Pirelli: Μια «σκληρή» πρόκληση στην Βαρκελώνη

Η μεγάλη δοκιμασία των ελαστικών

Pirelli: Μια «σκληρή» πρόκληση στην Βαρκελώνη

Ο δέκατος γύρος της σεζόν είναι μια “σκληρή” δοκιμασία για την Formula 1. Όπως συνήθως το Grand Prix της Ισπανίας διεξάγεται στην πίστα της Βαρκελώνης-Καταλονίας, η οποία είναι μία από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα μονοθέσια και τα ελαστικά. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και φέτος, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες για στεγνό οδόστρωμα του 2024 - C1 ως σκληρή γόμα, C2 ως μεσαία γόμα και C3 ως μαλακή γόμα. Αυτή η επιλογή είχε γίνει και στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν.

Η πίστα θέτει μια ολοκληρωμένη πρόκληση και ξεχωρίζει γι’ αυτό παγκοσμίως, όχι μόνο μεταξύ των πιστών του ημερολογίου της Formula 1. Πέρα από τις ευθείες, διαθέτει κάθε δυνατό τύπο στροφής, με κάποιες από αυτές, όπως η στροφή 3 και ο συνδυασμός των στροφών 13 και 14 που οδηγούν στην κύρια ευθεία, να είναι πολύ υψηλής ταχύτητας. Οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ειδικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου είναι ιδιαίτερα υψηλές, εν μέρει επειδή οι εννέα από τις 14 στροφές είναι προς τα δεξιά.

Pirelli: Μια «σκληρή» πρόκληση στην Βαρκελώνη

Για πολλά χρόνια, αυτή η πίστα φιλοξενούσε τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των ομάδων και επίσης σηματοδοτούσε την έναρξη του ευρωπαϊκού κομματιού της σεζόν, που ταυτίζονταν με την άφιξη των πρώτων σημαντικών αναβαθμίσεων της χρονιάς. Πλέον οι δοκιμές εξέλιξης πριν την έναρξη της σεζόν δεν γίνονται εκεί, αλλά η Βαρκελώνη εξακολουθεί να αποτελεί μια αποκαλυπτική δοκιμασία, που αντιμετωπίζεται με δέος από όλες τις ομάδες επειδή - και σε αυτή την περίπτωση, το κλισέ ισχύει - εάν ένα μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό εκεί, είναι γρήγορο σε όλους τους τύπους πίστας.

Το 2023, επανήλθε η αρχική διάταξη, που χρησιμοποιήθηκε από το 1991 όταν αυτή η πίστα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο της Formula 1. Η διάταξη άλλαξε το 2007 με την εισαγωγή ενός σικέιν πριν την τελευταία στροφή, με στόχο τη δημιουργία μιας ακόμη ευκαιρίας προσπέρασης, κάτι που όμως δεν επετεύχθη. Στην πραγματικότητα, η αφαίρεση του σικέιν, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική διαμόρφωση των σημερινών μονοθεσίων, έχει οδηγήσει σε αύξηση των προσπεράσεων. Πέρυσι αυτή η πίστα πέρασε από μεσαία στη σχετική κατάταξη με τις ευκαιρίες για προσπέραση σε μια από τις τέσσερις κορυφαίες.

Pirelli: Μια «σκληρή» πρόκληση στην Βαρκελώνη

Ο φετινός αγώνας είναι ο 54ος για το Grand Prix της Ισπανίας. Αντίστοιχα είναι η 34η που θα διεξαχθεί στη συγκεκριμένη πίστα. Το Ισπανικό GP εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1951 και μονιμοποιήθηκε το 1986. Η πίστα του Μοντμελό είναι η πέμπτη που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix: προηγουμένως διεξήχθη εντός πόλης στην πρωτεύουσα της Καταλονίας, δύο φορές στην Pedralbes και τέσσερις φορές στο Montjuïc. Διεξήχθη επίσης στις μόνιμες πίστες της Jarama στα περίχωρα της Μαδρίτης (

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top