Δοκιμάζουμε τη νέα ηλεκτρική Ford Mustang Mach- Ε AWD

Ένας θρύλος από το... μέλλον

Ford Mustang Mach- Ε AWD δοκιμή test drive

Η Ford έπιασε το νόημα από την αρχή. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο δεν αρκεί να είναι καλό.Να είναι γρήγορο ή να έχει μεγάλη αυτονομία. Θα πρέπει να προσελκύει τον υποψήφιο αγοραστή είτε με την εμφάνιση είτε με το όνομα που να δέιχνει τις δυνατότητες του.

Έτσι όταν παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο δεν το ονόμασε απλά Ford Mach Electric  αλλά πρόσθεσε και ένα πιασάρικο όνομα από το παρελθόν. Το όνομα Mustang είναι καθοριστικό για την ιστορία της Ford καθώς αφορά το θρυλικό μοντέλο του έχει γράψει χρυσές σελίδες στην ιοστορία της αυτοκίνησης. Ένας θρύλος από το μέλλον θα μπορόυσε να είναι η νέα  Ford Mustang Mach-E, το ηλεκτρικό crossover που όπως θα δούμε παρακάτω κάνει την Tesla  πιο...σκεπτική.


Η νέα Mustang Mach-E έχει πολλές πρωτιές με αρχική διαπίστωση ότι είναι  η πρώτη SUV Mustang στην ιστορία. Ένα αυτοκίνητο οποίο κατά την διάρκεια της δοκιμής μας έκανε πολλούς στο πέρασμά του να γυρνούν τα κεφάλια τους και να το θαυμάζουν με ανοιχτό το στόμα.

Η Ford Mustang Mach-E με διαστάσεις M/Π/Υ 4.712/1.881/1.597 mm και μεταξόνιο τριών μέτρων «πατάει»  πάνω σε ένα νέο πάτωμα, το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτρικά οχήματα.

Δεν είναι ένα απλό SUV καθώς η εμφάνιση της παραπέμπει σε ένα μεγάλο crossover και δικαιολογημένα καθώς  απέχει από το έδαφος μόλις 14,5 εκατοστά. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά καθώς οι εκρηκτικές επιδόσεις χρειάζονται και χαμηλό κέντρο βάρους.


Η σχεδίαση είναι άκρως εντυπωσιακή κυρίως στο μπροστινό μέρος όπου δεσπόζει στην  μεγάλη κλειστή μάσκα  το εμβληματικό λογότυπο με το άλογο να καλπάζει . Τα φωτιστικά σώματα adaptive LED φώτα ρυθμίζουν την δέσμη τους ακολουθώντας το στρίψιμό του τιμονιού και ενεργοποιούν αυτόματα  τους  προβολείς όταν δεν έρχεται αυτοκίνητο  από το αντίθετο ρεύμα. Αν προσθέσουμε σε αυτά το μακρύ καπό και τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού στο πίσω μέρος με το αλογάκι στην μέση του πορτμπαγκάζ έχουμε αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με την θρυλική Mustang.

Όταν βλέπεις το αυτοκίνητο από το πλάι νομίζεις ότι είναι έτοιμο να...χυμήξει Στο μυώδες αμάξωμα  οι σχεδιαστές βάφοντας μαύρη την οροφή αν και  στο μοντέλο της δοκιμής υπήρχε πανοραμική οροφή.

Έτσι κατάφεραν να «κρύψουν» το ύψος της, δίνοντας σαφώς μια πιο coupe αίσθηση. Σε συνδυασμό με τα χρωματισμένα πίσω έντονα τόξα  έδωσαν κάτι από το DNA της κανονικής Mustang.

 
Η τεχνολογία κάνει αισθητή την παρουσία της πριν καν μπείς στο εσωτερικό. Δεν υπάρχουν λαβές στις πόρτες επειδή το άνοιγμα τους γίνεται αυτόματα αρκεί να πατήσεις το σχετικό μπουτόν στην κολώνα. Το ξεκλείδωμα της  Mustang Mach-E  γίνεται είτε με το  κλειδί είτε μέσω εφαρμογής Ford Pass στο κινητό τηλέφωνο είτε μέσω κωδικού στο πληκτρολόγιο αφής στην κεντρική κολόνα.

