Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke 1.0 DCT 114 ίπποι

Επαναστάτης με... αιτία

Nissan Juke 1.0 DCT 114 ίπποι δοκιμή

Η Nissan όταν έβγαλε το Juke έκανε πραγματική επανάσταση καθώς η σχεδίαση του ήταν πολύ πιο μπροστά σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού.Η δεύτερη γενιά είναι σαφώς καλύτερη από την πρώτη, όχι μόνο σε επίπεδο σχεδίασης,καθώς έγινε πιο «ευπέμπτη» από πριν αλλά και γιατί πριμοδοτήθηκε με ένα τεχνολογικό υπόβαθρο ανώτερο από πριν.

Ο κύριος Γιάννης Μεθενίτης η... φωνή της ελληνικής αντιπροσωπείας μας παραχώρησε για δοκιμή το Nissan Juke 1.0 DCT με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων,που μας «έλυσε» τα χέρια και έκανε τις μετακινήσεις μας πιο εύκολες. Μάλιστα τις καλοκαιρινές ημέρες το Juke μας έκανε ιδανική παρέα στις διαδρομές στην παραλία αλλά και σε επαρχιακούς χωματόδρομους όπου κινηθήκαμε άνετα χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και στην στιβαρή του κατασκευή.       
Επαναστάτης με αιτία το Juke καθώς διαθέτει ριζοσπαστική σχεδίαση, με συνδυασμό έντονων ακμών με καμπύλες επιφάνειες και ουσιασστικά ήταν το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε τη νέα ταυτότητα της μάρκας με την επαναστατική σχεδίαση. Στην συνέχεια είδαμε το νέο Qashqai το οποίο και αυτό σχεδιαστικά είναι πολύ μπροστα σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.   

Η νέα ταυτότητα αφορά την νέα μάσκα V-Motion με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led, τα νικελένια «φιλέτα» και τους μεγάλους προβολείς στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τις έντονες ακμές.

To Juke μοιάζει έτοιμο να ... «χυμήξει» κοιτώντας το από το πλάι, όπου ξεχωρίζουν οι φουσκωμένοι θόλοι των φτερών και οι υπερυψωμένοι «ώμοι» στις πίσω πόρτες. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι και οι κρυμμένες χειρολαβές στις πόρτες.

Στο υπερυψωμένο πίσω μέρος την παράσταση «κλέβουν» τα φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ που «αγκαλιάζουν» τα φτερά.αλλά και οι έντονες ακμές στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.

To Juke «πατάει» στην ολοκαινούργια πλατφόρμα CMF-B, προιόν  συνεργασίας με τη Renault, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί στα νέα Clio και Captur. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το μήκος ανέρχεται στα 4210 χλστ.το πλάτος στα 1800 χλστ. και το ύψος στα 1595 χλστ.Το πλαίσο είναι πιο άκαμπτο ενώ την ίδια ώρα έχουμε και μείωση βάρους κατά 23 χλστ. χάρη στην χρήση υψηλότερης ποιότητας ατσαλιού. 


Η επανάσταση συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Πως θα μπορούσε άλλωστε να μην ακολουθηθεί η ίδια νεανική σχεδίαση. Η ποιότητα κατασκευής και φυσικά το όνομα, εγγυάται αντοχή στον χρόνο και στα πολλά χιλιόμετρα, με τη συναρμογή των πλαστικών μερών να είναι ιδαίτερα προσεγμένη .Η σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική με πολλά νεανικά στοιχεία όπως είναι το νέο τιμόνι με το flat κάτω μέρος, οι νέοι διακόπτες και οι επενδύσεις στις πόρτες.Το...αποκορύφωμα στην σχεδιάση είναι η μαύρη πλαστική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα που παραπέμπει σε ρεζερβουάρ μοτοσυκλέτας.

Η τεχνολογία γίνεται εμφανής με την  μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών με τα όμορφα γραφικά μέσω της οποίας χειρίζεσαι το σύστημα infotainment και ενημέρωσης αλλά και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα. Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και  Android Auto περιλαμβάνει δυνατότητα της πρόσβασης σε χάρτες TomTom  και Live Traffic  

Βέβαια υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει αφάνταστα το παρκάρισμα χάρη στην προβολή θέασης 360° περιμετρικά του αυτοκινήτου.Η ψηφιακή οθόνη ανάμεσα στα αναλογικά όργανα αποτελεί στοιχείο ενημέρωσης για τον υπολογιστή ταξιδιού αλλά και της λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας.

Εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας με προειδοποίση σύγκουσης και το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση τυφλού σημείου, η προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Το Juke αποτελεί το τρίτο μοντέλο της Nissan με τεχνολογία ProPILOT η οποία δίνει την δυνατότητα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, διατηρώντας  την σωστή απόσταση απο το προπορευόμενο όχημα που βρίσκεται στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας .

Όοον αφορά τους χώρους κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος ακόμη και οι πίσω επιβάτες που έχουν «αέρα» για γόνατα και κεφάλια παρά την κεκλιμένη οροφή.

Για τις αποσκευές σας υπάρχουν διαθέσιμα 422 λίτρα, τιμή η οποία προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.


Η διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη δοκιμή που κάναμε στο νέο Juke έγκειται στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο ομολογούμε ότι μας έκανε εύκολη την ζωή μας, ειδικά μέσα στην πόλη όπου τα ξεκινήματα και σταματήματα είναι συνεχόμενα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.000άρης τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας DIG-T. Αποδίδει 114 ίππους στις 5000 σ.α.λ.με την ροπή τρέψης των 200 Nm να εμφανίζεται από τις 3000 σ.α.λ. Σε σχέση με πριν έχει χάσει 3 ίππους λόγω της διαφορετικής χαρτογράφησης του μοτέρ, ελέω ρύπων.

Η διαφοροποίηση αυτή προσέφερε στο μοτέρ σύστημα άμεσου ψεκασμού με κεντρικά τοποθετημένο μπέκ και διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού, με πιο ραφιναρισμένη λειτουργία και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Επιλέγεις στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη την θέση (D) rive και στο πάτημα του γκαζιού οι σχέσεις αλλάζουν γρήγορα και... απαλά. Αν... βαριέστε και θέλετε μεγαλύτερη συμμετοχή  υπάρχει και η επιλογή αλλαγών μέσω των paddles από το τιμόνι.

Η μόνη προσοχή που πρέπει να δείχνετε είναι όταν οδηγείτε για πρώτη φορά το αυτόματο Juke πόσο βαθιά πατάτε το γκάζι κατά την εκκίνηση ή στο παρκάρισμα όπου η εμπλοκή της πρώτης σχέσης είναι λιγάκι απότομη.Αυτό όμως είναι εύκολο να το συνηθίσεις.

Οι αρετές του κινητήρα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων ξεδιπλώνονται στα ταξίδια αλλά και στα Kickdown.Νιώθεις την δύναμη από χαμηλά με την επιτάχυνση να συνεχίζεται αβίαστα μέχρι τα κόκκινα. Τα 0-100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε 11,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Όλα αυτά βέβαια στην επιλογή Sport.

Στην επιλογή Eco στο “D-Mode” όπου όλα γίνονται πιο...χαλαρά, πετυχαίνεις μέση κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, στο πρόγραμμα Standard  η μέση τιμή κατανάλωσης, με το ποδαράκι μας λίγο βαρύ, κυμάνθηκε γύρω στα 7 λίτρα. Εκπομπές CO2 στα 138 γρ./χλμ  

    
Στις παραλιακές διαδρομές που κάναμε χαρήκαμε την διαδρομή από την πανοραμική θέση οδήγησης χάρη  την υψηλή σταθερότητα που προσφέρει. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι ισορροπημένη μεταξύ άνεσης και κρατημάτων.

Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος το άκαμπτο πλαίσιο και την κάπως σφιχτή ρύμιση της ανάρτησης προσφέρει μειωμένες κλίσεις στις κλειστές καμπές του δρόμου. Το τιμόνι αποδείχθηκε  άμεσο  με καλή πληροφόρηση όπως και τα φρένα . Στις όποιες υπερβολές μας τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας έκαναν εμφανή την παρουσία τους επαναφέροντας το Juke στην τροχιά του.  


Το Nissan Juke είναι ένα ολοκληρωμένο και ευχάριστο όχημα, με ελκυστική εμφάνιση, με σπιρτόζικο μοτέρ, πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας, ποιοτικό και όνομα που εγγυάται πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα για πολλά χρόνια.Το αυτόματο κιβώτιο κάνει πιο άνετη την οδήγηση ειδικά στην κίνηση της πόλης. Για να αποκτήσετε το Nissan Juke 1.0 DCT 114 ίπποι χρειάζεστε για την έκδοση Accenta 26.400 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top