Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid 230 PS 6AT 2WD 

Επαναπροσδιορίζει την κατηγορία

Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid 230 PS 6AT 2WD δοκιμή

Η πραγματικότητα είναι μια. H Hyundai δεν έχει πλέον καμμία σχέση με ότι γνωρίζαμε . Η πληθώρα των νέων μοντέλων με πλούσιο εξοπλισμό ,αξιοπιστία και με δυναμική εμφάνιση , έχει αλλάξει άρδην την απόψη των οδηγών. Την βάζουν από την πρώτη στιγμή μέσα στις επιλογές τους καθώς κοιτάει πλέον στα μάτια αντιπάλους που πριν δεν μπορούσε να τους αντιμετωπίσει. Μάλιστα στην περίπτωση του νέου  Hyundai Tucson κατάφερε να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία ειδικά με τη έκδοση 1.6Τ Full Hybrid 230 PS. 


Η νέα γενιά του  Hyundai Tucson είναι η καλύτερη από όσες έχουν υπάρξει σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση μιλάμε για ένα άκρως εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Στο Tucson επικρατεί  η φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» με το δυνατό της σημείο να είναι σε... όλες τις πλευρές.

Μπροστά τα βλέμματα τραβά η μεγάλη μάσκα με τα  γεωμετρικά μοτίβα, σε συνδυασμό με τα φωτιστικά σώματα  Daytime Running Lights (DRL). Τα τελυταία τα διακρίνεις με δυσκολία καθώς ουσιαστικά μοιάζουν να είναι ένα με την μάσκα και τα ξεχωρίζεις μόνο όταν ανάψουν αποκαλύπτοντας την εξαιρετική τους σχεδίαση.


Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται από την  τεχνοτροπία με τα εμφανή γεωμετρικά σχέδια τα οποία η εταιρεία τα ονομάζει “parametric jewels” («παραμετρικά κοσμήματα») και εμφανίζονται σε όλη την "κορμοστασιά" του Tucson. Οι γωνίες αυτές δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι το αυτοκίνητο κινείται ακόμη και όταν είναι ακίνητο.

Στο πίσω μέρος την προσοχή τραβούν τα ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα με τις έντονες ακμές που παραπέμπουν στο Ford  Mustang Mach-E. Το Tucson m;alista είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει  πίσω υαλοκαθαριστήρες, που βρίσκονται κρυμμένοι κάτω από την αεροτομή.

Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις η υβριδική φύση του Tucson εμφανίζεται εξωτερικά στο λογότυπο Hybrid στην πόρτα του χώρου αποσκευών.


Η εντυπωσιακή δουμλειά συνεχίστηκε και στο εσωτερικό με την  ποιότητα κατασκευής και την συναρμογή να παραπέμπει σε γερμανικές κατασκευές  Η τεχνοτροπία του εσωτερικού ονομάζεται Interspace καθώς το ταμπλό έχει τοξοειδής σχεδίαση που «αγκαλιάζει» τους επιβάτες.

Οι διαθέσιμοι χώροι για αυτούς είναι μεγάλοι ειδκά για τους πίσω. Τα γόνατα τους έχουν περισσότερο «αέρα» καθώς η αύξηση κατά 26mm να επιτρέπει σε τρία άτομα να χωρούν άνετα.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 616 λίτρα ενώ για τα μικροαντικείμενα σας υπάρχουν άφθονοι χώροι στο εσωτερικό της καμπίνας. Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.500×1.865 x1.650mm.

Ανάμεσα στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η μεγάλη πανοραμική ηλεκτρική οροφή η οποία  δίνει μια ξεχωριστή αύρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. 


Καθόμαστε στην θέση του οδηγού και βλέπουμε ότι μπροστά μας υπάρχει στάνταρ ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών με όλες τις πληροφορίες . Η παραμετροποίηση υπάρχει ενώ γίνεται αλλαγή χρώματος κάθε φορά που επιλέγεις πρόγραμμα οδήγησης και αλλάζεις την χαρτογράφηση του κινητήρα.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μετατροπή του κάθε οργάνου σε κάμερα προβολής του επερχόμενου αυτοκινήτου κάθε φορά που ανοίγεις το φλας για να αλλάξεις λωρίδα κυκλοφορίας. Σου παρέχει επιπλέον ασφάλεια και είναι ένα συτοιχείο που δεν έχουμε δει ακόμη και σε σαφώς ακριβότερα μοντέλα.

Λίγο πιο δεξιά στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η δεύτερη οθόνη αφής 10,25 ιντσών ενημέρωσης και infotainment με το φουτουριστικό ψηφιακό περιβάλλον.Σε αυτή εμφανίζονται και τα στοιχεία του βριδικού συστήματος  Η συνδεσιμότητα εκτός από τα γνωστά συστήματα πολυμέσων υποστηρίζει  τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Υπάρχει και η εφαρμογή BlueLink .

Η φουτουριστική εικόνα συπληρώνεται από το αυτόματο ηλεκτρονικό συστημα του κλιματισμού τριών ζωνών  με τον χειρισμό να  γίνεται με διακόπτες επαφής. Το σύνολο θυμίζει δεύτερη οθόνη η οποία οπτικά μοιάζει να είναι εννιαία με την κανονική ψηφιακή. Την ίδια στιγμή η περιμετρική κάμερα ασφαλείας διευκολύνει αφάνταστα τόσο στο παρκάρισμα όσο και στο πέραμσμα μέσα από τα στενά της πολής  

Οι δυο μπροστινοί επιβάτες έχουν ανάμεσα τους την κεντρική κονσόλα πάνω στην οποία είναι καιο hi tech επιλογέας ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη  με το σύστημα  shift by wire,

Με δυο λόγια ο κλασσικός επιλογέας έχει αντικατασταθεί με  κουμπιά. Ουσιαστικά υπάρχουν 3 κουμπιά (R,N,D). 