To FordPass είναι μια προηγμένη εφαρμογή μέσω της οποίας εκτός από το ξεκλείδωμα και άλλες μικρολειτπουργίες μπορείς να το εντοπίζεις στο χάρτη και ,να ρυθμίζεις την φόρτιση. Οι ασφαλείς ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air updates) προσφέρουν βελτιώσεις: από την ενημέρωση του λογισμικού SYNC 4A μέχρι αναβαθμίσεις που βελτιώνουν την ποιότητα, την ικανότητα και την διαχείρηση του οχήματός σου.


Περνάμε στο ποιοτικότατο  εσωτερικό και αντιμετωπίσουμε μια εικόνα που μέχρι σήμερα δεν έχουμε συναντήσει σε κανένα Ford αλλά μόνο σε...Tesla. Μιλάμε για την hi tech  τεράστια κάθετη οθόνη των 15,5  ιντσών με τα εντυπωσιακά γραφικά και την εξαιρετική σε απόκριση και ταχύτητα σε όποια εντολή δίναμε. Αποτελεί το κέντρο ελέγχου ρτου αυτοκινήτου αφού όλα ρυθμίζονται μέσω αυτής .

Στην βάση της υπάρχει και ένας πιεζοστροφικός διακόπτης.Μέσω της οθόνης μπορείς να επιλέξεις τα τρία προγράμματα λειτουργίας “Whisper”, “Active” και…”Untamed”, να ενεργοποιείς την οδήγηση με ένα πεντάλ. Για να μην ξεχνιόμαστε οι μηχανικοί φρόντισαν να υπάρχει η δυνατότητα την ώρα της ηλεκτρικής κίνησης αν επιθυμείς να ακούς από τα ηχεία του αυτοκινήτου τον ήχο  από κινητήρα V8 που σου διεγείρει τις αισθήσεις.

Μέσω της οθόνης έχεις πρόσβαση στον κλιματισμό, στο πλοηγό, στο ηχοσύστημα της B&O ακόμη και στα θερμαινόμενα καθίσματα. Σημαντικότατη λειτουργία που αφορά την ασφάλεια των επιβατών είναι η ειδοποήση στην οθόνη όταν σβήσεις το αυτοκίνητο που σου δείιχνει αν έχεις ξεχάσει στο πίσω κάθισμα ...παιδί ή ακόμη και σκυλί. Μην πείτε ότι είναι υπερβολική αυτή η λειτοργία γιατί ανά τακτά χρονικά διαστήματα έχουμε ακούσει ότι κάποιος αφηρημένος ξέχασε στο πίσω κάθισμα  ένα παιδιί του που κοιμόταν.

Ο εξοπλισμός άνεσης για τους εποιβάτες είναι πλουσίοτατος και διαθέτει μεταξύ άλλων  θερμαινόμενα ,ηλεκτρικά  καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα , ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες,   αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών θερμαινόμενο τιμόνι και μια εuκρινέστατη περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας. Επιπλέον με  το έξυπνο σύστημα Active Park Assist όταν ενεργοποιηθεί, μπορεί να εντοπίσει έναν κατάλληλο κάθετο ή παράλληλο χώρο και στη συνέχεια να σε κατευθύνει εύκολα σε αυτόν. Τα βοηθήματα στάθμευσης με όπισθεν και πλευρικής στάθμευσης ενεργοποιούν επίσης μια ηχητική προειδοποίηση όταν πλησιάζετε πολύ αντικείμενα γύρω σας.


Μπροστά από το τιμόνι συναντάμε μια δεύτερη οθόνη 10,2” που προσφέρει μια σειρά από πληροφορίες όπως είναι η  ταχύτητα και η ηλεκτρική αυτονομία .

