Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Τεχνολογία και αξιοπιστία  

Honda CR-V e:HEV AWD δοκιμή

Η Honda εξηλεκτρίζεται. Προηγήθηκαν τα νέα Jazz e:HEV και Honda e δεχίνοντας την επιθυμία της εταιρείας να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση .Ακολούθησε το Honda  CR-V e:HEV στην πέμπτη γενιά του το οποίο είναι μια ακόμη κίνηση της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην δέσμευση ότι θα εξηλεκτρίσει το το 100% των  Ευρωπαϊκών μοντέλων της 

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD
Το Honda CR-V e:HEV AWD το οποίο πλέον δεν διατίθεται  ως diesel, έχει επιβλητική εμφάνιση η οποία όμως δεν έχει στοιχεία ακρότητας. Οι σχεδιαστές  στην τελευταία γενιά, το φρέσκαραν στις λετομέρειες  ενώ για να τονίσουν την πιο «καθαρή»κίνηση του πρόσθεσαν το νέο λογότυπο Honda με το μπλε περίγραμμα .

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Τον υβριδικό χαρακτήρα συμπληρώνουν και τα διακριτικά  «e:HEV» ενώ υπάρχουν πλέον νέες ζάντες αλουμινίου οι οποίες σύμφωνα με τους σχεδιαστές βελτιώνουν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD
Όμως αλλαγές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις έχουμε και στο εσωτερικό.  Οι διαφορές εντοπίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων στον οποίο τώρα εμφανίίζονται οι ενδείξεις του υβρδικού συστήματος κίνησης .

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Στα hi tech στοιχεία υπάγεται και η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών με το σύστημα πολυμέσων Honda Connect.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Οι νέες λειτουργίες που εμφανίζονται στα ηλεκτρονικά συστήματα σου δίνουν συνεχή πληροφόρηση για την ανάκτηση ενέργειας αλλά και για τον χειρισμό του υβριδικού συστήματος έτσι ώστε να πετυχαίνεις την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD
Όσο και να ψάχνεις δεν θα βρεις μοχλό ταχυτήτων, καθώς οι λειτουργίες μετάδοσης κίνησης με τις ενδείξεις D,N,R και P. (Drive, Neutral, Reverse και Park), ελέγχονται με κουμπιά που βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα.  Η τοποθέτηση διακόπτη για το ηλεκτρικό χειρόφρενο δίνει την δυνατότητα χρησιμοποίησης περισσοτέρων ελέυθερων χώρων για τα μικροαντικείμενα.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Να σημειώσουμε ότι υπάρχει και σε αυτό το μοντέλο το πλούσιο πακέτο ενεργητικής υποβοήθησης οδηγού Honda SENSING, το οποίο  αυξάνει στον μέγιστο βαθμό την ασφάλεια επιβατών αλλά και πεζών. Η υβριδική τεχνολογία έχει αφαιρέσει 64 λίτρα από τον χώρο αποσκευών ο οποίος πλέον έχει διαθέσιμα 497 λίτρα. Την ίδια στιγμή το Honda  CR-V e:HEV AWD δεν προσφέρεται σε επταθέσια έκδοση.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Η πρακτικότητα πάντως είναι μεγαλη καθώς η αναδίπλωση των διαιρούμενων κατά 60:40 καθισμάτων της δεύτερης σειράς γίνεται με μια κίνηση, διευκολύνοντας έτσι την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600 x 1.855 x 1.689 mm.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Πάμε όμως στο ζητούμενο που δεν είναι άλλο από το προηγμένο σύστημα υβριδικής κίνησης. Η υβριδική τεχνολογία έχει την κωδική ονομασία Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες και έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα  i-VTEC  ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1 kWh, σύστημα μετάδοσης χωρίς την ύπαρξη συμβατικού κιβωτίου και τρία προγράμματα οδήγησης
Ο τρόπς λειτουργίας είναι συγκεκριμένος.  

