Δοκιμάζουμε το νέο Kia Sportage 1.6 T-48V 2WD GT-Line

Επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα της κατηγορίας

Kia Sportage 1.6 T-GDi  48V 2WD GT-Line δοκιμή

Η Kia είναι μια μάρκα η οποία τα τελευταία χρόνια μας έχει εκπλήξει με τα μοντέλα που παρουσιάζει. Αυτή την φορά όμως ξεπέρασε τον εαυτό της με το ολοκαίνουργιο Sportage 1.6 T 180 PS  48V 2WD GT-Line το οποίο όχι μόνο την ανέβασε επίπεδο αλλά ...ανησύχησε τους ανταγωνιστές της. Μάλιστα με την τεχνολογία και τον εξοπλισμό που έχει το νέο μοντέλο επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα της κατηγορίας.Το πρώτο πράγμα που μου είπε ένας φίλος μου όταν του το έδειξα έιναι χαρακτηριστικό της δουλειάς που έκαναν σχεδιαστές και μηχανικοί..«Αν είχε το σήμα της... δεν θα μου έκανε καμμία εντύπωση», είπε χαρακτηριστικά αναφέροντας μια premium ευρωπαική μάρκα.

Η σχεδίαση του νέου μοντέλου είναι πραγματικά εντυπωσιακή και τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο. Αντικατοπτρίζει τη νέα ταυτότητα της μάρκας,  με την ονομασία Opposites United ή «Συνύπαρξη των Αντιθέσεων» που συναντάμε και στο ηλεκτρικό Kia  EV6. Το μπροστινό μέρος είναι ότι πιο προχωρημένο έχουμε συναντήσει στην κατηγορία.

Τα μπουμερανγκ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led Matrix που βρίσκονται στην άκρη δένουν αρμονικά με την τεράστια κυψελωτή  μάσκα ψυγείου που καταλαμβάνει σχεδόν όλη την μούρη του αυτοκινήτου.Στο πάνω μέρος στο ύψος του καπό, υπάρχει το νέο σήμα της Kia και μια πολύ στενή εκδοχή της μάσκας Tiger Nose,

Το πλαινό μέρος είναι εξίσου δυναμικό, με την βασική γραμμή των παραθύρων να ανεβαίνει  προς τα πίσω. Τα φουσκωμένα φτερά στους θόλους και τα προστατευτικά πλαστικά τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου Η παράσταση ολοκληρώνεται με το πίσω μέρος. Σε αυτό συναντάς την μεγάλη αεροτομή οροφής και την  ακμή που ενώνει τα φωτιστικά σώματα ενώ ξεχωρίζει και  το κεκλιμένο παρμπρίζ που «δένει» οπτικά με την κυρτή επιφάνεια της πέμπτης πόρτας. Οπτικά δείχνει ότι έχει μια συγγένεια με το ηλεκτρικό EV6.

Όσον αφορά τις διαστάσεις  το νέο Kia Sportage έχει μήκος 4.515 mm, ύψος 1.645 mm και πλάτος 1.865 mm. με το μεταξόνιο να φτάνει στα 2.680 mm.Το νέο Kia Sportage 1.6 T-GDi S 48V «πατάει» στην νέα πλατφόρμα N3 που φιλοξενεί πλέον όλα τα ήπια υβριδικά, τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα κίνησης και ανάρτησης.Την ίδια στιγμή η αυξημένη απόσταση των 17 πόντων από το έδαφος δείχνει ότι το νέο Sportage έχει βλέψεις για άνετη κίνηση και σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές.  

 
Περνάμε στο εσωτερικό και είδαμε αμέσως ότι οι σχεδιαστές δεν επικεντρώθηκαν μόνο εξωτερική εμφάνιση αλλά και στην εσωτερική, οπου αντιλαμβάνσαι την προηγμένη τεχνολογία με την πρωτη ματιά. Είναι σαν να ανοίγεις ένα όμορφο  πακέτο δώρου και το δώρο που έχει μέσα είναι πιο εντυπωσιακό από το πλούσιο περιτύλιγμα.Ποιότητα κατασκευής υψηλού επιπέδου, με μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος και σκληρά αλλά ποιοτικότατα στις μικρότερες επιφάνειες. Το φνίρισμα είναι ιδιαίτερα προσεγμένο.