Στην βάση της κονσόλας τέλος υπάρχει ο ιδδιαίτερα εύχρηστος  πιεζοπεριστροφικός διακόπτης μέσω του οποίου επιλέγεις την κίνηση.Ακριβώς από κάτω αλλά και από πίσω υπάρχουν μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα σας. Όσον αφορά τους χώρους επιβατών αυτοί χαρατηρίζονται άνετοι και για τους πέντε. Στα μπροστινά ηλεκτρικά καθίμστα υπάρχουν και ηλεκτρικές ρυθμίσες . Η πολυτέλεια κάνει έντονη την εμφάνιση της με τις υψηλής ποιότητας δερμάτινες επενδύσειςκαι τις κόκκινες ραφές στο ταμπλό.

Η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά και αποκαλύπτει ένα σημαντικό χώρο αποθήκευσης. Για τις αποσκευές των επιβατών υπάρχουν διαθέσιμα στο πορτμπαγκάζ  από 402 λίτρα (ανεξαρτήτως αν η έκδοση είναι τετρακίνητη) τιμή η οποία  φτάνει τα 519 λίρα μέχρι την οροφή.

Κάτω όμως από το μπροστινό καπό υπάρχει διαθέσιμος  ένας επιπλέον χώρος 81 λίτρων  που συμπληρώνει το προηγούμενο νούμερο.Τ ο αυτοκίνητο της δοκιμής όπως διέθετε πανοραμική  γυάλινη οροφή με ειδικό κρύσταλο που απορροφούσε την ηλιασκή ακτινοβολία.


Πατάμε τον διακόπτη εκκίνησης και βάζουμε στην ζωή τους ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 351 ίππους και μεταφέρουν την ισχύ τους στους 4 τροχούς. Τα ηλεκτρικά μοτέρ τροφοδοτούνται με  ενέργεια από την μπαταρία 98,7 kWh.

Πατάμε το γκάζι με αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης και αρχίζουμε να νοιώθουμε την επιτάχυνση με την θηριώδη ροπή των 580 Nm ροπής. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με καταιγιστικούς ρτυθμούς και  αθόρυβα .

Οι οδηγοί των διπλανών αυτοκινήτων ξαφνιάζονται καθώς βλέπουν την Mustang Mach- Ε AWD να χάνεται από το οπτικό τους πεδίο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Στην οθόνη μπροσττά από το τιμόνι βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με ρυθμούς...Kit  για να θυμιζθούμε το φουτουριστικό αυτοκίνητο του σήριαλ της δεκαετίας του 80 .

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα με 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα ,τιμή η οποία είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά.Τα νούμερα αυτά  προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη εντύπωαη αν σκεφτούμε ότι οι δυο ηλεκτροκινητήρες είχαν να αντιμετωπίσουν το βάρος αμαξώματος  2182 κιλών.

Εδώ υπάρχει και η δυνατότητα των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης Whisper, Active και Untamed . Επιλέγονρτας την κάθε μια ξεχωριστά διαφοροποιείς και την απόκριση των ηλεκτροκινητήρων, με το Whisper να είναι το πιο «ήπιο» σε λειτουργία.Τώρα για το τικάνει η λειτουργία  “Untamed” από την μετάφραση που σημαίνει  “Ατίθασος” καταλαβαίνεις ότι νιλάμε για ένα σπορ πρόγραμμα όπου τα δίνεις όλα. Η αυτονομία σςε θεωρητικό επίπεδο είναι στα 540 χιλιόμετρα σε ιδανικές συνθήκες κατά τον κύκλο WLTP .

Στην πραγματικότητα όμως  είναι περίπου στα 480 χιλιόμετρα καθώς είναι λίγο δύσκολο να μην πατήσεις παραπάνω το δεξί πεντάλ για να χαρείς τις δυνατότητες των ηλεκτροκινητήρων, ενώ είχαμε και τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό συνέχεια ανοιχτό.Να σημειώσουμε ότι υπάρχει λειτουργία ενός πεντάλ για επιτάχυνση και άμεση επιβράδυνση. Μέση κατανάλωση: 18,7 kWh/100χλμ.