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Ο δίλιτρος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας i-VTEC έχει απόδοση 145 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και ροπή  175 Nm στις 4.000 σ.α.λ.  Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει στο CR-V  κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης συνδυαστικά, με 184 ίππους και 315 Nm ροπής.Η λειτουργία γίνεται μέσω τριών διαθέσιμων προγραμμάτων κίνησης (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive).

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Στην επιλογή του πρώτου προγράμματος η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και εκείνος δίνει κίνηση στους τροχούς. Το CR-V στην υβριδική του έκδοση έχει την δυνατότητα να κινηθεί  αμιγώς ηλεκτρικά για δύο χιλιόμετρα και μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ. Όταν περάσεις τα...όρια τότε μπαίνει στο παιχνίδι και ο βενζινοκινητήρας.Στο υβριδικό πρόγραμμα η κίνηση γίνεται πάλι με τον ηλεκτροκινητήρα .

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Εδώ ο βενζινοκινητήρας ως range extender τροφοδοτεί μια γεννήτρια η οποία  παράγει ρεύμα, . Στο τρίτο πρόγραμμα έχουμε κίνηση μόνο με τον  βενζινοκινητήρα .Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι η πιο αποδοτική για ταχύτητες από 80 έως 120 χ.α.ω ενώ συμπληρώνεται με πρόσθετη ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτηθεί ισχυρή επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες.Με σκοπό την πιο οικονομική οδήγηση ή για να έχεις καλύτερες επιδόσεις μπορείς να επιλέξεις και ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης  EV Drive, Econ Mode ή Sport Mode.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Όσον αφορά τώρα τις επιδόσεις και έχοντας το υβριδικό σύνολο να αντιμετωπίσει βάρος αμαξώματος  1.670 κιλών, με σπορ οδήγηση τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 7,1 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων κατά WLTP είναι στα 151 γρμ./χλμ.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα οδήγησης εκτιμάς  την σχετικά αθόρυβη λειτουργία του συστήματος,(Active Sound Control για τον βενζινοκινητήρα) τη γραμμική απόδοση της ισχύος και  την  πολύ καλή ποιότητα κύλισης που θεωρείται απαραίτητη σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 200 χλστ. και οι σχετικά μεγάλες διαδρομές ανάρτησης (γόνατα MacPherson και ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι  πίσω) αντίθετα με ότι θα περιμέναμε δεν δίνουν μεγάλες  κλίσεις στις στροφές. Τόσο το πολύ καλό σε πληροφόρηση τιμόνι αλλά ακι η τετρακίνηση προσφέρουν αυξημένη πρόσσυση και ασφάλεια στην άσφαλτο .

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD

Την ίδια στιγμή η  τετρακίνηση «Real Time AWD with Intelligent Control System»,με πολύδισκο συμπλέκτη τον οποίο ενεργοποιεί μια υδραυλική αντλία δίνει μεγάλες δυνατότητες στην κίνηση εκτός δρόμου «σιδερώνοντας» χωμάτινες διαδρομές. Με ευκολία περάσαμε και από λασπώδεις επιφάνειες και ουσιαστικά τα ασφάλτινα ελαστικά που φορούσε μας σταμάτησαν στο να κινηθούμε σε πιο ανώμαλες  επιφάνειες. Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά ενώ με τα paddles πίσω από το τιμόνι  αυξομειώνουν την επιβράδυνση του αυτοκινήτου ανάλογα με τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας που θα επιλέξετε.

Στο τιμόνι του υβριδικού Honda CR-V e:HEV AWD
Mε το Honda CR-V e:HEV AWD οι Ιάπωνες αντικατέστησαν την diesel έκδοση. Κατάφεραν να κρατήσουν χαμηλά την μέση κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους χωρίς να έχουν απώλειες στην δύναμη και τις επιδόσεις. Με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας και με ατού την επιβεβαιωμένη αξιοπιστιά και αντοχή στον χρόνο για να αποκτήσετε το Honda CR-V e:HEV AWD χρειάζεστε 41900 ευρώ για την έκδοση Elegance με πλούσιο εξοπλισμό πάντως και 38.800 για την δικίνητη έκδοση. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top