Εννιάχρονος τυφλώθηκε από στυλό με λέιζερ στον Βόλο

Του άνοιξε τρύπα στον αμφιβληστροειδή φακό

Το 80% της όρασής του έχασε ένα εννιάχρονο αγόρι από τη χρήση στυλό με πράσινο λέιζερ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το παιδί κοιτούσε συνεχώς την πράσινη δέσμη λέιζερ, με συνέπεια να του τρυπήσει τον αμφιβληστροειδή φακό του αριστερού του ματιού.

Η περίπτωσή του παρουσιάστηκε στο διεθνούς φήμης ιατρικό περιοδικό The New England Journal of Medicine από την επίκουρη καθηγήτρια οφθαλμολογίας Σοφία Ανδρούδη του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και την χειρουργό οφθαλμίατρο - παιδοφθαλμίατρο Ελένη Παπαγεωργίου του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Λάρισας.

Η ενέργεια από έναν δείκτη λέιζερ που στοχεύει κατ' ευθείαν το μάτι, σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ, «μπορεί να είναι περισσότερο επιβλαβής από ό,τι αν κοιτάζει κανείς απευθείας τον Ήλιο».

Γι’ αυτό το λόγο η FDA απαγορεύει τους δείκτες λέιζερ ισχύος άνω των πέντε μιλιβάτ, ενώ σε άλλες χώρες η απαγόρευση αφορά τους δείκτες άνω του ενός μιλιβάτ (mW).

Όμως, δεν διαθέτουν όλα τα προϊόντα την κατάλληλη σήμανση ή μπορεί στην πραγματικότητα να έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή ισχύ από την αναγραφόμενη, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας.

Επιπλέον, όπως επισημαίνουν και οι δύο Ελληνίδες οφθαλμίατροι, δυστυχώς οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν πιο ισχυρούς δείκτες λέιζερ μέσω του διαδικτύου.

Στην περίπτωση του εννιάχρονου αγοριού δεν είναι σαφές πόση ακριβώς ήταν η ισχύς της δέσμης λέιζερ. Πάντως, η βλάβη στο αριστερό μάτι του παιδιού ήταν πολύ σοβαρή για να αποκατασταθεί με επέμβαση, με αποτέλεσμα περίπου ενάμισι χρόνο μετά το συμβάν, η όρασή του να έχει παραμείνει μειωμένη.

 

Δείτε ολόκληρο το μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του STAR με την Πόπη Τσαπανίδου εδώ 

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top