Όμως την παράσταση «κλέβουν» οι δύο κυρτές οθόνες 12,3"  που υπάρχουν από την έκδοση Titanium και πάνω. Η βασική έκδοση διαθέτει συμβατικό πίνακα οργάνων και οθόνη 8” για το infotainment.Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται δίπλα, σε μια εννιαία επιφάνεια με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment.

Η τελευταία έχει προηγμένο λογισμικό που μεταφράζεται σε  κορυφαία απόκριση στον χειρισμό της και απεικόνιση των πλούσιων ηλεκτρονικών συστημάτων. Για να την χειριστείτε και να μπείτε στο υπομενού με ...«κλειστά»μάτια  χρειάζεστε μικρό χρόνο εξοικείωσης. 

Μέσω αυτής ρυθμίζεις τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, έχεις  πρόσβαση στο smartphone σου και παίρνεις  ζωντανή ενημέρωση για τον καιρό, για την κίνηση, για τις τιμές καυσίμων στα κοντινά πρατήρια χάρη στις υπηρεσίες Kia Live.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει  μια «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας με συστήματα Advanced Driver Assistance System όπως είναι το τα Forward Collision-Avoidance Assist, Junction Tuning για την αποφυγή συγκρούσεων σε διασταυρώσεις και άλλα που σε προστατεύουν αυτόματα για να αποφύγεις δυσάρεστες γνωριμίες.

Υπάρχει όμως και η δυνατότητα χειρισμού αρκετών συστημάτων μέσω φωνητικών εντολών και μάλιστα στα ελληνικά παρακαλώ. Ιδιαίτερα χρήσμη αποδείχθηκε και η ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας. Ο χειρισμός του αυτόματου διζωνικού κλιματιμσού αλλά και του ηχοσυστήματος γίνεται και μέσω των διακοπτών αφής  κάτω από την οθόνη, με μια έξυπνη εναλλαγή της προβολής τους.

Στην κεντρική κονσόλα συναντάς τους συμβατικούς διακόπτες για το θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα) και το περιστροφικό χειριστήριο του κιβωτίου. Η διάταξη αυτή εξοικονόμησε χώρο για  δύο μεγάλες ποτηροθήκες και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και για την ασύρματη φόρτιση.


Όοσ για τους χώρους επιβατών είναι μεγαλύτεροι από το προηγούμενο μοντέλο χάρη στη νέα πλατφόρμα ενώ υπάρχει τώρα και δυνατότητα ρύθμισης πλάτης και για τα πίσω καθίσματα χωρίς όμως να έχεις την δυνατότητα να τα  σύρεις την έδρα τους για να μεταβάλλεις ανάλογα την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 562 λίτρα για την ήπια υβριδική έκδοση της δοκιμής μας. Η τιμή ανεβαίνει στα 1.751 mm με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.


Τα σπουδαία συνεχίζονται στην «καρδιά» του Kia Sportage 1.6 T-GDi S 48V 2WD GT-Line, όπου συναντάμε το σύνολο του ήπιου υβριδικού συστήματος. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας T-GDi είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το Hyundai Tucson, που διαθέτει σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας των βαλβίδων και αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με 27 kgm ροπής, από τις 1.500 σ.α.λ μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται όπως είπαμε με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V .Χάρη σε αυτό το σύστημα οι μηχανικοί κατάφεραν να πετύχουν αύξηση της ισχύος του κινητήρα κατά 4% ενώ μείωσαν και τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.

Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V .Η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 7 σχέσεις που είναι ομαλό σε λειτουργία. Για πιο ενεργή συμμετοχή χρησιμοποιήσαμε τα paddles με τις σχέσεις να τις κρατάμε στα κόκκινα και φυσικά το Sportage να τα δίνει όλα κάτι που γίνεται και με το γνωστό Kickdown.

 
Ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος είναι απλός καθώς  το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά κατά την εκκίνηση αλλά και κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης χωρίς να αντιλαμβάνεσαι την λειτουργία του.ο επιλκογέας του Drive Mode με τα τρία προφίλ κίνησης (Eco, Normal, Sport). Στο πρόγραμμα Eco εντάσσεται η  λειτουργία Sailing μέσω της οποίας ο κινητήρας απεμπλέκεται  σε συνθήκες χαμηλού φορτίου ή όταν αφήσεις το γκάζι.

