  της γραμματικής και του συντακτικού που θα σας ζητηθεί να απαντήσετε.
  • Στο τέλος της εξέτασης  ελέγχουμε αν απαντήσαμε σε όλα τα υποερωτήματα στα οποία κάθε ερώτηση μπορεί να επιμερίζεται.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top