Με την Mustang Mach- Ε AWD θα είστε και πρέπει να είστε ασφαλείς .Ο μακρύς κατάλογος ηελκτρονικών συστημάτων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 11 αερόσακους, ESP, προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, επιτήρηση τυφλού σημείου, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. όλα αυτά ενεργοποιούνται μέσω της κεντρικής οθόνης εύκολα και δημιουργούν μια ομπρέλλα ασφαλείας που σε προστατεύσει σε οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση.


Η οδική συμπεριφορά της καθορίζεται από το εξαιρετικό set-up των αναρτήσεων Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσωσε συνδυασμό πάντα με το άκαμπτο πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους που οφείλεται στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα. ,Η πανίσχυρη Mustang αποδείχθηκε άμεση στις αντιδράσεις , με πολύ καλή πληροφόρηση από το  σύστημα διεύθυνσης που κάποια στιγμή μπορεί να σας φανεί ...ελαφρύ στο άμεσο πάτημα του δεξιού πεντάλ αλλά αυτό οφείλεται  κυρίως στη μεγάλη δύναμη της.Τα κρατήματα είναι εντυπωσιακά και στον ανοιχτό δρόμο όπου  σε υψηλές ταχύτητες οι επιβάτες απολαμβάνουν ήσυχο και ασφαλές ταξίδι..


Βγήκαμε από την άσφαλτο και κινηθήκαμε και σε χωμάτινες διαδρομές. Εκεί όπου η τετρακίνηση έκανε εξαιρετική δουλειά και μας ξεκόλλησε από δύσκολες καταστάσεις. Και εδώ το στιβαρό πλαίσιο έκανε εξαιρετική δουλειά με την ρύθμιση των αναρτήσεων που ισσοροπούν ανάμεσα σε κρατήματα και άνεση  να μην κουράζουν τους επιβάτες .

Η απόδοση των φρένων είναι εξίσου εντυπωσιακή. Άλλωστε μια προσεκτική ματιά στους τροχούς είναι αρκετή για να καταλάβεις ότι έχει ιδιαίτερη προσοχή στο πόσο άμεσα θα σταματάει το αυτοκίνητο ακόμη καισε οριακές ταχύτητες.

 

Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει  μεγάλους δίσκους σε όλους τους τροχούς-με τις κόκκινες αγωνιστικές  δαγκάνες  «Colorado Red» δαγκάνες των φρένων να είναι τετραπίστονες (μπροστά  αεριζόμενοι δίσκοι 385 mm, πίσω συμπαγείς 316 mm) με την υπογραφή της Brembo.Επιπλέον το σύστημα πέδησης είναι συνυφασμένο και με το  σύστημα ανάκτησης ενέργειας με ότι θετικό συνεπάγεται στην άμεση απόδοση τους.   

Και έρχεται η ώρα της φόρτισης. Για τους αγοραστές ενός τέτοιου αυτοκινήτου η ιδανική λύση είναι η τοποθέτηση ενός wallbox  σε τριφασικό 11,0 kW όπου χρειάζονται περίπου 7 ώρες και 20λεπτά δίνοντας  αυτονομία 490 χλμ..

Για την ταχυφόρτιση DC, η Ford Mustang Mach-E AWD  υποστηρίζει έως ταχυφορτιστή 150 kW που δίνει ρεύμα για 110 χιλιόμετρα κάθε 10 λεπτά.


Τελικά η Ford Mustang Mach-E είναι ένα πανίσχυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο  με  εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση σε σημείο μάλσιτα που ένας πιτισρικάς έτρεξε από πίσω για να προλάβει να βγάλει μια φωτογραφία του. Με πλουσιόιτατο εξοπλΙσμό άνεσης και ασφάλειας και μινιμαλιστικό εσωτερικό αλά Tesla. Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε χωρίς την κρατική επιδότηση 76 178 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top