Με αυτόν τον τρόπο σε ανοιχτό δρόμο κινείσαι με 100 με 120 χλμ./ώρα χωρίς να πέφτει η ταχύτητα .Όταν όμως χρειαστείτε δύναμη ο ηλεκτροκινητήρας θέτει τον βενζινοκινητήρα σε λειτουργία χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι. Το αντιλαμβάνεσαι όμως στην κατανάλωση καυσίμου καθώς πέφτει στα 6,5 με 7 λίτρα ανά 100 χλμ. 


Στην συνέχεια επιλέξαμε το πρόγραμμα Normai όπου στο πάτημα του γκαζιού το Sportage έγινε πιο νευρικό με τις αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων  7-DCT διπλού συμπλέκτη να γίνονται πιο γρήγορα ειδικά όταν επιταγχύνεις. Τα πράγματα βελτιώνονται ακόμη περισσότερο  στην επιλογή Sport όπου οι αλλαγές γίνονται πιο άμεσα αλλά και με την κατανάλωση καυσίμου να ανεβαίνει στα 8 με 9 λίτρα ανά 100 χλμ.Εκπομπές CO2 142-151 γρμ./χλμ.(WLTP). Τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 8,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 201 χλμ.ώρα.


Το γεγονός ότι «πατάει» σε μια αξιόπιστη και στιβαρή πλατφόρμα σε συδυασμό με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με τη σφιχτή ρύθμιση  πίσω, το νέο Sportage προσφέρει ευχάριση και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία ενώ και οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες. Το τιμόνι που διατηρεί την  κρεμαγέρα R-MDPS, έχει πολύ καλή πληροφόρηση ειδικά στην επιλογή Sport όπου γίνεται πιο άμεσο και βαρύ. Η διαχείριση του βάρους γίνεται με τον σωστό τρόπο στις απότομες στροφές ενώ αν υπερβείς τα όρια έρχονται τα ηλεκτρονικά συστήματα να βάλουν τα πράγματα στην σωστή τους θέση ή καλύτερα στην σωστή τροχιά.

Την ίδια στιγμή θετική εντύπωση αποκομίσαμε και από τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους των 320mm μπροστά  και των 300mm πίσω τα δύσκολα θα εμφανίσουν σημάδια κόπωσης ακόμη και μετά από συνεχή χρήση. Το Kia Sportage 1.6 T-GDi  48V 2WD GT-Line αποδείχθηκε ευθύβολο και σταθερό στον ανοιχτό δρόμο όπου καλύπτει μεγάλες αποστάσεις, προσφέροντας ατους επιβάτες ξεκούραστα ταξίδια. Tα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ προσφέρονται στην GT-Line έκδοση της δοκιμής μας .Κινηθήκαμε και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές. Η αυξημένη απόσταση 17 cm από το έδαφος σε βοηθά να κινηθείς άνετα σε ομαλούς χωματόδρομους .Υπάρχει και σύστημα υποβοήθησης κατάβασης. Βέβαια τα πράγματα δυσκολεύουν όταν χρειαστείς να περάσεις μέσα από πιο δύσβατες διαδρομές ή λασπώδεις επιφάνεις. θα πρέπει να αποφύγεις τέτοιες εμπειρίες η καλύτερα να προτιμήσεις μια  τετρακίνητη έκδοση.

Πάμε όμως στο θέμα της τιμής. Η βασική έκδοση DYNAMIC είναι στα 32.290 ευρώ και η έκδοση EX TITANIUM είναι στα 35.790 ευρώ.Η έκδοση  Sportage 1.6Τ-GDi 48V 2WD 7-DCT 180Ps GT-Line της δοκιμής μας  GT Line πακέτο με το σύνολο του αμαξώματος να διαθέτει λεπτομέρειες σε glossy black.κοστίζει 38.790 ευρώ με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης με θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι.Η εργοστασιακή 7ετή εγγύηση και τα πέντε χρόνια δωρεάν service, συνηγορούν στην αξιοπιστία του αυτοκινήτου.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top