BMW: Πώς κατασκευάστηκε το αρχηγείο της 

Το κτίριο με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική

BMW αρχηγείο κτίριο κατασκευή

Μεταξύ 1970 και 1972, ένα διαχρονικό σύμβολο με παγκόσμια απήχηση δημιουργήθηκε στο Μόναχο σε μόλις 26 μήνες. 3,5 εκατομμύρια εργατοώρες στο εργοτάξιο. 500 οικοδόμοι και 200 αρχιτέκτονες, μηχανικοί και σχεδιαστές. Πάνω από 3.000 στοιχεία πρόσοψης κατασκευάστηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη χρησιμοποιώντας την Ιαπωνική διαδικασία χύτευσης αλουμινίου. Εκείνη την εποχή, εργαζόμενοι από δώδεκα κράτη κατασκεύασαν το ορόσημο της BMW. Σήμερα, συνάδελφοι από 104 και πλέον χώρες εργάζονται δίπλα-δίπλα εκεί, και στο γειτονικό εργοστάσιο.


Το BMW Group, κατά τη διάρκεια τελετής την οποία παρακολούθησαν πάνω από 200 διεθνείς προσκεκλημένοι από το χώρο των επιχειρήσεων, του πολιτισμού, της πολιτικής και της κοινωνίας, τίμησε το κτίριο που αποτελεί την εταιρική του έδρα και ένα παγκοσμίου φήμης αρχιτεκτονικό σύμβολο.  Μέχρι σήμερα, το αρχηγείο του BMW Group, με την αναρτώμενη δομή του είναι ένα από τα πιο καινοτόμα κτίρια της μεταπολεμικής περιόδου – επειδή οι τέσσερις κύλινδροι αναρτώνται από μια ατσάλινη δομή σε σχήμα σταυρού που βρίσκεται στην οροφή.

Στην ανέγερσή του, το κτίριο δεν αναπτύχθηκε από κάτω προς τα πάνω, όπως συνέβαινε συνήθως, καθώς οι επάνω όροφοι κατασκευάστηκαν αρχικά στο έδαφος και εν συνεχεία μεταφέρθηκαν με υδραυλικό τρόπο προς τα πάνω, στον τεράστιο «πύργο» που ήταν κατασκευασμένος από οπλισμένο σκυρόδεμα, και ολοκληρώθηκαν τμηματικά. Τον Αύγουστο του 1972, απέναντι από το διάσημο Ολυμπιακό Πάρκο που σχεδίασε η εταιρεία Behnisch & Partner με τον Frei Otto, ολοκληρώθηκε το Αρχηγείο του BMW Group.


Σχεδιασμένο από τον Αυστριακό αρχιτέκτονα - καθηγητή Karl Schwanzer, το κτίριο των διοικητικών υπηρεσιών έχει γίνει ένα διαχρονικό σύμβολο, με παγκόσμια απήχηση για το Μόναχο και την εταιρεία. Με την εντυπωσιακή πρόσοψη, τη φουτουριστική κατασκευή και τη φιλοσοφία χώρου, ο ‘αιωρούμενος πύργος’ συνδυάζει μοναδικά την οπτική λακωνικότητα με μία εποικοδομητική και λειτουργική λογική.

Η καινοτόμα δύναμη της σχεδίασης του Schwanzer συμβολίζει το BMW Group διαχρονικά, καθιστώντας τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας ένα φάρο βιώσιμης κινητικότητας για το αύριο. Έχοντας εκθειαστεί από τα μέσα ενημέρωσης ως «η πιο εντυπωσιακή και cool εταιρική έδρα στον κόσμο», δεν αποτελεί μόνο σύμβολο οικονομικής επιτυχίας αλλά και διεθνούς ανταλλαγής, ειρήνης και διαπολιτισμικότητας.

Σήμερα, η "έμφυτη επικοινωνία" που έχει εφαρμόσει ο Schwanzer, δείχνει το δρόμο για μία νέα εποχή ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και κυκλικότητας.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top