Δοκιμάζουμε το νέο Kia Niro 1.6 Hybrid

Με διαστημική εμφάνιση και υψηλή τεχνολογία  

Δοκιμάζουμε το νέο Kia Niro 1.6 Hybrid

Η Kia τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε κατασκευαστικό...οργασμό και παρουσιάζει πλήθος μοντέλων που έχουν αρχίσει να «ενοχλούν» τους Ευρωπαίους και Ιάπωνες ανταγωνιστές της. Αυτό το έχει καταφέρει καθώς οι προτάσεις της σε κάθε κατηγορία χαρακτηρίζονται από την όμορφη σχεδίαση, τον πλούσιο εξοπλισμό και την προκλητική τιμή που δύσκολα βρίσκεις  στην αγορά. Αυτή την φορά δοκιμάζουμε την ολοκαίνουργια πρόταση της που ακούει στο όνομα Niro.Πάμε λοιπόν να δούμε πόσο ...«ό-ν-ε-ιρο» για πολλούς είναι το Niro.  

Το νέο Kia Niro 1.6 Hybrid     
Το Kia Niro δεύτερης γενιάς ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής είναι ένα SUV-crossover το οποίο συμπληρώνει την γκάμα μοντέλων που απαρτίζεται από το πιο μικρό Stonic, το σπορτίβικο XCeed και το μεγαλύτερο Sportage. Διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, υβριδικό και  plug-in υβριδικό. Η Kia του δίνει την κωδική ονομασία  Compact Crossover Utility Vehicle. Εμείς είχαμε την ευκαρία να δοκιμάσουμε την ήπια υβριδκή έκδοση Kia Niro 1.6 Hybrid που ουσιαστικά φορτίζεται μόνη της! Ένα μοντέλο που έρχεται αντιμέτωπο με σκληρους αντιπάλους όπως είναι το Toyota C-HR και το Ηonda HR-V που αποτελούν για πολλούς και σημεία αναφοράς για την κατηγορία.  

Το πλαινό μέρος του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid
Το  νέο Niro «πατάει» στην σύγχρονη  πλατφόρμα «Κ» της εταιρίας, η οποία εχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής ο οποίος προσφέρει μεγαλύετρη στρεπτική ακαμψία και κατά 20,3 κιλά μειωμένο βάρος. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος είναι  4.420 mm, το πλάτος στα 1.825 mm, το ύψος έως 1.570 mm και το μεταξόνιο φτάνει στα 2.720 mm. Βάρος: 1.474 κιλά.


Σχεδιαστικά ακολουθεί την ταυτότητα «Opposites United» φράση που μεταφράζεται ως «τα αντίθετα, έλκονται». Το Niro σε όλο το αμάξωμα του, χαρακτηρίζεται από τα γεωμετρικά τετράγωνα μοτίβα. Μπροστά ξεχωρίζει η μάσκα με τα  LED φωτιστικά σώματα σε σχεδίαση μπούμερανγκ με  τη λεπτή μαύρη λωρίδα στο επάνω τμήμα της μάσκας να τα ενώνει οπτικά .

Το πλαινό μέρος του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid

Το πιο ενδιαφέρον μέρος του αμαξώματος το οποίο δεν συναντάμε σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι το πίσω μέρος όπου οι κολώνες χρωματίζονται διαφορετικά, με τα  μπούμερανγκ φωτιστικά σώματα να τις «αγκαλιάζουν».

Τα φωτιστικά σώματα του νέου  Kia Niro 1.6 Hybrid

Βέβαια υπάρχουν και άλλες λεπτομέρειες που του δίνουν μια «πιο περιπετειώδη» όψη όπως είναι οι ράγες οροφής, οι όμορφες  ζάντες αλουμινίου και οι LED φωτισμοί στην άκρη του κάθε καθρέπτη. Με αυτά και με αυτά οι σχεδιαστές πέτυχαν έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή της τάξεως Cd: 0,29.

Το Ταμπλό του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid
Το εσωτερικό του όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής είναι ένα  μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικώ,ν με ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμολόγηση. Σχεδιαστικά το ταμπλό είναι στραμμένο προς την θέση του οδηγού και φιλοξενεί δύο οθόνες  των 10,25 ιντσών που ενώνονται σε μία ενιαία μαύρη επιφάνεια. Η μια οθόνη μπροστά από τον οδηγό είναι ο πίνακας οργάνων ο οποίος αλλάζει γραφικά ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Eco – Sport). Το στροφόμετρο εμφανίστηκε  μόνο όταν επιλέξαμε το πρόγραμμα  Sport.