Τα  συστήματα ασφαλείας Hyundai SmartSense περιλαμβάνει μεταξύ άλλων  το σύστημα Forward Collision Assist (FCA),το Lane Follow Assist (LFA) ,την υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλών σημείων (BCA) το οποίο ακόμη προειδοποιεί τον οδηγό για την προσέγγιση ενός οχήματος στο πίσω μέρος και εάν είναι απαραίτητο επεμβαίνει στα φρένα για την αποφυγή σύγκρουσης.Και για τους...τεμπέληδες υπάρχει το σύστημα  active cruise control (Highway Drive Assist) αυτόνομης οδήγησης 2. Με την ενεργοποίηση του το αυτοκίνητο μειώνει ή αυξάνει αυτόματα την ταχύτητα  ανάλογα με τα εμπόδια που συναντά στο δρόμο του, στρίβει μόνο του ακολουθώντας την  λωρίδα κυκλοφορίας σου.

Ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί κλιματισμό τριών ζωνών με σύστημα Multi Air, ηχοσύστημα της KRELL,  σύστημα φωνητικών εντολών, ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, θύρες φόρτισης USB και πρίζα 12V, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι. Τι άλλο να ζητήσεις ;


Στην «καρδιά» του υβριδικού μοντέλου της δοκιμής μας υπήρχε πλήρως υβριδικό σύστημα . Αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων T-GDi(με CVVD συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων) και τον ηλεκτροκινητήρα 44,2kW. Η μικτή αυτή μονάδα κίνησης περιλαμβάνει και μια μπαταρία με χωρητικότητα 1,49 kWh με  τάση λειτουργίας τα 270V.

Είναι τοποθετημένη  κάτω από τα πίσω καθίσματα και δεν φορτίζεται από πρίζα. Η φόρτιση της γίνεται είτε από τον βενζινοκινητήρα κατά την διάρκεια της διαδρομής είτε μέσω αναγεννητικής πέδησης. Συνολικά η απόδοση είναι 230 ίπποι /5.500 σ.α.λ.και 350Nm ροπής/1.500-4.500 σ.α.λ.

Μέσω του διακόπτη στην κονσόλα έχεις την επιλογήγ μεταξύ 3 προγραμμάτων Eco, Normal και  Sport .Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές στο σπορ πρόγραμμα  με την συμμετοχή μας να είναι μεγαλύτερη με την χειροκίνητη λειτουργία μέσω των Paddles από το τιμόνι.Τα 0-100 χλμ./ώρα  έρχονται σε 8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 194 χλμ./ώρα.

Στο πάτημα του γκαζιού η λειτουργία του μοτέρ είναι ραφιναρισμένη, με τις εναλλαγές από ηλεκτρικό σε υβριδικό να γίνοντα τόσο διακριτικά πoυ δεν το αντιλαμβάνεσαι Την ίδια στιγμή η μικρή μπαταρία  1,49 kWh σου εξασφαλίζει λίγα χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης.Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε κάνει να χαμογελάς καθώς είδαμε κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. με τη λειτουργία ECO μέσα στην πόλη .Τιμή όμως που φτάνει στα 7,5 λίτρα αν κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 130 γρμ./χλμ. 


Το Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid μας εντυπωσίασε στον δρόμο.«Καταπίνει» με ευκολία μεγάλες αποστάσεις, προσφέροντας υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεση στους επιβάτες.Η ηχομόνωση είναι ένα ακόμη προσόν και οφείλεται μεταξύ άλλων και στην σχεδίαση του αυτοκινήτου που δίνει μειωμένο συντελεστή οπισθελκούσας και στο γεγονός ότι στο αυτόματο κιβώτιο μπαίνει η κατάλληλη σχέση, κρατώντας χαλαρό τον κινητήρα.Το τιμόνι είναι μεν ελαφρύ έχει όμως καλή πληροφόρηση κάτι που εντοπίσαμε στις κλειστές καμπές του δρόμου.

Οι κλίσεις του αμαξώματος παρά τους γρήγορους ρυθμούς παρέμειναν σε  λογικά επίπεδα.Τα φρένα αποδέιχθηκαν άμεσα στο πάτημα ίσως και περισσότερο από ότι περιμέναμε αλλά αυτό οφείλεται στο σύστημα αναγγενητικής πέδησης.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 17 εκατοστά σου επιτρέπει να κινηθείς σε εκτός δρόμου βατές  χωρίς όμως να υπερβάλεις. Το κάναμε και είδαμε ότι είχε αρκετές δυνατότητες με το αμάξωμα να δείχνει ιδιαίτερα «δεμένο» όταν περάσαμε πάνω από χωματόδρομνους αρκετά κακοτράχαλους.

Για περισσότερα πράγματα υπάρχουν  οι τετρακίνητες εκδόσεις μια εκ των οποίων είχαμε οδηγήσει τις ημέρες του μεγάλου χιονιά στην Αθήνα και μας είχε καλύψει απόλυτα. Επιπλέον υπήρχε και το σ΄σσυστημα ελγχόμενης κατάβασης .

Το .Hyundai Tucson 1.6Τ Full Hybrid 230 PS 6AT 2WD είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με σύγχρονη υβριδική  τεχνολογία χωρίς το άγχος της φόρτισης και της ηλεκτρικής αυτονομίας και με την τιμή για την βασική αλλά πλούσια έκδοση να είναι στα 37640 ευρώ.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top