Το εσωτερικό του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid

Οι επιλογές παραμετροποίησης είναι πολλές με τις ανάλογες πληροφορίες να εμφανίζονται κατά το δοκούν του οδηγού. Στην κορυφαία έκδοση υπάρχει  και Head-Up Display όπου προβάλλονται όλες οι σημαντικές πληροφορίες  μεταξύ των οποίων και η προειδοποίηση σε έκτακτο κίνδυνο.

Η κάμερα οπισθοπορείας του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid

Κάτω από την οθόνη υπήρχε μια επιφάνεια αφής η οποία ανάλογα με το Mode που έχει επιλεγεί αλλάζει και λειτουργίες. Είναι το κέντρο ελέγχου του κλιματισμού, και όταν το αγγίξεις  μετατρέπεται σε χειριστήριο διάφορων λειτουργιών όπως είναι το ηχοσύστημα, η συνδεσιμότητα η πλοήγηση κ.α. Μιλάμε δηλαδή ουσιαστικά για μια ακόμη οθόνη. Όλα αυτά βέβαια χρειάζονται έναν μικρό χρόνο προσαρμογής για τον «τυφλό» χειρισμό τους.

Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid
Πάρτε τώρα μια ανάσα για να διαβάσετε το πακέτο των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας  που διαθέτει το Kia Niro.Με την κωδική ονομασία  DriveWise η ομπρέλα ασφαλείας περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορτείας , Driver Attention Warning (DAW), Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA),Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA),  Highway Driving Assist (HDAHigh Beam Assist (HBA), Navigation - Smart Cruise Control-Curve (NSCC-C), και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).Για όλα αυτά υπάρχουν ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις με την ενεργοποίηση τους.

Οι χώροι επιβατών του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid
Όσον αφορά τους  χώρους επιβατών αυτοί χαρακτηρίζονται άνετοι ενώ εξαιρετική είναι και η στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα με τις δερμάτινες επενδύσεις. Το μακρύ μεταξόνιο σύμφωνα με την εταιρία προσφέρει διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών 1.011 χιλιοστά.

Τα καθίσματα του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid

Επιπλέον υπάρχουν πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα σας ενώ στην κονσόλα υπάρχουν και δυο εύχρηστες ποτηροθήκες και ένα βαθύ ντουλαπάκι πίσω από αυτές 

Το πορτμπαγκάζ του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid

Για τις αποσκευές των επιβατών  υπάρχουν διαθέσιμα 450 λίτρα στο πορτμπαγκάζ  με το διπλό δάπεδο. Τιμή η οποία χαρακτηρίζεται ικανοποιητική και η οποία μπορεί  να φθάσει έως και τα 1.445 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Ο κινητήρας του νέου KIa Niro Hybrid
Στην «καρδιά» του Kia Niro της δοκιμής μας υπήρχε ένας τετρακύλινδρος  ατμοσφαιρικός  βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων Smartstream GDI με ιπποδύναμη 105 ίππους και 144 Nm ροπής. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 43,5 ίππων και 170 Nm.Η συνδυαστική ισχύ είναι 141 ίπποι και ροπή 256 Nm από το ρελαντί των 1.000 μέχρι τις 2.400 σ.α.λ. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα  1,32 kWh .Το ηλεκτρικό μοτέρ όπως γίνεται στα υβριδικά συστήματα χωρίς καλώδιο φόρτισης λειτουργεί για μικρά χρονικά διαστήματα, είτε ως ηλεκτρικό είτε δίνοντας έξτρα ροπή στον βενζινοκινητήρα.

Ο διακόπτης  ταχυτήτων του νέου Kia Niro 1.6 Hybrid
Το μεγάλο προσόν είναι η μετάδοση της κίνησης  μπροστά μέσω του αυτόματου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου ταχυτήτων 6DCT με τις 6 σχέσεις που αλλάζουν γρήγορα χωρίς «κρεμάσματα» και χωρίς το ενοχλητικό βουητό άλλων CVT κιβωτίων. Η διαφορά ακόμη σε αυτό το κιβώτιο σε σχέση με άλλα είναι ότι η όπισθεν γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος γυρνάει σε αντίστροφη φορά. Η λειτουργία αυτή έχει εξοικονομήσει 2.3 κιλά βάρους και κάνει επιπλέον εξοικονόμηση καυσίμου σε ποσοστό 0,62%.  

Το μπροστινό μέρος του νέου KIa Niro
Ξεκινώντας είδαμε από τα πρώτα χιλιόμετρα ότι το τράβηγμα του υβριδικού συνόλου με την βοήθεια του ηλεκτροκινήρα θυμίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίνοντας άμεσα την τιμή ροπής όπως σας είπαμε και πιο πάνω . Επιλέξαμε την Eco όταν βγήκαμε στον ανοιχτό δρόμο.όταν θελήσαμε κάτι πιο άμεσο επιλέξαμε  το πρόγραμμα “Sport” αλλάζοντας με αυτόν τον τρόπο την χαρτογράφηση του μηχανικού συνόλου.

Ο πίνακας οργάνων του νέου KIa Niro Hybrid

Σε αυτή την λειτουργία τα paddles πίσω από το τιμόνι χρησιμεύουν για την χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων δίνοντας σου μεγαλύτερη συμμετοχή στην επίτευξη των επιδόσεων. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δευτερόλπετα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Προσέξτε τώρα. Όταν επιλέξετε το πρόγραμμα Eco τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν χρησιμεύουν για τις αλλαγές ταχυτήτων αλλά ως διακόπτες για την αύξηση ή μείωση της ανάκτησης της ενέργειας από το φρενάρισμα.

Μάλιστα όταν επιλέξετε την υψηλότερη βαθμίδα  αυτής της κλίμακας, το Kia Niro φρενάρει και επιταχύνει με  την διαδικασία του one-pedal σαν να ήταν ηλεκτρικό.Στην εκκίνηση αλλά και στις χαμηλές ταχύτητες το Niro κινείται σχεδόν αποκλειστικά με το ρεύμα. Απο εκεί και πέρα όταν θέλετε το κάτι παραπάνω ουσιαστικά την βαριά δουλειά αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας με ότι μπορεί να του δώσει ο ηλεκτροκινητήρας όσο έχει ενέργεια η μπαταρία.

Όλα αυτά γίνονται εμφανέστατα μέσω της κεντρικής οθόνης που σου δείνει αναλυτικά τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος .Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 5-6 λίτρα ανά 100 χλιμ. ενώ με λίγη προσπάθεια μπορεί στην λειτουργία Eco να κατέβει έως και ένα λίτρο ακόμη.

Το πίσω μέρος του νέου  Kia Niro 1.6 Hybrid
Στον δρόμο τώρα το Kia Niro διαθέτει μια ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε ακριβότερα μοντέλα.Οι αναρτήσεις διαθέτουν γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω . Η ρύθμιση τους είναι προσανατολισμένες στην άνεση. Στις στροφές με τον συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου το Kia είναι σταθερό στις απότομες καμπές του δρόμου με τις κλίσεις να είναι ελεγχόμενες ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει σωστό βάρος και δίνει πολύ καλή πληροφόρηση.  

Αν καποιοι παρατηρήσουν κάποιες αντιδράσεις στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος αυτό οφείλεται στα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Τα φρένα αποδείχθηκαν  άμεσα και αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες ενώ όπως είπαμε υπάρχει και η λειτουργία του one pedal χωρίς το αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ελέω crossover χαρακτήρα, σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές με αρκετή ευκολία χωρίς όμως να το παρακάνεις καθώς και η τετρακίνηση λείπει και δεν είναι ένα καθαρά off road αυτοκίνητο.

Το νέο Kia Niro 1.6 Hybrid
Σε τελική ανάλυση το Kia Niro είναι ένα ιδιαίτερα σύγχρονο αυτοκίνητο με premium αίσθηαη, πλουσιότατο εξοπλισμό, με τεχνολογικά προηγμένο υβριδικό σύστημα με ένα κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει διπλή λειτουργία, οικονομικότατο σε καύσιμα, με 5 χρόνια δωρεάν service που λειτουργούν ως πρόσθετη αξία. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 34.490 ευρώ για την βασική αλλά πλούσια έκδοση.

Φωτογραφίες; Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top